Wpis z mikrobloga

UWAGAAA BADOOOSKKii
Warto podsumować ostatnie sukcesy CD PROJEKTU i ich opus magnum cyberpunk dwa tysiące siedemdziesiąt siedem. Jeśli ktoś miał wątpliwości czy ta gra jest sukcesem to zaraz je rozwiejemy.

Po pierwsze, analitycy i inwestorzy przewidywał około 30 milionów kopii sprzedanych w pierwszym roku po premierze. Minęło 5 miesięcy i z oficjalnych danych CD PROJEKTU wiemy już, że gra sprzedała się w 13 milionach, przy 95 procentowym spadku sprzedaży po premierze i wyrąbaniu z ps store xD Czyli można przewidywać, że ledwo się doczołga do 15 mln do grudnia 2021. Zaraz odezwą się głosy, ze 13 mln to wciąż świetny wynik i w ogóle japa hejterzy. Owszem ale trzeba spojrzeć tutaj szerzej, żeby dostrzec jaką porażką sprzedażową okazał się cyberpunk dla redów. Redzi sami przyznali, że marketing kosztował sporo więcej niż produkcja samej gry. Wpompowali okolice 700 mln zł w sam jeb#any marketing pompując najbardziej hypowaną grę generacji. W jakiś sposób im się opłaciło na pierwszy rzut oka, bo gra pobiła spore rekordy preorderów i zaczęli wychodzić na plus ze sprzedaży. ale..

Ale to nie wszystko. Spadek sprzedaży po premierowej sięgnął dna czyli jakichś 95% spadków co jest wynikiem tragicznym, biorąc pod uwagę przede wszystkim fakt, że cd projekt to studio, które od czasów wieśka 3 chce oprzeć swoje przychody na dużych grach, których produkcja trwa wiele lat ale po premierze wciąż utrzymują świetną sprzedaż i są źródłem stałego dochodu czyli taki gta junior bo z wieśkiem 3 udało się to osiągnąć. W tym jednym, najważniejszym aspekcie finansowym cyberpunk już poległ sromotnie. Czego efektem jest jest między innymi:

Świetny wynik na gieł.. wait, spadek akcji firmy z 425 zł za akcje 3 dni przed premierą cybera do 174 zł na dzień obecny xD Nie muszę chyba mówić, że cały zarząd ma akcje wpompowane we własne studio, wiec taki masakryczny spadek wartości i utrata zaufania inwestorów (nie bez powodu jak widać) oznacza wiele mln prywatnych pieniędzy w plecy. Ale spokojnie. Co się robi, kiedy twoja gra okazała się rozczarowaniem i chcesz pokazać inwestorom i graczom że posypałeś głowę popiołem i zaczniesz pracę nad poprawieniem PR i kondycji studia?:

No to chyba oczywiste, że wypłacasz sobie kilkadziesiąt mln premii i nagród za porażkę komercyjną (stałość dochodu w planie wieloletnim będzie prawdopodobnie śmieszna w porównaniu z wieskiem 3), i porażkę artystyczną ( nawet nie top 20 najlepszych gier na PC według metacritic a niestety dla wydawcy i branży, średnia na metacritic od recenzentów jest najważniejszym po sprzedaży prognostykiem sukcesu). Biorąc pod uwagę że od paru lat redzi mają ujowy pr związany z małymi premiami dla szeregowych pracowników itd. to dobrze widać jak już położyli sobie lachę na pozytywny pr bo znowu są zjadani żywcem w mediach i na forach za decyzje o premiach, czego musieli być świadomi , że znowu odbije się to negatywnie pod względem wizerunku. Inwestorzy znowu zobaczyli, że mają do czynienia z typowym januszexem i grubasami a dużo fanów zrozumiało, że to nie jest już to samo studio które stworzyło wieśka 3. Co oczywiście znowu sie odbije fatalnie na akcjach w przyszłym tygodniu.

