Wpis z mikrobloga

Mireczki, z góry wybaczcie wszystkie moje amatorskie założenia i błędy, ale nie znam się na temacie zupełnie i dlatego chciałbym zasięgnąć porady bardziej doświadczonych :D Chciałbym kupić tacie na prezent jakiś fajny rower, bo bardzo lubi sobie pojeździć, a że od lat używa jakiegoś kupionego za nieduże pieniądze w Decathlonie i jest aktualnie ku temu okazja, chciałbym sprezentować coś co posłuży mu przez lata ;) Budżet tak do 10 tysięcy, tata wzrost 181cm, waga 105kg, jeździ różne trasy, bo i jakieś przejażdżki ścieżkami po 15 czy 20km, i całodniowe eskapady na kilkadziesiąt kilometrów, gdzie jakiś czas jedzie drogą, jakiś czas ścieżkami, jakiś czas wybojami i błotem, a jakiś czas lasem. No i niestety w temacie konkretów to tyle jestem w stanie powiedzieć, bo na technikaliach się nie znam :(

Jaki rower polecilibyście w takiej sytuacji? Starałem się szukać sam ile mogę, ale jak to bywa z amatorami, nie wiem czy patrzę na odpowiednie rzeczy więc byłbym wdzięczny za poradę :) Na moje oko żółtodzioba to zaciekawiły mnie MTB Rockrider XC 500 s 29" karbonowy z Decathlona za 8499zł i MTB XC 900 29'' KARBON GX EAGLE LUNAR w tej samej cenie, też z Decathlona. Na ten moment obu akurat w rozmiarze L na tatę aktualnie nie ma, ale łudzę się, że może - jeśli doradzilibyście, że to faktycznie najlepsze opcje - to uda się je jeszcze dorwać przed jego urodzinami :)

Czy wybralibyście któryś z tych, czy coś całkiem innego? Z góry wielkie dzięki za pomoc!
#rower #mtb #rowery
  • 16
@DziubDziub74: Jak ojciec ma wprawę w szosowe klamki to przełaja ewentualnie treckking ale żadne fule, na co to komu. Gravel to też pomysł ale moim zdaniem szukaj krótkiego roweru lepiej go gdzieś trzymać. Duży przełaj to jakieś 200cm na osiach, duży gravel z 207cm a mtb to mebel. Sprzedałem mój mtb i na jego miejscu trzymam w garażu dwie szosy.

@PrzekliniakCQ: Rower w aluminium na oponach 25-35mm trzepie po łapach