Aktywne Wpisy
hdeck +472
Czołem Mirasy i Mirabele!
Nadszedł czas podsumowań po 3 miesiącach zmagań #grubyzaklad. Na szybko to można napisać, że był chłop, nima chłopa. Był bebech, został bebeszek, były cyce, są cycunie.
Poniżej podsumowanie mojej strony wyzwania. @buchajacy_rog ma w innym terminie wstawić swoje.
Waga w czwartek o poranku to 83 kg! Jest to mój absolutny dołek z 3 miesięcy, nie wierzyłem że to jest możliwe w tak krótkim czasie. Ostatni raz tyle
Nadszedł czas podsumowań po 3 miesiącach zmagań #grubyzaklad. Na szybko to można napisać, że był chłop, nima chłopa. Był bebech, został bebeszek, były cyce, są cycunie.
Poniżej podsumowanie mojej strony wyzwania. @buchajacy_rog ma w innym terminie wstawić swoje.
Waga w czwartek o poranku to 83 kg! Jest to mój absolutny dołek z 3 miesięcy, nie wierzyłem że to jest możliwe w tak krótkim czasie. Ostatni raz tyle
upodlator +4
Czy to ja jestem #!$%@??
Macbooki #!$%@? mnie prądem (m1 i m2 air), zarowno na fabrycznej ladowarce jak i ladowarkach GaN Ankera i Satechi (chyba 60w i 165w). Z iPhone jest to samo. #!$%@?ą w domu i na wyjazdach. Obecnie jestem w hotelu i tu #!$%@? mnie tak, ze czuje kopnięcie jakbym sie naelektryzował kocem za kazdym razem jak biore telefon lub maca do reki. Wczesniej mialem jeszcze kilka macbookow i bylo
Macbooki #!$%@? mnie prądem (m1 i m2 air), zarowno na fabrycznej ladowarce jak i ladowarkach GaN Ankera i Satechi (chyba 60w i 165w). Z iPhone jest to samo. #!$%@?ą w domu i na wyjazdach. Obecnie jestem w hotelu i tu #!$%@? mnie tak, ze czuje kopnięcie jakbym sie naelektryzował kocem za kazdym razem jak biore telefon lub maca do reki. Wczesniej mialem jeszcze kilka macbookow i bylo
Albatrosy D III i D V były jednym z podstawowych typów samolotów myśliwskich w lotnictwie niemieckim podczas I WŚ. Inżynierowie R. Thelen i R. Schubert z zakładów Albatros Flugzeugwerke GmbH zafascynowani możliwościami francuskich półtorapłatowych Nieuportów postanowili zastosować koncepcję jednodźwigarowego płata dolnego we własnych projektach. Pierwsze próby z modelem D III wypadły bardzo pomyślnie, samolot był niezwykle zwinny, posiadał także doskonałe właściwości pilotażowe - produkcja ruszyła pełną parą...
Wkrótce na jaw wyszła drobna wada... Albatros był prawie dwukrotnie cięższy od Nieuporta a także sporo od niego szybszy. Podczas walki powietrznej, kiedy to piloci wykonywali ostre wiraże na samolot oddziaływały tak wielkie siły, że punktowo zamocowany dolny dźwigar nie wytrzymywał naprężeń. Wielu pilotów Albatrosów poniosło śmierć w wyniku oderwania dolnego płata lub zniszczenia całej komory płatów. Problem ten próbowano rozwiać między innymi przez wzmocnienie konstrukcji, lecz ostatecznie niewiele to pomogło...
Nie inaczej było z Albatrosami służącymi w barwach lotnictwa polskiego. Przykładem może być wypadek w Warszawskiej Oficerskiej Szkole Obserwatorów Lotniczych z dnia 14 grudnia 1919 r., gdy w trakcie lotu na wyremontowanym D III o nr CWL 0.16 doszło do oderwania płatów. Samolot spadł z wysokości około 400 m pomiędzy zabudowania lotniska Mokotowskiego. Na Albatrosie 0.16 zginął instruktor sierż. pil. Jan Szalczewski.
22 listopada 1919 r. podczas pokazów lotniczych zorganizowanych z okazji obchodów pierwszej rocznicy wyzwolenia Lwowa doszło do katastrofy w wyniku której śmierć poniósł pil. Edmund P. Graves z 7 EM. Podczas jednej z ewolucji złamało się skrzydło w jego samolocie Oeffag D III (Alb. D III Oef.)
Podczas pokazów w sierpniu 1922 r. samolot Albatros D V uległ podobnej katastrofie, śmierć poniosło wielu widzów na ziemi.
Foto. Schemat budowy Albatrosa D Va, widoczne wzmocnienie łączenia dźwigaru dolnego płata za pomocą małego zastrzału.
~Encyklopedia Lotnictwa Polskiego 1918-1920 w ramach skynet-project.com
#100lecielotnictwawojskowego #historia #ciekawostki #lotnictwo #samoloty #iirp #wojsko #wojskopolskie #lotnictwoiirp #100lecieniepodleglosci #warszawa #lwow #katastrofa #iwojnaswiatowa #gruparatowaniapoziomu