Wpis z mikrobloga

Pytanie do wszystkich którzy twierdzą że: Jakby VW przejął FSO to byśmy mieli nowe samochody marki FSO jak Skoda"
JAKIM KURŁA CUDEM??

Skoda, (w odróżnieniu do FSO) z tego co się orientuje, była marką jako tako rozpoznawalną na świecie i chyba niezgorzej postrzeganą. VW miał więc interes żeby uczepić się tego brandu licząc że wozy z nalepką kury będą się sprzedawać.

FSO było rozpoznawalne głównie jedynie lokalnie. Owszem w mniej lub bardziej odległej zagranicy sprzedawano ich wyroby ale były one raczej postrzegane jako jedne z najtańszych produktów tego typu na rynku, kupowane tam przez niezbyt zamożnych "bo ważne że nowe a nie wypierdziane".

Przypominam że VW przejął FSR. I teraz pytanie. Gdzie te terenówki (następcy Honkera) albo pickupy (następcy Tarpana 233) marki FSR zbudowane pod przewodnictwem VW??. Odpowiedz brzmi: nigdzie, produkują tam VW Transportery XD. W latach dziewięćdziesiątych również, żeby było śmieszniej, Skodę Favorit i Felicię.

Można rzec więc że nowe wozy marki FSO gdyby fabrykę przejął VW to mało prawdopodobna spekulacja. Moja, raczej bardziej prawdopodobna, spekulacja to Golfy lub inne modele VW produkowane na Żeraniu analogicznie jak w Poznaniu

#motoryzacja #samochody #samochodoza #fso #fsr #warszawa #poznan #polonez #honker #tarpan #klasykimotoryzacji #prl #volkswagen #skoda
  • 19
@SuperDuperHornet: Może były jakieś przelotne plany ale na tym się skończyło. Z rządaniami od związkowców w stylu gwarancji zatrudnienia i stałych pensji się nie dziwie, tylko debil poszedłby na taki układ. Dodatkowo nie mówi się o tym że Czesi w latach 80 praktycznie od podstaw stworzyli Favorita i zmodernizowali dla niego dużą część swojego przemysłu, tam szły chore sumy na modernizacje reszty zakładów. My mieliśmy dosłownie nic, licencje od Fiata sprzed
@SuperDuperHornet: Ostatnie co złomnik ogarnia to historia polskiej motoryzacji. Twój wątek zawiera w sobie prawdę i moim zdaniem jest potrzebny, bo faktycznie jest masa ludzi, którzy twierdzą, że VW tak mocno się FSO interesował, no tylko, że jak się trochę zna historię tej fabryki to się okazuje, że to nie ten koncern miał chrapkę na FSO. Najbliżej przejęcia tego #!$%@?łka było General Motors, bo faktycznie były z nim realne umowy i
Bez przesady. Moim zdaniem owszem, tlukliby VW, pewnie właśnie jakieś Golfy czy Passaty, ale przynajmniej by próbowano reaktywować Warsa. Może coś by z tego wyszło i VW pozwoliłby na jeden "narodowy" model w tym wypadku. A jakby się to sprzedawało, to nawet kto wie....
@GekonZYoutubea: Naprawdę nie wiem kto chciałby kupować tego Warsa sięgającego korzeniami jeszcze lat 80 gdyby pewnie za podobne pieniądze można było kupić, z tej samej fabryki, VW polo albo Skodę Felicię z Poznania.
Po drugie w FSR Honkera przestano produkować dokładnie wtedy gdy VW przejął fabrykę. Nie podjęto się żadnej modernizacji tego wozu.

Po prostu nie widzę interesu w tym żeby VW pchał pieniądze w rozwój jakiegoś wyrobu marki FSO gdy
Bez przesady. Moim zdaniem owszem, tlukliby VW, pewnie właśnie jakieś Golfy czy Passaty, ale przynajmniej by próbowano reaktywować Warsa.


@GekonZYoutubea: nope, już wyżej było wyjaśnione że przejęcie FSO przez VW to mit, więc nic nie było klepane - a sam Wars nie byłby reaktywowany z prostego powodu - Daewoo przy przejęciu FSO nie było zainteresowane jakimśtam prototypem to go olali na rzecz własnych konstrukcji - pisałem o tym kilka miesięcy temu
SonyKrokiet - > Bez przesady. Moim zdaniem owszem, tlukliby VW, pewnie właśnie jakieś...

źródło: comment_1643848454DlB5cQpfbvym7vALiM87O0.jpg

Pobierz
@SonyKrokiet: Ja wiem o tym. Chodzi mi o to że dokładnie wtedy gdy VW kupił FSR to w tymże właśnie FSR przestano go produkować.

Z Honkerem to też ciekawa sprawa. W, zdaje się, 2011 przystosowano dizla Andorii do normy Euro 5. Problem jednak był taki że już wtedy nikt za bardzo tych silników nie chciał kupić. W tym samym czasie do nowych Honkerów w DZT wsadzali Andorie Euro 4. Z takim
Wychodzi na to że DZT musiał mieć zapas silników z Andrychowa.


@SuperDuperHornet: oni nie tylko mieli zapas silników, klamki zewnętrzne chyba do 2017 były kurde maluchowskie XDD

Honker najdłużej produkowanym polskim samochodem. Duma mnie rozpiera hehe.


@SuperDuperHornet:

hąker

samochód

nope ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) also on sam był prawdopodobnie największym śmietnikiem
nope ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) also on sam był prawdopodobnie największym śmietnikiem magazynowym jaki stworzono w Polsce ludowej i III RP - nie wiem czy jego poprzednik, Tarpan, był w takim stopniu zunifikowany i badziewny jak hąker XDDD zakała rodzimej motoryzacji gurwa

a o to się trzeba jednak postarać ( ͡° ͜