Wpis z mikrobloga

Mirki, proszę o radę.

Z racji pracy w sektorze publicznym, ruszył u nas temat PPK. Mam swoje zdanie na temat tego programu - już się z niego wylogowałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jednak zmusiło mnie to do odkładanej od dawna sprawy, czyli przemyśleniu zabezpieczenia swoich finansów na przyszłość. Stąd moje pytanie do Was:

1. Inwestowanie swoich pieniędzy "na bieżąco" - czy warto wchodzić w Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych? Lokaty w PL wszyscy wiecie jak są %, na giełdzie się nie znam, tak więc to opada łącznie z kryptowalutami. Jedynym bezpiecznym na ten moment instrumentem do pomnażania swoich oszczędności uważam TFI. Dobrze myślę?

2. Przyszła emerytura - na ZUS nie liczę, bo to jeszcze kupa czasu, w PPK nie wchodzę ( ͡° ͜ʖ ͡°) myślałem o IKZE jako jedynej w miarę pewnej alternatywie. Co sądzicie o takiej formie dodatkowego zabezpieczenia na stare lata?

Co jeszcze mogę dodać: nie znam się na inwestowaniu oraz nie mam za dużo wolnego czasu, więc nie zamierzam się tego uczyć. Jeśli chodzi o TFI oraz IKZE myślałem o produktach BNP Paribas Polska.

Jestem ciekaw Waszych odpowiedzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#tfi #ikze #emerytura #inwestowanie #inwestycje #pieniadze #finanse
  • 14
@arthas1989: Dywersyfikacja majątku oraz użycie najbardziej rentownych rozwiązań typu IKE/IKZE w pierwszej kolejności. Co do funduszy nie skupiałbym się na konkretnym TFI, zacząć należy od analizy kosztów które stanowią pierwszy i najważniejszy czynnik determinujący rentowność inwestycji. Temat bardzo złożony i ciężko doradzić tak "na sucho". Poczytaj moje wpisy, odezwij się na priv i chętnie Ci pomogę. Obsługuję cały rynek inwestycyjny oferowany w Polsce.
@arthas1989: A czemu akurat jesteś zdecydowany na IKZE - a nie IKE

Fakt przy IKZE możesz sobie odliczyć od podatku - pytanie czy jest taka potrzeba - IKZE jest trochę bardziej rygorystyczne niż IKE