Wpis z mikrobloga

Zamarzyło mi się zrobienie licencji, a w odważniejszych marzeniach zarabianie na lataniu. Najbliżej mam Areoklub w Warszawie, ale jestem gołodupcem, więc czuję niepokój przed pakowaniem się w takie wysokie wydatki. W związku z tym kilka pytań:
1. Czy należy cały kurs praktyczny podejmować, czy może kupujesz naukę pojedynczymi lekcjami i jak uznasz, że to nie to - to rezygnujesz?
2. Czy istnieją mniej bezpośrednie sposoby żeby się dowiedzieć czy będę się nadawać?
@gubie_loginy
1. Raczej się tak nie dogadasz, ale może ktoś wie coś więcej niż ja. Zawsze możesz wziąć lot zapoznawczy
2. Zdrowotne - możesz pójść na badania na 1 klasę to się dowiesz czy się nadajesz zawodowo, poza tym wskazana koordynacja ruchowa, zdolności matematyczne, manualne, angielski
3. Jestem w trakcie PPL i czuje, że to jest to, co chciałbym w życiu robić
4. Pożyczasz samolot i śmigasz :-) aerokluby, prywatni właściciele, szkoły,
@mattwoo: Dzięki za odpowiedzi. A zamierzasz iść dalej ze szkoleniami? Myślisz o zostaniu pilotem liniowym?
Jesteś w trakcie PPL - co uważasz za trudne i najfajniejsze (osobno lub razem) z kursu praktycznego? :-)
@gubie_loginy: Spróbuj dogadać się na na takiej zasadzie. Najpierw teoria potem sukcesywnie praktyka. Nie całość praktyki z góry.
Czy się nadajesz będziesz wiedział w momencie dopuszczania do samodzielnych lotów. Raz, jak będzie cie paraliżował stres i w związku z tym będziesz robić głupoty to odpadasz. Dwa jak instruktor będzie długo odwlekał wypuszczenie Cię samodzielnie to tez o czymś świadczy. Jak przed lotem będziesz "obesrany" ale w trakcie i po szczęśliwy to
@gubie_loginy: Aaa i idź koniecznie na lot zapoznawczy. Tylko pamiętaj, że to Ci powie tylko czy nie boisz się latania w tej małej łupince a nie czy sam ogarniesz latanie.
@gubie_loginy: Taki jest plan, chciałbym iść w zawodostwo.
Najtrudniejsza jest jak dla mnie nauka lądowań, na początku czarna magia, ale w końcu wyczujesz co się dzieje. A najfajniejsza to sama radość z latania, którą ciężko opisać słowami
@gubie_loginy w aeroklubie w Warszawie działa to w ten sposób że wplacasz ile chcesz na swoje konto i za każdy lot schodzi Ci odpowiednia opłata za każdą minute lotu. Kurs można w dowolnym momencie przerwać. Łączny koszt za godzinę wychodzi 630 pln(samolot + instruktor). Natomiast jeżeli ktoś ma dużo czasu i chce robić sprawnie kurs to zdecydowanie odradzam AW bo mają tylko 4 Cesssny 152 do nauki, które też często są na
A matma? Naprawdę umiejętność szybkiego liczenia jest tak ważna? Pytanie dotyczy wszystkich licencji :-)
Dzięki za informacje. Super, że można się nie spieszyć z kursem praktycznym. Tylko czy ten teoretyczny nie ma krótkiego terminu ważności?