I w końcu, spadek ceny do 85 zł, najdroższej gry w historii pod względem budżetu, parę miesięcy po premierze przemilczę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Koniec bo sram i nie chce mi się już ryja strzępić. Nie oceniam samej gry w sobie, pewnie jest spoko ale nie ulega wątpliwościom, że nie wytrzymała zderzenia z rzeczywistością i oczekiwaniami inwestorów a cd projekt nie wytrzymał zderzenia z samym sobą i gasi pożar benzyną.


#cyberpunk2077 #gielda #gry #konsole #pcmasterrace
stefan8800 - UWAGAAA BADOOOSKKii
Warto podsumować ostatnie sukcesy CD PROJEKTU i ich...

źródło: comment_1619855988rp5UAYjpcvlgE2BwIQdzeI.jpg

Pobierz
  • 73
  • Odpowiedz
@Antoni_Kosiba: NIE wiemy jak jest w środku CDP i prawdy się NIGDY nie dowiemy... Badowski widział koniec, a kodziarze płakali i siedzieli nad tym.... Jedno jest pewne, inaczej pracujesz w grupie ludzi robią sobie wspólną burzę mózgów. Inaczej pracujesz siedząc sam w domu...
  • Odpowiedz
@cin123654: ile Ty masz lat, że uważasz, że praca w biurze poprawiła by produktywność ze względu na wspólne burze mózgów? Pracowałeś kiedykolwiek w branży IT? Nie mówiąc już o programowaniu czy jakimkolwiek innym stanowisku związanym bezpośrednio z produktem.
  • Odpowiedz
@derekperek122: 14 lat pracuje w informatyce. Od 13 lat z tym samym "partnerem ". Jestem zdania że co dwie głowy to nie jedna i pracując razem rozwiązaliśmy masę problemów. Od pół roku pracuje na zmiany z nim. Mamy kontakt telefoniczny. W wielu sprawach jest znacznie trudniej sobie samemu poradzić. - nasze zadanie to zadbanie o dużą sieć teleinformatyczną oraz utrzymanie systemów teleinformatycznych (oraz ich rozwój )
  • Odpowiedz
@cin123654: @derekperek122: a to nie jest tak, że w gamedevie praca zdalna jest problematyczna o tyle, że pracując z domu nie masz dostępy do jakichś wypasionych komputerów, na których łatwo by się testowało wszystko w enginie, in game'ie i pochodnych? Pod tym względem, na pewno praca z domu jest bardziej problematyczna niż z biura bo pewnie jest ograniczona ilość osób na kilkusetosobowy team, która dostanie wysokiej jakości stacje robocze do
  • Odpowiedz
@stefan8800: Sprzęt to raz ( mój przykład w pracy do nadzoru mam 7 PC, wielkie ekrany, dostęp do sieci firmowej o łączach miedzy budynkami o przepustowości 20 giga/s ), w domu 1 PC przez którego łącze się zdalnie do siedzimy przez neta - jak net obciążony to czekam dłuższą chwilę na załadowanie widoku systemów nadzorczych.... Jakość pracy jest zupełnie inna.

Dwa to problemy komunikacyjne - przez telefon nie dasz rady idealnie
  • Odpowiedz
Wpompowali okolice 700 mln zł w sam jeb#any marketing pompując najbardziej hypowaną grę generacji.


@stefan8800: I to był błąd, cały dział marketingu do #!$%@?. Będą wiedzieli jak się robi gry na przyszłość (W4).
  • Odpowiedz
@stefan8800: No właśnie, do tej pory rano spotykaliśmy się przy kawie człowiek obgadał co i jak. Teraz przychodzę uciekam do swojego pokoju i tam siedzę sam. Ale faktycznie ten system zadziałał bo 4 osoby miały już plusa, ale nie wycięło nam całego zespołu.

Ja jeszcze mam tak że jak mi coś nie idzie ( rozwiązanie problemu sieciowego) ubieram się idę na siłownie 40 minut samotności i cyk rozwiązanie w głowie samo
  • Odpowiedz
ten post nie jest oceną gry czy jest dobra czy zła, tylko jest próbą analizy sukcesu komercyjnego


@stefan8800: próba analizy podszyta emocjami, uprzedzeniami i założoną z góry tezą widoczna od pierwszego zdania. Analitykiem ekonomicznym to Ty nie zostaniesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz