Wpis z mikrobloga

@Precypitat: Nie do końca. Te nuty będą reprezentować tą sama częstotliwość, i trzeba to zaznaczyć, częstotliwość jest ta sama, to nazwa nuty jest inna: C# po lewej i Db po prawej. Nie chce za daleko wychodzić bo moja wiedza nie jest zbyt szeroka w tym temacie, więc niech mnie ktoś poprawi jeśli będą błędy w tym co napisałem. Chodzi głównie o relacje między nutami (nie częstotliwościami) w akordach. Zaczynajac od C
  • Odpowiedz
@NowOpenTheDoor ja się nie znam lepiej ale na babski rozum wydaje mi się że #!$%@? głupoty xd choć właśnie po pierwszym komentarzu ciekawiło mnie co przytoczysz. ty piszesz o dźwięku następującym po, prawda? ale jeśli te dwa sprowadzają się do tego samego to nie widzę powodu aby dopełnienie miało być jakoś inne.
  • Odpowiedz
@noelo_cohelo: wolałbym dostać jakieś argumenty, a nie „#!$%@? głupoty i na babski/chłopski rozum”, chociaż i to dało impuls do sprawdzenia co twierdzą mądrzejsi ode mnie. Dzięki, ale następnym razem daj jakiś solidniejszy argument. 2 minuty szukania i znalazłem. Ale może obaj się mylimy, nie wykluczałbym tego.

Another example would be to compare the Augmented Sixth and Minor(Dominant) Seventh, which are also enharmonic intervals. The former always resolves outward into an Octave,
  • Odpowiedz
@NowOpenTheDoor no, w sumie to masz rację ( ͡º ͜ʖ͡º) jeśli zakładamy, że to będzie początek jakiegoś utworu, to mimo, że zaczyna się od tego samego dźwięku, to utwory będą w różnych tonacjach. Jeśli miałyby być one tonalne (bo nie muszą, mamy już różne inne kierunki w muzyce, np. dodekafonia), to najpewniej skończą się różnymi dźwiękami. Czyli ma to podwójne przesłanie - zaczynamy od tego samego miejsca,
  • Odpowiedz
@Antidotum119 wiem, nie chciałem nic takiego sugerować. Po prostu większość gam mollowych jakie kojarzę miała bemole, a nie krzyżyki - nie wiem, czy jest tak w rzeczywiście, w sumie sprawdzę w wolnej chwili
  • Odpowiedz