Wpis z mikrobloga

#w211 #mercedes
przymierzam się do zakupu nowego auta, padło na w211 e280 3.0 benzyna polift (silnik m272) w kombi (rocznik około 2008). Dlaczego kombi? Bo planowałem kupić Skodę Superb (rodzina + pies do wożenia) z około 2012-2014r. lub VW Sharan też z tych lat, ale jednak Mercedes w moich oczach wygrywa. Budżet to max 50k z naprawami po kupnie. Rocznie ~20k przebiegu, raz na tydzień lub dwa trasa 2x150km plus po mieście do sklepu itd.

Trochę już poczytałem i z tego co mi wiadomo to (tutaj kilka pytań do ekspertów :D):
1) w tym silniku nie ma już bolączek z przed lifta (nie znalazłem tych informacji konkretnie dla w211 ale dla w204)
2) auto ma dwa akumulatory, trzeba przynajmniej raz na dwa tygodnie się nim przejechać, żeby nie było błędów elektroniki spowodowanych nawet częściowym rozładowaniem aku?
3) w polifcie nie ma już SBC.
4) Airmatica się nie boję, regeneracja ~1300, nowy ~3000 za jeden.

na coś jeszcze zwrócić uwagę?

Jak na razie na otomoto są 2 ogłoszenia z tym silnikiem (tu VIN WDB2112541B407677, numer silnika 272943 31 107040 i tu) - co o nich sądzicie?

Auto będzie sprawdzone przez eksperta Autotesto + samemu pojadę do ASO żeby sprawdzić ciśnienie na tłokach(dobrze mówię? oraz inne pierdy).
Od razu zaznaczam, nie znam się na motoryzacji i wszystkie te informacje dopiero zdobyłem :D Post wyszedł bardzo długi, przepraszam.
  • 3
  • Odpowiedz
@ArtekMisiek: nie cisnienie na tlokach tylko pomiar kompresji
znam historię w211 ktore przy kupnie mialo 270k a w serwisie sie okazalo ze w danii mialo 480k...
  • Odpowiedz
@wycz: dzięki za info z tą kompresją :) oczywiście zrobię wszystko (sprawdzenie po VIN), żeby ustrzec się przed kręconym przebiegiem - co można jeszcze zrobić oprócz sprawdzenia przez Autotesto? Może raport z autobazy?
  • Odpowiedz