Wpis z mikrobloga

Ten news to mi zrobił dzień :D

- Tesla launches $2,000 ‘Acceleration Boost’ for 3.9s 0-60 mph in Model 3 Dual Motor

Tesli nadal nie mam (w końcu #zbieramnatesle), ale takie newsy przyjmuję z radością, bo powinny one świetnie przekładać się na zyski firmy, a to na cene akcji, a to potencjalnie może mi pomóc kupić moją własną Tesle.

Dlaczego ten news tak mi się podoba? Bo świetnie pokazuje przewagę konkurencyjną Tesli nad innymi firmami. Nagle Tesla zrobiła czary marry... i do jej ksiąg rachunkowych może wpaść kilkadziesiąt milionów dollarów. Nie znalazłem dokładnie danych, ile jest Modeli 3 AWD, które mogą dostać taki upgrade, ciężko też stwierdzić ile % właścicieli tych pojazdów zdecyduje się na taki krok.

Staram się śledzić konkurencje Tesli i osobiście ucieszył mnie fakt, że ford także będzie miał możliwość Over the Air Updates. Jednak z tego co słyszałem... podobno Ford będzie mógł aktualizować w ten sposób tylko "infotainment systems".

Ford's OTA updates in the 2021 Mustang Mach-E begins with infotainment systems, Washington said. It doesn't reach into the systems controlling how the Mustang Mach-E starts, stops or steers.

https://www.cnet.com/roadshow/news/fords-mustang-mach-e-begins-new-era-of-software-updates/

I to pokazuje, jak ciężko innym producentom aut będzie zrobić coś podobnego. Tesla robi wszystko in-house więc zarządzanie czymś takim jest dużo łatwiejsze. Tymczasem firmy takie jak Ford korzystają z firm na kontraktach... które robią dany podzespół według specyfikacji. Owszem.... ford w specyfikacji może określić, że system musi mieć możliwość OTA....

ale że coś będzie miało możliwość aktualizacji OTA, to nie znaczy, że będzie cokolwiek do poprawki w danym module, co będzie można zrobić w ten sposób. Firmy na kontraktach chcą mieć wszystko dokładnie wyspecifikowane... co muszą zrobić i z ich perspektywy nie ma sensu robić czegoś "bo może się to przyda kiedyś w przyszłości".. bo to po prostu kosztuje więcej.... a firma i tak więcej za to nie dostanie.

By firma taka jak Ford mieć upgrade'owalny pojazd musiałaby:
- albo z góry przewidzieć co będą chcieli w przyszłości i od razu powinni wpisać to do specyfikacji komponentu
- albo zaakceptować rozliczanie w stylu "pay as you go" zamiast "fixed price".

#tesla #ford #samochody #nowetechnologie #programowanie
Pobierz anonimowy_programista - Ten news to mi zrobił dzień :D

- Tesla launches $2,000 ‘Ac...
źródło: comment_uLyQ9FvJ6XV1SD3l3SkMDRzVpLhdsVYR.jpg
  • 24
Nie wiem z czego się cieszyć, to tak, jakbym napisał program który co sekundę przez 100 milisekund czeka i nic nie robi, a potem kazał użytkownikom płacić dodatkowo, żeby wywalić ten kod :)


@tell_me_more: ale to jest standard w świecie oprogramowania, ba! często nawet elektroniki.

A update niby fajny, tylko oby to się nie przerodziło u Tesli w coś co mają producenci standardowych samochodów. Kupujesz podstawkę a potem kilkadziesiąt pierdółek do
Skoro taka ciekawa dyskusja się to toczyła dotycząca oprogramowania może zainteresuje was informacja, iż VW buduje tysiące aut z niedorobionym oprogramowaniem które będą potrzebowały późniejszych poprawek.

"Germany’s Manager Magazine reports today that Volkswagen is struggling with software problems for its ID3 all-electric car. According to the report, the ID3 will be built for months with an incomplete software architecture that could affect up to 20,000 electric cars. These units, intended for sales
@anon-anon: niesamowite

ja tylko czekam jak któryś z tych legacy automakers w końcu zaimplementuje swoje OTA, pewnie zrobi to jak zwykle do dupy i któregoś pięknego dnia zbrickuje kilka tysięcy aut kilkoma kliknięciami.

Nie wierzę że firmy które od dwóch dekad produkują gówno a nie soft nagle się ogarną i nie doprowadzą do spektakularnego fuckupu.

Przypominam że np. Toyota to bodajże jedyna firma na świecie która ma sądowy wyrok stwierdzający m.in.