Wpis z mikrobloga

Muszę przyznać, że Gothic 3 pod względem graficznym naprawdę zestarzał się bardzo dobrze. Gra z 2006 roku, a moim zdaniem grafika nadal jest bardzo miła dla oka i naprawdę przyjemnie podziwia się widoki i krajobrazy.

Pamiętam, jak w 2006 roku więcej osób mówiło, że to Oblivion ma lepszą grafikę, ale moim zdaniem nigdy tak nie było i to czwarta część TES wygląda dzisiaj dużo gorzej niż Gothic 3.

#gothic #gry #oblivion #skyrim #theelderscrolls #tes #pcmasterrace
Pobierz
źródło: comment_1601913177XCUxDrg3jCvfbY5zUnArj9.jpg
  • 114
@maciorqa: generalnie pełna zgoda, do dzisiaj grając w trzeciego gothica mam wrażenie, że ta gra jest po prostu... ładna. To co jednak moim zdaniem pod względem oprawy graficznej było mocno na minus to wygląd niektóch pancerzy. W szczególności szat magów. W porównaniu z pierwszymi dwima częściami wygląda to dość... żałośnie i sorawia wrażenid zaprojektowanego jakoś tak na siłę. Wygląd pancerzy akurat jest jak dla mnie rysą na lsniącej zbroi oprawy graficznej
Pobierz
źródło: comment_1601929764chWcweuIh2N1bMytY8PswH.jpg
@maciorqa: Ja najlepiej się bawiłem chyba właśnie przy trzeciej części Gothica. Wiadomo, że wątek fabularny kiepski względem pierwszej i drugiej części, ale za sam otwarty świat i swobodę działania chyba tak polubiłem tą grę. Nordmar w ogóle robił na mnie wrażenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Kozikiewicz W ogóle mam wrażenie, że trzeci Gothic w tym aspekcie jest jakiś taki... mało konsekwentny xD W zasadzie żadne pancerze nie przypominają tych z poprzednich części, wiele starych twarzy jest kompletnie zmienionych, orkowie nagle zaczęli mówić itp. Mimo wszystko i tak uwielbiam te część ^^
@piotrek8390: Hmm, chyba nie. xd
A zainstalowałeś najnowszego patcha?

Pamiętam, że raz miałem problem z brakiem napisów w menu głównym, to pomogło mi dopiero przeinstalowanie gry z dysku C na dysk D. Ale nie przypominam sobie takiego problemu, więc chyba nie będę w stanie pomóc.
@maciorqa: Rok temu przechodziłem sobie G3 po raz kolejny i po raz kolejny „odkryłem” ten sam problem, który dobijał mnie przy wszystkich wcześniejszych podejściach - o ile Myrtana jest zrobiona epicko, to w momencie dojścia do Nordmaru (i tym bardziej Varantu) to się zmienia o 180 stopni. Tam po prostu NIC nie ma, łazisz po #!$%@? pustce i wykonujesz przez kolejne godziny te same zadania (zbierz X sztuk czegoś, pokonaj jakiegoś
@maciorqa: do G3 mam spory sentyment, ogrywałem go i z modami i bez, na wszystkie możliwe sposoby

Polecam wcześniej jednak ograć dwie pierwsze części. Szczególnie wtedy o wiele bardziej się wczuje ktoś w klimat Gothicowego świata. Szczególnie trzeba zrozumieć końcówkę dwójki aby ogarnąć dlaczego szukamy tego Xardasa w trójce.

Pomimo tego, że mechanika walki jest toporna, wilk to najciezszy przeciwnik w całej grze, a misję są powtarzalne i nudne to jednak
@Vaerlin: Nie zgadzam się. :P

Przecież w Myrtanie też masz masę podobnych questów tup zabij X potworków lub przynieś X roślinek.

Co do Nordmaru i Varantu, no to na tym polega charakterystyka tych miejsc, że są kompletnie inne od Myrtany. Varant to ogromna pustynia, a Nordmar to stromy i górzysty teren. Zresztą mój komentarz w którym wyjaśniłem dlaczego uwielbiam klimat Nordmaru napisałem wyżej.
@maciorqa: No właśnie, wiec jak porobisz te zadania przez 20 godzin w mytranie, to już trochę zaczynaja się nudzić ( ͡° ͜ʖ ͡°) Moim zdaniem trochę się porwali z motyką na słońce z tym światem G3, gdyby zdecydowali się zrobić samą myrtanę byłoby pewnie więcej (i lepszej jakości) contentu
@maciorqa: Gothic 3 może się zestarzał lepiej niż oblivion, ale wygląda koszmarnie.
Optymalizacja dalej leży po 14latach xD
Właściwie brak fabuły, mamy 3 questy= odbij ardee znajdź xardasa i skończ grę
Modele postaci wyglądają jakby wszyscy byli pudzianami, nawet niewolnicy mają szkielet taki że gdyby tylko się najedli byliby 'przypakowani'
Tekstury w wielu miejscach już na premierę były mocno rozciągnięte bo twórcy pomyśleli że w te miejsca nikt nie będzie zaglądał
@maciorqa: Dużą tragedią jest fakt, że gothic 3 został wypuszczony dużo, dużo za wcześnie na rynek. JoWood mocno przycisnął piranię żeby wydali go szybciej, niżby chcieli, i to o całkiem sporo z tego co pamiętam.
Gdyby świat Gothica 3 ograniczał się do samej Myrtany, to gra bardzo dużo by na tym zyskała. Varrant i Nordmar, choć mają swoje momenty, gameplayowo są kompletną padaczką. Ilośći potworów do przemielenia w tych krainach jest
@maciorqa: Pochwały dla Gothika 3 i jego wspaniałego soundtracku w gorących, co za wspaniały dzień! Co do tematu, to moim zdaniem największą robotę robią krajobrazy - modele postaci wyglądają raczej brzydko, ale te widoki... Aż chce się usiąść na szczycie latarni Jacka podczas zachodu słońca i rozkoszować najlepszym soundtrackiem w historii gier komputerowych, kropka.