Aktywne Wpisy
ProwojMiliten +353
Krupier +245
Jestem już w tym wieku, że bardziej niż gadżety i ciuchy cieszy mnie kupno taczki. XD
Wjechał bolid na działeczkę. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#ogrodnictwo #dzialka #rod #rosliny #czujedobrzeczlowiek
Wjechał bolid na działeczkę. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#ogrodnictwo #dzialka #rod #rosliny #czujedobrzeczlowiek
OK to dziś jeszcze jedna ciekawostka.
Draft scale, czyli nic innego jak skala zanurzenia statku.
Cyframi rzymskimi oznaczano zanurzenie w stopach, a arabskimi w decymetrach. We wcześniejszych latach zdarzało się, że na jednej burcie umieszczano skalę w stopach, na drugiej w decymetrach. Teraz zwykle wykonuje się decymetrową na obu burtach.
*wikipedia
Zanurzenie – na statku wodnym jest to odległość pionowa mierzona na owrężu pomiędzy letnią wodnicą ładunkową, a górną powierzchnią stępki płaskiej lub punktem zetknięcia się wewnętrznej powierzchni poszycia poszycia ze stępką belkową.
Zanurzenie jednostek pływających z wyznaczoną drzewną wolną burtą mierzy się na burcie do letniej drzewnej linii ładunkowej.
Zanurzenie oznacza się literą T.
Oczywiście na podstawie tej skali oblicza się również ilość ładunku, również np po wejściu na mieliznę, obliczyć można siłę nacisku kadłuba na dno.
Skala najczęściej jest najpierw naspawana a następnie malowana.
Czyli bulba :3
@PMV_Norway: I wszystko jasne, dzięki! ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
PS - ja nawet nie wiem czy "poszycia poszycia" to pomyłka, czy tez faktycznie chodzi o jakieś poszycie poszycia...
Ciekawostka - miejsce naspawania znacznikow zanurzenia nie jest przypadkowe. Jest scisle okreslone (wg długości statku). Ich odległośc od "pionu dziobowego" i "pionu rufowego" tez jest okreslona i bierze się to pod uwagę w programach ładunkowhch statku. (Piony to takie linie teoretyczne w projekcie statku)
Sprawdza się zanurzenie na dziobie, rufie i śródokręciu (po prawej i lewej). Pozwala to obliczyc