Wpis z mikrobloga

@pogop: Właśnie zadziwia mnie, że plug-iny robią z takim marnym zasięgiem. Z dotychczasowych aut tego typu najlepszy zasięg ma chyba Chevrolet Volt/Opel Ampera (~120km o ile pamiętam).
@aksal89: Samochód powstał na tej samej płycie podłogowej co Chevrolet Volt. Napędzany jest przez silnik elektryczny, którego zasięg wynosi od 60 do 80 km. W wypadku rozładowania akumulatora, zasięg do 500 km zwiększy silnik spalinowy o pojemności 1.4, mocy 86 KM/4800 obr, 130 Nm/4250 obr. Auto przyspiesza do 100 km/h w 9 s i rozwija prędkość maksymalną 161 km/h. Średnie szacunkowe zużycie paliwa na 100 km wynosi około 1,34 l[2], a
@pogop: Nie słychać, bo to się nie opłaca. Jak coś ma być do wszystkiego, to jest do niczego. Sprzedawały się te samochody tylko jak były preferencyjnie traktowane w kwestii podatków. Wydaje się że nawet taka hybryda z 30km zasięgu to super sprawa na codzienne do jazdy do pracy a czasem w trasę, bo aku nie za wielkie więc mocno nie podnoszą masy samochodu, ale różnica w cenie jest za duża. Poza
@pogop, @aksal89 Opel Ampera był za drogi w produkcji. GM dopłacał do niego by spełnić normy emisji dla całej sprzedaży bo nie mieli silników. Sprawa wyszła na jaw gdy kupiło ich PSA (Opla) i się okazało, że jest problem. Chyba nawet się to w sądzie skończyło.
Poza tym w dużych miastach, czyli głównie tam gdzie ludzi na nie stać, często mieszka się w bloku i nie bardzo jest jak ładować.


@poczekaj: no ja mam podobną sytuację tylko, że oprócz mieszkania w kamienicy, mam domek letniskowy 10 km za miastem z prądem, więc nie byłoby problemu, żeby raz na tydzień tam się wybrać - co i tak robię - i podładować samochód.
@pogop: chyba w urojeniach psychofanow tych nowinek. Akurat hybrydy czy pluginy maja imo sens, a przez #!$%@? legislacje bedziemy tego widziec coraz wiecej. Problem w tym, ze to malo oplacalne.

Liczenie tego co2 tez ciekawe, ale tu przeciez chodzi o $$$, nie srodowisko - taka Niro czy Toyka hybrid ma 95-100 gram/km, ale n8ro plugin 28 czy 23 bodajze xD bo wiadomo, ludzie jezdza 100km tylko #bekazlewactwa , niby to lepiej
@pogop: ja to się zastanawiam czy rząd będzie dopłacał do elektryków. Bo nie wiem czy się nastawiać. Tak naprawdę to po co dopłaty. Wystarczy ulga podatkowa aż do wyzerowania. Lub brak VAT.
@pogop: mnie by wystarczył plug-in ze 70-100 na prądzie, ale spalinowy niech będzie diesel. Bo po mieście więcej niż 100 dziennie nie zrobię, ale jak już jadę w trasę to ma palić na autostradzie jak diesel i mieć zasięg jak diesel
@Esterhase: no mam nadzieję, że w końcu zrobi, byłaby to pewnie ciekawa propozycja. W ogóle wspomniany wyżej Opel Ampera to też spoko opcja, po 45k obecnie chodzą, problem w tym, że produkowano je w latach 2013 - 2014, a zatem za taki hajs kupujemy 6 letniego opla, trochę straszno.