Wpis z mikrobloga

Po kilku tygodniach raczej niezbyt pasjonujących DD, twórcy #stellaris zapowiedzieli w końcu DLC które zostanie wydane razem z patchem 2.2 Le Guin. DLC nazywać się będzie Megacorp i kosztować będzie ok. 20 euro. Data premiery nadal nieznana, aczkolwiek wydaje się dość bliska. Wszystkie dotychczas ujawnione zmiany, tj. zmiana systemu ekonomii, galaktyczny rynek, szlaki handlowe, etc, dostaniemy za darmo w patchu. DLC natomiast zawierać będzie:

1) Megakorporacje - tytułowy i główny "ficzer". Megakorporacja będzie specjalnym typem władzy (authority), dostępnym dla wszystkich kombinacji etyk. Megakorporacje dostaną własne ustroje (civic).
Megakorporacje będą otrzymywać wyższe kary (np. do kosztu badań) za nadmierny rozwój terytorialny. W zamian będą mogły, po zawarciu odpowiedniego porozumienia, otwierać swoje oddziały (branch office) na planetach innych państw. Otworzenie oddziału da megakorporacjom dochód w postaci energii, w wysokości zależnej od wysokości wartości handlowej (trade value) danej planety. Wartość handlowa jest wytwarzana przez populacje, więc im bardziej zaludniona i rozwinięta planeta tym większy dochód.
Megakorporacje będą mogły również budować na planetach ze swoimi oddziałami specjalne budynki. Budynki te zapewnią różne bonusy zarówno korporacji, jak i właścicielowi planety.
Korporacje będą posiadać specjalne Casus Belli - "wrogie przejęcie" (hostile takeover). Pokonane państwo zostanie specjalnym typem wasala, czyli subsydiariuszem (subsidiary). Subsydiariusz będzie oddawał korporacji 25% swojej energii i będzie pomagał w wojnach, ale nie będzie mógł zostać wchłonięty.
Wśród ustrojów megakorporacji pojawią się dwa, które szczególnie uatrakcyjnią rozgrywkę. Jeden z nich - kryminalne dziedzictwo (criminal heritage) - pozwoli nam grać jako kryminalny syndykat (criminal sindicate). Ta de facto mafia będzie mogla otwierać swoje oddziały na innych planetach bez zgody właścicieli, i będzie czerpała dodatkowy dochód zależy od poziomu przestępczości na planecie. Budynki tej korporacji będą dodatkowo zwiększały poziom przestępczości na planecie. Drugi ustrój - ewangelia mas (gospel of the masses) - pozwoli korporacji (nazwanej megakościołem/megachurch) czerpać dodatkowe dochody od populacji o etyce duchowej (spiritualist) zamieszkującej planety z oddziałami. Korporacja ta dostanie specjalny budynek, świątynię dobrobytu (temple of prosperity), który dodatkowo zwiększy przyciąganie etyki duchowej dla populacji na planecie.
Obydwa powyższe ustroje można będzie posiadać równocześnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

2) Karawanierzy (caravaneers) to nowy typ imperium NPC, łączący charakter nomadów i enklawy. Karawanierzy będą specyficznym rodzajem handlarzy. Będą posiadać swój rodzimy układ, gdzie znajdzie się ich baza, będąca swoistym kosmicznym Las Vegas. W ich bazie będziemy mogli zamienić minerały i energię na specjalne żetony, za które możemy pobawić się w stellarisową wersję jednorękiego bandyty, lub kupić specjalne relikwiarze (reliquaries). Relikwiarze po otwarciu będą dawać różne nagrody, np. technologie, albo... nic. Ogółem jest to żart twórców z powszechnie hejtowanych lootboxów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Floty karawanierów będą tymczasem podróżować po galaktyce. Za każdym razem gdy dotrą do naszych granic otrzymamy losową propozycję handlową, wymiany pewnych dóbr na inne, która może być dla nas korzystna lub nie (tacy domokrążcy ( ͡° ͜ʖ ͡°) ). Floty karawanierów będzie można pokonać i złupić dla zasobów.

3) Ecumenopolis - czyli planety-miasta, czy też planety miejskie, na wzór Coruscant ze Star Wars lub Trantora z Fundacji Asimova. Po wybraniu odpowiedniej korzyści z rozwoju (ascension perk) będziemy mogli za pomocą decyzji zamienić dowolne planety w planety-miasta. Taka planeta będzie posiadać własne typu dystryktów, nastawione głównie na przemysł, usługi i rozrywki. Jednocześnie będzie mogła pomieścić olbrzymią ilość populacji (nawet ponad 200 populacji, czyli jakieś 10x więcej niż największe planety obecnie). Będzie można posiadać nieograniczoną ilość takich planet, o ile oczywiście będziemy dysponować odpowiednio silną ekonomią by móc je wykarmić ( ͡° ͜ʖ ͡°)

4) Nowe megastruktury - megastruktury zostały dodane wraz z Utopią, lecz Megacorp doda cztery kolejne. Jedna z nich - dekompresor materii (matter decompressor) - będzie mogła być wybudowana wokół czarnych dziur i dostarczy nam dużą ilość minerałów. Mega-artystyczna instalacja (mega-art installation) da dużą ilość punktów jedności (unity). Strategiczne centrum koordynacji (strategic coordination center) znacząco zwiększy limit floty i da jej dodatkowe bonusy. Międzygwiezdne miejsce zgromadzeń (interstellar assembly site) poprawi znacząco nasze relacje z innymi imperiami.

5) Galaktyczny rynek niewolników (slave market) - pozwoli na handel niewolnikami pomiędzy państwami. Nie znamy jeszcze szczegółów jego działania.

6) Dodatkowe korzyści z rozwoju i ustroje. DLC doda między innymi możliwość tworzenia międzygatunkowych hybryd, czy ustrój utopijnego socjalizmu, gdzie istnieje prawdziwie bezklasowe społeczeństwo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

7) Nowe głosy doradcy i muzyka - DLC doda trzy nowe głosy doradcy (advisor voice) - dwa dla korporacji i jeden dla utopijnych socjalistów. Dodatkowo, chociaż nie zostało to wprost ogłoszone, na pewno pojawią się nowe utwory muzyczne ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Poniżej filmik na którym twórcy pokazują główne ficzery DLC w akcji.

#stellaris #paradox #paradoxinteractive #buildingbetterworlds
ambereyed - Po kilku tygodniach raczej niezbyt pasjonujących DD, twórcy #stellaris za...
  • 8