@b0NUS4: dlaczego nie kryte łożyska? We wszystkich rolkach używa się otwartych łożysk? Nie znam się ale np. w sprzęcie gdzie może dostać się syf używa się krytych ( ͡°͜ʖ͡°)
@Bodzias1844: Może są kryte z drugiej strony? Sam po konserwacji nie zakładam blaszki od jednej (wewnętrznej) strony, aby łatwiej było robić następną konserwację.
dalej bez sensu, kryte są fabrycznie smarowane dobrym smarem i odpowiednią jego ilością więc są bezobsługowe
@Bodzias1844: Chyba, że złapała Cię burza w czasie jazdy, i są kompletnie zalane. Sam większość konserwacji łożysk robiłem zawsze po jakimś incydencie deszczowym.
@GaiusBaltar: @Bodzias1844: tak jak wspomina Gauis, tez mam osłonę wyrzucona (ale nie dla lepszego dostępu przy czyszczeniu a dlatego ze je gdzieś przewaliłem :D) i założone z odwróceniem o 180* zeby mniej syfu wpadało.
Co do fabrycznego smaru- on wieczny nie jest i łożyska po okolo 150h (mowa o nowych) wymagają konserwacji. Szukałem takiego smaru jak maja w wickedach iql9 ale ciezko dostępny a ze Stanów nie chce ściągać 乁
@Bodzias1844: Spokojnie się dostaje woda/wilgoć, przetestowane na Wicked ILQ 9 i SG7 od Rolleblade'a. Raz nie rozmontowałem łożysk RB sg7 (picrel) po lekkim deszczu, i jakiś tydzień później już chrobotały dwa. Sg7 to nie jakieś topowe łożyska, więc może są gorsze niż Twoje, ale po prostu źle znoszą wodę.
@GaiusBaltar: nie no jak pisałem wcześniej nie znam się na rolkach xD mówię z doświadczenia z maszyn. Są łożyska szczelnie kryte z dwóch stron dlatego zdziwiłem się, że do rolek używa się otwartych i trzeba je ręcznie konserwować gdzie w maszynach przy dużych obciążeniach wytrzymują długie roboczogodziny bez zająknięcia i nie są jakieś strasznie drogie (50-70zł sztuka)
@b0NUS4: Jako smar polecam bones speed cream, ewentualnie tańsza jest oliwa do maszyn z castoramy. Plus niskie opory toczenia, minus - częściej trzeba serwisować
@Bodzias1844: Większość łożysk w rolkach jest zamknięta z obu stron (np. plastikiem i blaszką), choć niektóre tylko z jednej, bo te łożyska pracują w parach w środku koła, więc są całkiem dobrze od wewnętrznej strony chronione. Na wjechanie w kałużę jednak te blaszki czy gumowe uszczelki nic nie poradzą, i trzeba czyścić. ¯\_(ツ)_/¯
W rolkach używa się łożysk półotwartych z nylonowym koszykiem, bo są przeznaczone do innych obciążeń i innych prędkości. Maszynowe śmigają po 60k obrotów i więcej przez wiele lat dlatego są szczelnie zamknięte i upchane gęstym smarem. W rolkach jest potrzebne zupełnie co innego. Mistrz świata jadąc na wyścigu wykręci może z 1900 obrotów, a łożysko ma robić jak najmniejsze opory. Syf nie ma tu znaczenia, bo otwarta strona leci do środka koła,
Na próbę proLube ( ͡° ͜ʖ ͡°) i 2 krople oleju silnikowego xD
#rolki
@Bodzias1844: Chyba, że złapała Cię burza w czasie jazdy, i są kompletnie zalane. Sam większość konserwacji łożysk robiłem zawsze po jakimś incydencie deszczowym.
Co do fabrycznego smaru- on wieczny nie jest i łożyska po okolo 150h (mowa o nowych) wymagają konserwacji. Szukałem takiego smaru jak maja w wickedach iql9 ale ciezko dostępny a ze Stanów nie chce ściągać 乁
@Bodzias1844: w rolkach jest 2 sztuki na kółko-czyli 12 albo 16 sztuk w zależności czy 3 kolkowe czy 4.
Kupowałem takie po 20- 300pln za komplet nie wytrzymają deszczu. Mimo, że to niby stal nierdzewna