Wpis z mikrobloga

Miejskie autostrady w praktyce. Jakakolwiek sugestia zwężenia pasów (np. żeby poszerzyć chodnik / dodać ścieżkę rowerową / więcej zieleni) spowodowałaby pewnie wielką awanturę, że odbierają nam wolność. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#warszawa #komunikacjamiejska #urbanistyka #miasto #samochody #rower #przestrzenpubliczna #drogi
Rivo - Miejskie autostrady w praktyce. Jakakolwiek sugestia zwężenia pasów (np. żeby ...

źródło: comment_15893658743oP3XVaJfvdQUccLRCBXiD.jpg

Pobierz
  • 23
@Rivo: ogarniasz ze tam przed remontom były 3 pasy przez większą część grochowskiej? Remontem torowiska które zabrało część jezdni na chodniki i stąd taka szerokość pasów. Do tego miało być "zielone torowisko" ale jeszcze betonu nie pomalowali xD Podaj jeszcze jak szeroki jest chodnik po obu stronach ( ͡° ͜ʖ ͡°)-
@Rivo: tak sobie strzelam, ze pewnie nie ma to zupelnie nic wspolnego z mozliwoscia utworzenia "korytarza zycia"/ jakiegokolwiek manewru majacego na celu przepuszczenie karetki/ strazy pozarnej/ policji, gdzie na takiej autostradzie mozna zjechac na pobocze/ pas awaryjny? ( ͡º ͜ʖ͡º)
@vaxx: to zdjęcie to manipulacja z FP Miasto jest nasze, ukazano ulicę po remoncie który zabrał część jezdni i nie da się wytyczyć trzech pasów jak wczesniej. Do tego zrobiono je w takim miejscu gdzie pasy rzeczywiście są najszersze (z powodu który opisałem wyżej) i sugeruje się ze na całej długości ulicy tka jest xD a po obu stronach chodniki po 3m minimum....
@kozaqwawa: Grochowska to wymaga zmian praktycznie w każdym zakresie: pasów, przystanków tramwajowych i dojść do nich, miejsc parkingowych przy ulicy, zieleni, chodników, ścieżki rowerowej. Jej pas drogowy jest mega szeroki jak na warszawskie warunki, a tak lipnie jest to spięte. Najlepiej to byłoby ją zaorać i zrobić tą całą ulicę na nowo. Ale to dopiero będzie możliwe po zamknięciu obwodnicy od wschodu, bo teraz na Grochowskiej jest niestety ruch nie tylko
@Rivo: w Krakowie pozwężali Aleje, nie słyszałem żeby był jakiś wielki lament z tego powodu, ale może jeszcze za wcześnie
Pozwężali - zwęzili pasy ruchu i zrobili bufor między buspasem a prawym pasem. Liczba pasów została bez zmian.
@kozaqwawa: Jako wieloletni mieszkaniec bezpośredniej okolicy Ronda Wiatraczna oraz obecnie osoba pracująca na Pl. Szembeka stanowczo prostestuję. Najpłynniejszy ruch na tym skrzyżowaniu jest na tych wylotach, gdzie nie ma świateł tj. w Al. Stanów Zjednoczonych i w Waszyngtona. Najdłużej się stoi na światłach zjeżdżając w prawo w Grochowską w kierunku Marsa lub w lewo w kierunku Pragi.

A to zielone torowisko to było przy okazji robione, tam musiała być wymieniona trakcja
@kozaqwawa: Aczkolwiek to też prawda, że na tym rondzie się nic nie dzieje ze względu na to, że wszystko było odkładane na "po budowie obwodnicy śródmiejskiej" albo jeszcze lepiej na "po budowie metra". W sumie to nawet ciężko mi teraz powiedzieć, która inwestycja jest teraz bardziej odległa od ziszczenia.
@gobi12: witam somsiada. Ale prawda jest taka ze codziennie w godzinach szczytu wjazdy na rondo od waszyngtona i stanów zjednoczonych stoją a wjechanie na rondo to w tych godzinach kwestia tego czy ktoś cię wpuści czy wymusisz... tam powinny być swiatła zsynchronizowane tak aby każdy miał szansę wjechać na rondo.
istnieje miejsce na Ziemi gdzie sygnalizacja świetlna usprawniła ruch?


@pilot1123: istnieją miejsca na ziemi gdzie sygnalizacja jest spójna a nie tak że część wjazdów na rondo ma sygnalizację a część nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Rivo: o, udało mi się znaleźć że pasy na Alejach zwężono do 3m. Stało się to 3 lata temu, nie widzę jakieś wielkiej krytyki i płaczu (w przeciwieństwie do innych zmian jakie się zdarzają)
@Rivo: za pierwszym razem jak wyjechalem ze Śląska do malopolski to nie moglem zrozumiec ze autostrada moze miec tylko dwa pasy i do tego być płatna xD
wy tam w polsce serio tak żyjecie?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Rivo: zapomniałeś napisać, że zwężenie jezdni o 50cm już spowoduje niepotrzebne korki. Co niektórzy widząc wąska drogę jechali by zbyt wolno niż te 50km/h co jest dozwolone i SUVy nie mogły by pokazywać swoich możliwości.