Wpis z mikrobloga

dalej bez sensu, kryte są fabrycznie smarowane dobrym smarem i odpowiednią jego ilością więc są bezobsługowe


@Bodzias1844: Chyba, że złapała Cię burza w czasie jazdy, i są kompletnie zalane. Sam większość konserwacji łożysk robiłem zawsze po jakimś incydencie deszczowym.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@GaiusBaltar: @Bodzias1844: tak jak wspomina Gauis, tez mam osłonę wyrzucona (ale nie dla lepszego dostępu przy czyszczeniu a dlatego ze je gdzieś przewaliłem :D) i założone z odwróceniem o 180* zeby mniej syfu wpadało.

Co do fabrycznego smaru- on wieczny nie jest i łożyska po okolo 150h (mowa o nowych) wymagają konserwacji. Szukałem takiego smaru jak maja w wickedach iql9 ale ciezko dostępny a ze Stanów nie chce ściągać
@GaiusBaltar: nie no jak pisałem wcześniej nie znam się na rolkach xD mówię z doświadczenia z maszyn. Są łożyska szczelnie kryte z dwóch stron dlatego zdziwiłem się, że do rolek używa się otwartych i trzeba je ręcznie konserwować gdzie w maszynach przy dużych obciążeniach wytrzymują długie roboczogodziny bez zająknięcia i nie są jakieś strasznie drogie (50-70zł sztuka)
@Bodzias1844: Większość łożysk w rolkach jest zamknięta z obu stron (np. plastikiem i blaszką), choć niektóre tylko z jednej, bo te łożyska pracują w parach w środku koła, więc są całkiem dobrze od wewnętrznej strony chronione. Na wjechanie w kałużę jednak te blaszki czy gumowe uszczelki nic nie poradzą, i trzeba czyścić. ¯\_(ツ)_/¯
W rolkach używa się łożysk półotwartych z nylonowym koszykiem, bo są przeznaczone do innych obciążeń i innych prędkości. Maszynowe śmigają po 60k obrotów i więcej przez wiele lat dlatego są szczelnie zamknięte i upchane gęstym smarem. W rolkach jest potrzebne zupełnie co innego. Mistrz świata jadąc na wyścigu wykręci może z 1900 obrotów, a łożysko ma robić jak najmniejsze opory. Syf nie ma tu znaczenia, bo otwarta strona leci do środka koła,
nie są jakieś strasznie drogie (50-70zł sztuka)