Wpis z mikrobloga

Jednym z protocrossoverów był produkowany w latach 2000-2003 Renault Scenic RX4.

Napęd na tylną oś był dołączany przez sprzęgło wiskotyczne w przypadku poślizgu kół przednich. Prześwit to 21 cm, czyli sporo, jak na minivana (I tutaj taka mała dygresja - minivany praktycznie wymarły tak jak coupe. Teraz funkcję dużego samochodu rodzinnego pełnią SUVy i crossovery - zapraszam do dyskusji). Auto od dołu obłożone jest plastikowymi wstawkami zabezpieczającymi przed kamieniami i szutrem. W połączeniu z wysokim zawieszeniem oraz niedzisiejszą bryłą, samochód od razu przyciąga wzrok i niebawem pewnie będzie pożądanym youngtimerem, o ile już nim nie jest.

Koło zapasowe powędrowało na tylną klapę, która otwiera się na bok, jedynie szyba wędruje do góry.

Dostępne silniki to benzyna 2.0 138KM oraz diesel 1.9 102KM

#rzetelnafura
#samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #renault
Pobierz
źródło: comment_1619593981AC3KGik5DX6wnv6JsZ8j0O.jpg
  • 92
@Darth_Gohan: Bo ludzie ich nie kupują. Żaden myślący producent nie będzie stawiał linii produkcyjnej pod jakieś coupe, skoro nikt tego nie kupuje - bo wszyscy jeżdżą suvami/crossoverami, albo kupią sobie praktyczniejszego hatchbacka.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@kapecvonlaczkinsen: póki co jest odwrotnie. W walce o każdy kilometr zasięgu bardzo ważna jest aerodynamika, więc gros elektryków ma kształt kropli wody (_teardrop shape_), co wg mnie jest paskudne (ale to tylko moja opinia).
Dopóki nie będzie ogolnodostepnego, taniego i szybkiego (<5 min) ładowania, nie spodziewałbym się szerokiego odejścia o tej tendencji... :(
do tego warto dodać napęd na przód


@mati75: te auta z terenu widzą parkowanie na trawnikach, nikt nie będzie się tam bawił w AWD, a tym bardziej jakieś reduktory xD Kiedyś miały, bo kto kupował np Patrola to chciał terenówkę, a nie modnego SUVa, teraz ludzie zjeżdżający nimi z asfaltu, to mniejszość.
ja to rozumiem że mają napęd tylko na przód, ale mógłby być dostępny jako opcja. Tylko w Unii to nie przejdzie XD 60 km od polskiej granicy na wschodzie ta ekologia już nie działa


@mati75: dla wielu samochodów jest w opcji, choć chyba już są takie bez możliwości. Nie zaprzeczam, że napęd AWD nie sprzyja wyśrubowanym normom emisji, zawsze to jakaś waga, nawet jak odłączony nie ma za dużo oporów. Tylko
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@DerMirker: zapomniałeś o oplu tigrze, peugeot 406 coupe, toyota celica, soarer, sera. Z dużych producentów to chyba honda zostawiła sobie accorda w coupe. A jeszcze ford cougar był do pary z puma
@PienieznyWieprzZMlotemBojowym: Teraz już wiem, że jesteś zwyczajnie ograniczony. Od miesięcy, jeśli nie lat, plusowałeś wpisy, w których opisywałem wymarłe samochody coupe, których już nie ma. Samochody w większości z segmentu C i D, w przystępnych dla Europejczyka z zachodu pieniądzach. Muscle cary to drogie zabawki z USA i im nie poświęcałem miejsca. Istnieje różnica między Oplem Tigrą, a Chevroletem Camaro. 20 lat temu każdy europejski producent miał tanie coupe w portfolio.