Aktywne Wpisy
Xxxvvvwww +236
źródło: temp_file4460833836964255216
Pobierz
anoysath +162
źródło: temp_file4487237998978243927
PobierzSkopiuj link
Skopiuj link
źródło: temp_file4460833836964255216
Pobierz
źródło: temp_file4487237998978243927
PobierzWykop.pl
Wypadki na Eau-Rouge>Raidillon to w zasadzie stały element każdego wyścigu. O ile same błędy kierowców lub defekty samochodów to jasny powód wypadnięcia z trasy i z tym nie ma jak polemizować, tak infrastruktura toru w tym miejscu wg mnie pozostawia wiele do życzenia. Jak na zakręty, gdzie większość przechodzi całą tę sekcję flat out blisko swoich vmax, w topowych seriach 300+km/h to jest tu CHOLERNIE wąsko i w zasadzie każdy bolid, który uderza czy to tuż przed szczytem z lewej czy za szczytem z prawej zwykle odbija się od ścian z opon i staje niebezpiecznie blisko samej nitki toru, najczęściej na drodze typowych lekkich run offów, które przecież zdarzają się tu bardzo często, szczególnie w tłumie. Już pomijam fakt, że kierowca podjeżdżający pod tę wielką górę nie widzi, że na jej szczycie był wypadek i ktoś stoi w poprzek toru ¯\(ツ)_/¯
Dziwi mnie to tym bardziej, że nawet na tym samym torze inne strefy bezpieczeństwa są dużo większe, choć zakręty potencjalnie mniej niebezpieczne, jak np. Pouhon. Tam bolid wylatuje, wali w opony, nawet jak się odbije to zostaje 20m od toru, a nie 5. W dodatku jest doskonale widoczny z daleka. Ale co tam - mamy prawdopodobnie najtrudniejszy i najniebezpiecznejszy "zakręt" na torze w całym kalendarzu - wypadki co weekend wyścigowy - wuj, może tym razem nikt nie zginie ¯\(ツ)_/¯
Wg mnie powinni zdecydowanie przebudować i poszerzyć run offy, ustawić pod takimi kątami, by nie pozwalały na łatwe odbicie się i powrót w pobliże toru, zabudować lepszymi, nowoczesnymi barierami, które lepiej pochłaniają energię uderzenia, wchłaniają bolid, zatrzymują go w tym miejscu, a nie działają jak paletka na lecącego ping ponga. Skoro bolid wypada z toru to nadrzędnym zadaniem infrastruktury ma być jego bezpieczne odseparowanie od reszty wciąż ścigających się. On już zakończył wyścig.
źródło: comment_PpA7XhR6n9LjQ0uWmM9MUyAsTHiGl7b7.jpg
PobierzTen sport jest po prostu niebezpieczny, i nawet w NASCAR giną kierowcy mimo że połowa wyścigów to owale
Pouhon jest przystosowany do MotoGP i dlatego na niektórych torach nie pojawia się
źródło: comment_nwDv3VKVrdDxFfy9YqDJiRJujlNTsCco.jpg
PobierzBrawo za porównanie owalu do toru drogowego.
źródło: comment_vzd5tonz7Q74juhc3dzvHarfeY9avlLM.jpg
PobierzI ciezko zeby tor dostal Grade A majac tylko jeden zakret pod homologacje..
poza tym usterka ukladu hamowania jest znacznie grozniejsza niz pelny gaz w 'o róż'
stad sa takie runoffy
@Tylko_noc: Przecież on ma rację z tymi wyjazdami w tym miejscu, są zdecydowanie za wąskie i bandy są źle wyprofilowane w stosunku do linii pokonywania toru. Z lewej się zwęża bo jest jakiś budynek chyba mieszkalny, a z prawej jest wąski bo jest z tego co kojarzę dość spory spadek i las. Gdyby tam były płaskie i
@Tylko_noc: Spa jest torem drogowym od 2000 roku, wcześniej fragment toru był wykorzystywany w normalnym ruchu ulicznym
@Ron1n: spokojnie można by poszerzyć zakręt, bo w tej chwili rozbite auto ląduje blisko toru.
@Tylko_noc: Po co? Oceniamy to co jest teraz i patrząc na to jak teraz latają z bezpieczeństwem to po prostu się dziwę, że nic więcej nie zrobili z tym zakrętem.
to tak a propos
Po za
poza tym barierka to infra. ochronna i nie dotyczy samego toru