Wpis z mikrobloga

Mirki, szukam samochodu. Zależy mi na tym, żeby było to kombi, w miarę się zbierało (160km+), automat i było na tyle nowe na ile mogę sobie to pozwolić (maksymalny budżet 60 tys., chociaż wolałbym zmieścić się bliżej 50). A no i raczej diesel.

Póki co upatrzyłem sobie Peugeot 508 2.0 HDi i znalazłem takie dwa ogłoszenia:
https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-508-2-0-hdi-180km-automat-allure-maly-przebieg-ID6DAsIR.html
https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-508-sw-2-0-bluehdi-180-ps-automat-feline-full-led-skora-opony-zimowe-ID6DxRfv.html

Niestety praktycznie wszystkie 508 w tej wersji są daleko odemnie (trójmiasto) więc zastanawiam się jak sensownie sprawdzić auto bez wychodzenia z domu ( ͡° ͜ʖ ͡°) I czy np. podane wyżej ogłoszenia są w ogóle warte dalszej uwagi. Może ktoś ma jakieś przemyślenia lub ciekawsze propozycje?

#samochody #motoryzacja #kupautozmikro
  • 13
@insHade: ja mam 508 2.0 hdi 163km z 2012, czyli ten sam model tylko przedlift. Mam wersje allure (ksenony, climatronic x4, jbl, automat, panorama) i jest naprawde fajny. Automat troche mu przycina moment obrotowy przy ruszaniu (takie mam odczucia przynajmniej), ale ogolnie rozpedza sie przyjemnie, planuje zrobic jeszcze chip na 180km zeby sie troche lepiej zbieral, ale i tak jest okej. Bagaznik duzy, miejsca w srodku duzo (mam 190cm wzrostu i
@insHade: aha i uwazaj na przekrecone liczniki. W 508 wnetrze jest bardzo dobrej jakosci i dlugo potrafi nie wykazywac oznak zmeczenia, co wykorzystuja handlarze bo latwo wcisnac ze ma 200k na liczniku a przejechal 2 razy tyle. Jak szukalem swojego to sprawdzalem bodajrze 3 sprowadzone egzemplarze kupujac platny raport (szukalem 2.2 hdi 204 km) i w kazdym wyszlo ze jest mniej lub bardziej przekrecony (oczywiscie nie mam gwarancji ze raport mowil
@insHade: a jesli chodzi o konkurencje to jak zawsze sa wady i zalety. Ja rozwazalem jeszcze opla insignie, ale ostatecznie stwierdzilem ze pug mi sie bardziej podoba. W insigni tez jest ten sam automat aisin co w 508, wiec zakladam ze dziala podobnie. Wiekszy wybor silnikow niz w 508, mozna zlapac 4x4, potencjalnie mniejsza utrata wartosci. Z minusow wieksza waga (zwlaszcza 4x4 z automatem).

Forda Mondeo i VW passata odrzucilem ze
@insHade szukałem DS5 ostatecznie stanęło na 508 z rocznika 17 i jestem zachwycony. Mam wersję GT więc praktycznie full. Mega wygodne, oszczędne auto. Brałem z Łodzi. Wcześniej próbowałem z autovendo ale po 2 mcach dałem sobie spokój (ceny +10k do rynkowej)
@TurekD ciężko powiedzieć bo kupiłem go w styczniu :) Samochód parkuje też.w hali garażowej więc nie martwię się o zamarzanie adblue
To co mnie dziwi to że nie miałem jeszcze wypalania dpf choćby na trasie 700km. Przejechałem nim w sumie jakieś 2500 i wciąż czekam az się uruchomi proces
@TurekD nie, nie sądzę :)
Może po prostu jest czysty i tyle. Kupiłem z przebiegiem 108k z listopada '17. Nie sądzę żeby ktoś w międzyczasie się zdecydował na wycinke
@insHade a nie możesz lokalnie wykupić sprawdzenia auta?
Autotesto akurat nie ufam ale może lokalnie ktoś działa
Inna sprawa że ja bym nie kupił auta gdzieś 100km od domu. Po kupnie miałem wymianę uszczelek bo był spocony i silniczka lampy jednej.
Do tego drobiazgi typu - niepodlaczine USB w podłokietniku. Jeździłem na poprawki ale 5km a nie 105
@TurekD: ja poki co nie mialem. Nalot 193k na liczniku ale ja mam tez krotko bo od listopada czyli nawet pol roku jeszcze nie minelo. Generalnie nie ma jakiejs kiepskiej opinii dpf wiec mam nadzieje ze nie bedzie sprawial problemow. Aczkolwiek dzisiaj rano wlasnie zaprowadzilem auto do mechanika i mam pekniete obydwie sprezyny z przodu plus prawdopodobnie wymiana swiec zarowych sie szykuje wiec ze 2k musze liczyc :/ no ale to