Wpis z mikrobloga

Mam znajomego typowy Janusz z tego gatunku co mysli, że jak kupi używane kilkuletnie auto klasy premium pomimo gówno zajmowanego stanowiska jest jakimś prezesem :D Zawsze co człowiek by nie kupił usłyszy tekst - gdybyś nie kupił nowego ekspresu a używany miałbyś zamiast Siemensa Jurę (niektórzy chyba nie rozumieją tego, że nie każdy lubi pić kawę w ekspresów po starym Niemcu z SS)... ;) Ale do brzegu. Jakiś czas temu kupiłem auto z salonu. Oczywiście od razu tekst to "no fajne to Twoje Reno ale za 80 tyś miałbyś kilkuletnią fajna klasę premium, jakieś niemieckie a tak masz zwykle auto hehe". Nie czuję potrzeby podnosić swojego prestiżu jeżdżąc autem klasy premium ale co będę wchodził z nim w dyskusję. Niedawno kupił sobie Audi. Co za zachwyty nad nim były zobacz co to za luksus prawie sam jeździ. No i ostatnio tak dojechał że się zepsuł - może zdarzyć się każdemu w dzisiejszych czasach oszczędności w fazie projektowania. Znajomy oczywiście najpierw próbując przycebulic pojechał do jakiejś stacji typu "naprawa u Seby" no ale chłopaki nie poradzili sobie z zaawansowaną techniką w Audi i finalnie wylądowało w ASO. Ale to drobnostka jak sam twierdzil bo auto sprawdzone i sprowadzone bezpośrednio z Niemiec (brakowało tylko teksu o tym jak płakanie gdy odjechał). Wstępna wycena kilkanaście tysięcy zł za naprawę. I tu pojawił się problem następnego dnia. Dostał telefon z ASO że ma pilnie przyjechać.
Okazało się, iż samochód w jednym miejscu ma dwa numery VIN xD
ASO nie naprawiło auta.

Finał jest taki, moje zwykle auto ma nabite 90 tys w 3 lata i jeszcze 2 lata gwarancji przed sobą a ASO widziało tylko na wymianie oleju i filtrów i to za free a jego zgłoszone do Policji :D

#heheszki #januszebiznesu #motoryzacja #samochody
  • 152
@Caracas: To ze się cebuli na naprawach to jedno ale tez wolałbym kupić starsze auto niż nowe, nie dlatego ze taniej i ze premium tylko starsze ma większość usterek za sobą, nowe robione są z plastiku i wyposażenie to gowno ¯\(ツ)/¯


Wyposażenie to gówno? Co masz na myśli raczej w starszym aucie masz gówno wyposażenie. Automatyczna dwustrefowa klima jest, welur na siedzeniach, nawi z Android Auto, kamera czujniki 360 stopni, full
via Wykop Mobilny (Android)
  • 261
@Caracas: większość tych rzeczy co piszesz miała 15 letnia bmw , wyświetlacz hud, pompowane fotele z masażem, tempomat z radarem, a moc zaczyna się w tej strefie gdzie reno nie zagląda. Zgadzam się z twoimi argumentami, też bym chciał auto z salonu, ale wtedy bym dostawał palpitacji o każdą ryskę czy wgniotkę, a używane auto to używane auto, i nie jestem skazany na ASO i przeglądy gwarancyjne chociażby. Kolejna sprawa że
@Kick_Ass: Wystarczy spojrzeć na np audi za którym się rozglądałem czy vw z roczników 2010-2014 - większość silników była wadliwa i ludzie kupujący w tamtych czasach tez myślała jak op „hehe przynajmniej mam z salonu” a potem cyk remont silnika za 10k. Oczywiście można się przepychać ze w gwarancji mi wszystko zrobią i w aso wymienią, a za 3 lata to w ogóle zmieniam auto. Ja jak cos kupuje to wolałbym
  • 168
@Caracas a ja jestem z jeszcze innego obozu - kupić auto (nieważne czy premium, czy zwykłe, po prostu to które Ci pasuje) jedno/dwu/trzy letnie z małym nalotem i pełną dokumentacją ASO.

Ew. Przejąć leasing, kupić czyjeś firmowe.

Największy spadek ceny ma już za sobą. Jeśli dobrze trafimy, to da się znaleźć auto z przebiegiem 20-30-40.000 kilometrów, co w praktyce oznacza że dalej będzie na gwarancji, będzie można sprawdzić i samemu ocenić czy
@elzevir jasne - jest coś za coś, ale jak dla mnie to taki złoty środek, omijamy poniekąd największą wadę nowego auta czyli gigantyczny spadek wartości w pierwszych latach użytkowania ;)
@Caracas: Ja jestem jakiś dziwny albo w ogóle nie pojmuje podejścia ludzi do samochodów. Dla mnie to tylko narzędzie, puszka metalowo-plastikowa na 4 gumach. Ma jedno zadanie - zabrać Cię z punktu A do punktu B. Tylko tyle.
Mam swój Huyndai i10 z silnikiem 1.0 i mi wystarczy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Małe auto, ale ja też jestem mały, niski. Łatwo nim zaparkować. Słaby silnik na niziny
Wszystkie auta sa projektowane na co najmniej 5 lat i 250k ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@cwlmod: A ja powiem, że 7 lat i 300k do większego remontu zawieszenia i osprzętu (silnik jeszcze daje rady). I jeżeli dobrze ocynkowany to pożyje 15lat i 500-600k. A ostatnio coraz lepiej z cynkowaniem, zwłaszcza w europejskich markach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Caracas: wolę kupować po leasingowe 3 letnie auta klasy c.
Do jazdy po mieście bajka, często z bogatym wyposażeniem. Teraz mam full opcje fabie 1.2tsi 2017 podgrzewana fotele, tempomat tylko automatu brak. W kombi więc bagażnik duży wygodny. Te małe uturbione silniki naprawdę dają radę. Kupiłem z przebiegiem 150tys głównie robiony na trasach bo to auto po przedstawicielu.

Jeśli chodzi o mityczne auta po przedstawicielach to głównie bajki. Teraz auta naszpikowane
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Maly_Jasio: każdy coś chce mieć z swojej pracy. Ktoś dobrze zarabia to sobie kupi pewnie dobry samochód i duzy dom. Nie po to uczył się tyle lat i nabierał doświadczenia żeby jeździć skoda 0.8 z szybami na korbki(nic do skody nie mam żeby nie było), ja pracuję po to żeby wydawać - z sensem oczywiście. Ale skoro mnie stać żeby kupić auto za 100k to kupię.
Jedni wolą kupic auto a