Wpis z mikrobloga

Szukam opon na zimę. Jestem w tym zielony i raczej wolałbym jakąś klasę średnią lub premium. Z tego powodu, że oglądałem testy opon budżetowych, średnich oraz premium i raczej wolę na tym nie oszczędzać (oczywiście z umiarem).
Z reguły dojeżdżam do szkoły około 30 km dziennie. Często połowa trasy jest nieodśnieżana (wioska) i jest bardzo słaba widoczność (sporo zakrętów), a i warte odnotowania, że na trasie codziennie ktoś wypada z drogi. Nie ma dnia bez wypadku. Chciałbym coś co mi będzie mogło posłużyć te 5 lat minimum (tyle wynosi okres gwarancji, a myślę, że za ten czas już spokojnie wymienię)
Rozmiar: 195/65 R15
Myślę, że cena to maksymalnie 1400 za komplet.

Nie wiem czy to coś ma do rzeczy, ale mam silnik 1.2 Tce, ~117 koni i jestem niedoświadczonym kierowcą.

#opony #motoryzacja
  • 13
i raczej wolę na tym nie oszczędzać (oczywiście z umiarem)


@izkYT: Słusznie robisz. 100zł zaoszczędzone na oponach może kosztować 3000zł napraw albo 500zł zwyżek OC.

Po odrobinie rozpoznania w tamtym sezonie sobie kupiłem Bridgestone Blizzak WS80, i mimo czasami agresywnej jazdy trzymały się zawsze dobrze. Na ten rozmiar powinieneś się zmieścić poniżej 1400.

https://alltyretests.com/bridgestone-blizzak-ws80-test-review/

W sumie z tego testu widzę, żę Goodyear UltraGrip Ice 2 jest do rozważenia, ale nie wiem
Z tego powodu, że oglądałem testy opon budżetowych, średnich oraz premium i raczej wolę na tym nie oszczędzać (oczywiście z umiarem).


Sorrki ale muszę wcisnąć mój wywód filozoficzny.
@izkYT: Niestety w wypadku opon jest taka przypadłość, że osoba jadąca 50 km/h na zimówkach z niskiej półki i tak wygra z takim co jechał 70 km/h na najlepszych dostępnych na rynku (pod względem długości drogi hamowania).
Wiadomo, że równie dobrze można jechać