Wpis z mikrobloga

ludziska, pomóżcie proszę. Chcę wymienić amortyzator na sztywny widelec i przy okazji stery z klasycznych na ahead. Ja to widzę tak: rama jest pod stery 1 1/8'' więc kupuję widelec z rurą 1 1/8'', kupuję stery w tym samym standardzie, wywalam miski z ramy, nabijam bieżnię na nowy widelec przycinam go, wbijam gwiazdkę i to tyle ? są tam jakieś pułapki ? Nie chcę sterów na łożyskach maszynowych - nie jest mi to potrzebne, ahead i tak jest lepszy niż to klasyczny gówno. Widelec chciałbym taki: https://allegro.pl/oferta/widelec-force-treking-28-ahead-alu-1-1-8-6510683135 co do sterów to jeszcze nie wiem, bo zależy mi na takich dobrze uszczelnionych od dołu (może ktoś coś zasugeruje). Co do narzędzi to co jest absolutnie niezbędne ? wybijak do misek ? praskę idzie samemu zrobić więc to nie problem. Najbardziej to się boje nabijania bieżni na nowy widelec. Pozdro. #rower #serwisrowerowy
  • 20
@gitarzysta: kup na łożyskach maszynowych to nie będziesz musiał nabijać bieżni na widelec :)
W nich na sterówkę nakłada się rękami (zupełnie bezproblemowa czynność) taki rozcięty pierścień.
Ten pierścień to jest bierznia i jest ścięty tak że łożysko w pewnym momencie się na nim klinuje.

On jest rozcięty bo po prostu pomimo tego że zwie się go bierznia to jednak nic po nim się nie porusza a służy tylko do osadzenia łożyska. A a skoro nic się na nim nie porusza to może być rozcięty bo łatwiej go osadzić na sterowce.

Mam wrażenie że dość nie jasno pisze ;)
@bibsz: Mam maszynowe i nabijaną bieżnię widelca. To żaden wyznacznik.

@gitarzysta: Maszynowe bierze się z innego powodu. Kulki dostępne na rynku są tak marne, że będziesz wymieniał jedne za drugimi. W maszynowych jeśli nie pęknie ci miska, to wystarczy zmienić pakiet.
Rozmiar standardu 1" i 1/8 jest na szczęście jeden (w porównaniu do 1", gdzie istnieje kilka średnic bieżni widelca)
@bibsz: rozumiem Cię doskonale. Dopiero teraz zajarzyłem do czego służy ten pierścień ;)
@globalbus: kulki nie są takie złe, jak się o nie dba. Problemem jest to, że już mi się chce rzygać jak mam ustawiać luzy w klasycznych. Nienawidzę tego bardziej niż wykręcania wkładu na kwadrat. Pisząc pakiet masz na myśli wszystkie elementy łożyska i żadnych bieżni czy misek ? Słyszałem, że w starszych szosówkach powszechny jest standard na
@globalbus ja jeżdżę szosowo z sakwami więc wiesz... Aczkolwiek lubię długie trasy po 300km. Słyszałem, że maszynowe trzeba wsadzac fazką do wnętrza ramy (przy zintegrowanych) ale w życiu tego nie robiłem
@gitarzysta:

Łożyska osadzane bezpośrednio w ramię to się raczej nieczęsto zdarzaja. No i rama musi być odpowiednia ;)

p.s. suportu na kwadrat bardzo łatwo wykręcić jeśli najpierw się przykręci "klucz do suportu" do supportu. On ma dziure w środku przez którą można przełożyć śrubę.

W ten sposób nie spada, nie osuwa się i nie ma żadnych problemów. Jedyny myk jest taki że trzeba kupić dłuższą srube bo ta która się przykręca
@globalbus mam małą niejasność.
Średnica wewnetrzna główki sterów 43,65 Średnica zewn miski 44mm

Wyglada na to że mam stery półzintegrowane w rozmiarze 1 1/8" prawda?

Widelec jaki chciałem kupić ma w opisie stery ahead-nie wiem czy to stanowi jakiś problem? . Dodam też, że długość mojego amortyzatora to 47cm od osi piasty do miski na koronie więc ten sztywny widelec jest jest krotszy o 3,5cm. To chyba nie stanowi problemu biorąc pod
gitarzysta - @globalbus mam małą niejasność. 
Średnica wewnetrzna główki sterów 43,65...

źródło: comment_d9RHyO4DHuV267TfeYl5AUcPbHfUNuM5.jpg

Pobierz
Jeszcze jedno, chyba najgorsze. Wspornik kierownicy wychodzi mi na 12cm z ramy. Jak mam osiągnąć taka sama wysokość przy tym widelcu? Rozumiem że ten wspornik z kinem nie wejdzie mi przecież do tego nowego widelca i będę musiał kupić mostek i masę podkładek? Tak to się robi? Zależy mi na tym żeby się po prostu nie pochylać niżej niż jestem, bo ledzwia mnie będą bolec