Wpis z mikrobloga

Nie wiem czy przewijał się już ten temat, ale wczoraj była mocno komentowana dyskusja pomiędzy FIA i McLarenem odnośnie Tsunody, który nie zwolnił przy podwójnych żółtych przy Maxie. FIA odpowiedziało wtedy, że według nich to nikt nie zwolnił i że albo wszyscy zostaną ukarani, albo nikt.

No i ktoś na reddicie zmontował reakcję wszystkich kierowców i rzeczywiście widać (od 2:40), że Tsunoda nawet na moment nie odpuścił gazu, w porównaniu do na przykład Micka (~ 8:10), który od połowy prostej jechał na półgazie i był gotowy nawet zjechać do pitu. Ale tak w sumie to nie o tym.

Co, do #!$%@? nędzy, #!$%@?ł tutaj "zarząd wyścigu"? Na końcu ponad dwukilometrowej prostej, centymetry od linii wyścigowej stoi #!$%@? bolid z kierowcą w środku, po całej powierzchni są rozrzucone kawałki skrzydeł etc., mija go kilkunastu kierowców. Po to został wprowadzony VSC, który odpala się wciśnięciem jednego przycisku, żeby zatrzymać ściganie. Można nawet go uruchomić na czas nie wiem, telefonu do Bernda żeby wyszedł z kibla i wsiadł do SC. Decyzja o SC w sumie też zatrzymuje ściganie i wymusza zwolnienie bolidów.

Ktoś im serio powinien zrobić tam z dupy jesień średniowiecza, bo to już kolejne (jak np. w Turcji 2020 z dźwigiem), zupełnie niepotrzebne ryzyko. Ściganie ściganiem, też nie jestem wielkim fanem wywalania SC na tor za każdym razem, ale kurde no.

#f1
Piter232 - Nie wiem czy przewijał się już ten temat, ale wczoraj była mocno komentowa...
  • 22
@Piter232: Powinni byli natychmiastowo wprowadzić SC, a nawet żółte flagi wywiesili mega późno i mówią, że to wina kierowców, że nie zwalniali xD. Kryją dupska, jak się patrzy. Stworzyli bardzo niebezpieczną sytuację. Dobrze, że była widoczność, jakby to był wyścig w deszczu, to spokojnie ktoś mógł się władować w auto Verstappena na pełnej prędkości.

Najgorzej IMO zachowali się kierowcy Alfy, którzy nie zwolnili w ogóle, mając już informacje o żółtej fladze.
Co, do #!$%@? nędzy, #!$%@?ł tutaj "zarząd wyścigu"?


@Piter232: ogólnie chyba są jakieś wewnętrzne zawody na najbardziej niekompetentnych organizatorów i organizacje związane ze sportem. też wczoraj w MotoGP Fabio Quartararo jechał kilka okrążeń, ponad 300km na godzinę, bez osłony na klatkę piersiową i z rozsuniętym kombinezonem, z gołą klatą i też nic z tym nie zrobili, nie kazali mu zjechać ani nic. Dopiero po wszystkim dali mu 3 sekundy kary. Jakby
Najgorzej IMO zachowali się kierowcy Alfy, którzy nie zwolnili w ogóle, mając już informacje o żółtej fladze.


@Emes91: Tak po prawdzie to poniekąd w tej dyskusji Masi miał rację, większość zachowała się co najmniej nieodpowiednio.

Ale to był oczywisty SC od pierwszej sekundy.


@Emes91: Pełna zgoda, to stwierdzenie bardziej się odnosiło do tego, że nie jestem zwolennikiem nadmiernej interwencji FIA w wyścig, ale to co się wczoraj stało to był
@Dalemsienabracnategobaita: karę dostał za ścięcie w trakcie wyścigu jeszcze. Później po wszystkim dostał kolejne 3 sekundy za ten kombinezon.

@Piter232: tutaj nagranie z tego - https://twitter.com/MotoGP/status/1401592539082379266 Ogólnie stracił kilka pozycji bo nie mógł tego zapiąć z powrotem i na prostych kombinezon działał jak płachta zwalniając go.
Nie wiem czy ostatecznie wyjaśnili czy sam wyrzucił tę osłonę czy mu wypadła i jeśli sam wyrzucił to czemu.
@Gerard_z_Libii: Nie wiem, jakie jest podejście do bezpieczeństwa w zawodach motocyklowych - nie śledzę - ale kurde, już za sam fakt, że coś z niego odpadło ktoś powinien zainterweniować, a jazda z gołą klatą to jednak następny poziom xD
@Piter232: teoretycznie powinni byli być wyjątkowo wrażliwi w tym tygodniu. W zeszły weekend zginął w wypadku na torze młody motocyklista z Moto3, czyli takiego odpowiednika Formuły 3 (chociaż formalnie na wyższym poziomie bo jest to mistrzostwo świata).
Podejście do bezpieczeństwa jest raczej gorsze niż w F1 w mojej opinii mimo, że jest to znacznie bardziej kontaktowy sport bo motocykliści nieraz się ze sobą stykają ciałami, a z karami jest różnie nawet
@Piter232: Mnie bardziej dziwi fakt, że na przejeździe Leclerca nie widać ani jednej żółtej flagi, ani machanej ani wyświetlanej na monitorze. Leclerc przejeżdżał jako czwarty obok wypadku. "Stjuarci" mają obowiązek machać flagą jak widzą zagrożenie, a nie czekać na info z centrali.
@Piter232: to było potencjalnie śmiertelne zagrożenie. To nie był bolid gdzieś daleko w żwirze na klasycznym torze, gdzie prawdopodobieństwo kolizji ze stojącym bolidem jest znikome. To było wąskie miejsce gdzie wszyscy lecieli 300+ wśród odłamków. Nawet trzymając się lewej można było złapać wystrzał opony i wylądować w plecach Maxa. Karygodne zaniedbanie w kwestii bezpieczeństwa.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Piter232: sam hejtuję sędziów za to że nawet jak bolid stoi przy bramie daleko od nitki toru i zepchnięcie go zajmie z pół minuty to wypuszczany jest SC ale tutaj to odwalili kryminał ze względu na te szczątki na praktycznie całej szerokości toru

Czerwona flaga była całkowicie nieuzasadniona bo przecież nie byłoby problemu przejechać tam z wolną prędkością - użyłbym jej jedynie gdy gdy inni kierowcy zaczęliby łapać kapcie mimo obecności
@Ramzi96M: Za głowę się złapałem jak zobaczyłem czerwoną flagę. Wyścig powinien się skończyć z safety carem. Czerwoną flagę dawali tylko gdy zagrożenia nie dało się bezpiecznie ominąć, a tu przecież przejazd przez aleje rozwiązywał problem.
Równie dobrze mogli dać rzut monetą o pozycje na mecie. No ale ma być widowisko.