Aktywne Wpisy
WielkiNos +207
Czy wy sobie wyobrażacie jaka by była afera gdyby powstał taki program ale gdzie to facet kobietę zdradza, a potem do niej wraca i opowiada przed kamerami całej Polsce, że ta go już nie zaspokaja, bo ma problem z suchością pochwy? ( ಠ_ಠ)
Swoją drogą też bym miała problem ze wzwodem przy kimś tak obrzydliwym jak ta kobieta.
#p0lka #zwiazki #seks #zdrada #kukold #obrzydliwe
Swoją drogą też bym miała problem ze wzwodem przy kimś tak obrzydliwym jak ta kobieta.
#p0lka #zwiazki #seks #zdrada #kukold #obrzydliwe
W skrócie, w 2003 roku McDonald's przeżywał ostry kryzys i potrzebował wprost marketingowego cudu, aby odwrócić zły trend. Firma zwróciła się wtedy do 14 agencji z prośbą o pomysły. Na ten najgenialniejszy wpadli w Niemczech, konkretnie w niewielkiej wtedy agencji Heye & Partner, zarządzanej wówczas przez charyzmatycznego lidera Jürgena Knaussa. To tam narodził się slogan "ich liebe es", który przetłumaczony został na inne języki, w tym angielski "I'm loving it".
Mając slogan, Heye & Partner zwróciła się do studia Mona Davis Music, z prezesem Tomem Batoyem na czele, któremu dziś przede wszystkim przypisuje się autorstwo rozpoznawalnej na całym świecie melodii. Batoy podobno usłyszał "ba da ba ba ba", kiedy melodię tę zanuciła nieznana wokalistka w studiu muzycznym, podśpiewując sobie ją pod nosem. Fajny z niego autor ( ͡° ͜ʖ ͡°) McDonald's pokochał te sylaby dopiero wtedy, kiedy artysta Butch Steward wraz z synem zaśpiewali je na żywo podczas dwóch oddzielnych występów na jednym koncercie, uświadamiając dyrektorów sieci fastfoodu, jak bardzo "ba da ba ba ba" można umuzykalnić.
McDonald's zakochał się w melodii i sloganie tak bardzo, że zainwestował w sumie 1,4 miliarda (!) dolarów w kampanię reklamową, która miała przybliżyć nowy slogan i dźwięk odbiorcom na całym świecie. Justin Timberlake zaśpiewał (dostał za to 6 milionów dolarów, dziś w wywiadach mówi, że żałuje tego dealu), a Pharrell Williams wyprodukował pełny singiel pt.: "I'm loving it". Piosenka bardzo wzmocniła efekt marketingowy. McDonlad's rozpoczął w 2003 roku kampanię reklamową z 5 reklamami, w 11 różnych językach. Jedna z pierwszych reklam z głosem Timberlake'a i rapsami od Pusha T (Clipse) wyglądała - i brzmiała - tak. W wywiadzie w 2016 roku Pusha T mówił, że to on stoi za legendarnym sonic logo McDonald's, na co niemiecka agencja zareagowała słowami: "to jest #!$%@? niedorzeczne". ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W efekcie kampanii i najdłużej nieprzerwanie funkcjonującego sloganu marketingowego, melodia "pa ra pa pa pa" / "ba da ba ba ba" jest obecnie najlepiej rozpoznawalnym dźwiękiem reklamowym na planecie, bardziej niż "tuu ri ru rii ru ri riiiii" Family Frost (te żółte ciężarówki z lodami co pamiętacie z dzieciństwa) (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Część z Was może mnie kojarzyć jako twórcę intra muzycznego dla Kanału Sportowego. Zajmuję się tzw. audio brandingiem, to znaczy komponuję oryginalne "dżingle" (sonic logo / audio logo), które działają marketingowo dla marek i instytucji. Nie jestem ani po szkole muzycznej, ani po studiach marketingowych ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tworzyłem jednak m.in. dla takich marek jak Brand 24, portal NaszeMiasto.pl, Tour de Pologne, Teatr 6. Piętro czy Nutridome.
Dajcie plusika, jeżeli bylibyście chętni na poznanie kolejnych ciekawostek dotyczących tego, dlaczego kultowe dżingle firm brzmią jak brzmią i jaka stoi za nimi historia.
Zapraszam Was także do obserwowania mnie na Wykopie, bo tak czy owak, będę takie info tutaj wrzucał częściej :)
Pa ra pa pa pa!
#reklamy #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu #mcdonalds #soundize #audiobranding
Najbardziej mnie w tym wszystkim interesuje jak ja, zwykły szary człowiek ze średnim poczuciem muzyki jestem podatny na takie muzyczne wygibasy reklamowe, że giganty są w stanie poświęcić miliardy dolarów żeby "odkryć" krótka, prosta melodyjkę.
Chodzi mi o to, że ja sam przed sobą moge powiedzieć, że "reklam nie słucham/oglądam" i że "kupuje co chce", ale tak naprawdę na pewno mają one potężny wpływ na nasze decyzje. Twórcy niejednokrotnie nawet pokazują, że opłaca się badziej zrobic reklame wkurzającą, niż nijaką. Były juz przykłady bodajże Mediaexpert, które tworzyło reklamy z
Zyski SNCF po wprowadzeniu audio brandingu w ciągu kilku miesięcy wzrosły (pisali o tym w swoich raportach jak
@ahura_mazda: a na jakie? Nie kojarzę, żeby to u nas było po polsku