Wpis z mikrobloga

Hej, jestem programistą, od przyszłego roku zakładam JDG. Jestem kompletnie zielony w temacie, obecnie sobie czytam o tym i jedna rzecz jest dla mnie niejasna. Planuję mieć ryczałt 12%, Nie przekroczę 200k netto. Jaki miałbym zysk nie będąc płatnikiem VAT? Z tego co widzę, to jeśli takowym będę mogę sobie odliczać VAT z rzeczy kupowanych "na firmę" i nie widzę żadnych minusów.

#b2b #podatki #programista15k
  • 20
  • Odpowiedz
@sadhas: VATowcem opłaca się być gdy robisz dla innych VATowców bo im VAT nie robi różnicy a ty możesz go odliczać od zakupów.
Natomiast nie opłaca się być VATowcem jak klientami są normalni ludzie (osoby fizyczne) bo wtedy do każdej usługi doliczasz VAT i wszystko jest dla nich droższe o VAT
  • Odpowiedz
@sadhas: nie lepiej iść do radcy prawnego i zapłacić za poradę i mieć czarno na białym niż pytać randomów z neta?


@PiersiowkaPelnaZiol: Niedługo jak ktoś zapyta jakie bułki kupić to będzie odsyłany do radcy prawnego () To nie jest jakaś skomplikowana sprawa i jak najbardziej można o to zapytać tutaj
  • Odpowiedz
@sadhas: Minus też jest, czyli koszt księgowości. Jak nie jesteś vatowcem to nie ma comiesięcznej wysyłki plików JPK_VAT do US, a więc sprawa jest prostsza. Jak będziesz bez VAT to ryczałt sam sobie ogarniesz, a na VAT raczej będziesz korzystał z czyjejś pomocy ;)
  • Odpowiedz
@sadhas: główny minus bycia vatowcem, jeżeli nie ma takiej potrzeby, to comiesięczne wysyłanie JPK. Ale w internetowych księgowościach (np wfirma) to prościzna.
  • Odpowiedz
@Benzen: "podatki w polsce to nie jest skomplikowana sprawa" no odważna teza kolego :) Niech sobie zadzwoni do księgowego, taka porada nie kosztuje nic a dostanie odpowiedź bardziej konkretną niż te tutaj.
  • Odpowiedz
a na VAT raczej będziesz korzystał z czyjejś pomocy ;)


@FootballShotTV: księgowość online z programem można zamknąć poniżej 500 zł brutto/mc

@sadhas: dodam tylko, że z uwagi na nowy ład (##!$%@?) rośnie składka do zus