Aktywne Wpisy
wersalski_kasztaniQ +155
Ale się biznesy zwijają z Polski. Ciekawe czym jest to spowodowane, nie wiem choć się domyślam( ͡º ͜ʖ͡º). Komu oni wcisną te kredyty jak nie będzie pracy? #gospodarka #pracbaza #nieruchomosci
Niech mi ktoś wyjaśni, tylko zupełnie poważnie, bez wyzywania od onuc: po co w ogóle Ukraina jeszcze walczy? Za co chłopaki takie jak my gniją w okopach i giną codziennie rozrywani pociskami artyleryjskimi? Jaki to ma w ogóle jeszcze sens, opóźnienie o kilka miesięcy nadejścia życia w ruskim mirze?
- wsparcia z zachodu nie ma, tak jak nie ma jakiejkolwiek perspektywy żeby coś się w tej kwestii poważnego zmieniło,
- brak szansy
- wsparcia z zachodu nie ma, tak jak nie ma jakiejkolwiek perspektywy żeby coś się w tej kwestii poważnego zmieniło,
- brak szansy
Procedura ładuj grafikę 12
Procedura ładuj strefy myszy (miejsca gdzie można kliknąć) 12,
ew Procedura ładuj opis
ew Procedura zmień muzykę na 12
Teraz tak. Pierwsze 4 strefy myszy idą na kierunki, ponieważ zamiast strzałek gdzieś na dole czy z boku będzie się zmieniał kursor myszy. Kolejne strefy na miejsca gdzie można kliknąć. I teraz tak, musiały by być kilka rodzajów, strefa gdzie jest jakiś przedmiot, strefa do interakcji i/lub interakcji z danym przedmiotem, oraz np dialog, informacja, że drzwi są zamknięte np, lub możliwość rozmowy.
Próbuję to rozwiązać na tablicach, ponieważ AMOS nie ma zbyt rozbudowanej struktury. A więc, gracz klika na strefę 5, gdzie leży przedmiot, pierwsze kliknięcie = równe informacja o nazwie przedmiotu. Po kliknięciu na "Opis" = opis tego przedmiotu, a "Weź" wiadomo co.
Dalej. Jeżeli jest aktywowana strefa na osobnym ekranie (kwestie techniczne z ograniczoną paletą OCS) jakiegoś przedmiotu, czyli gracz powiedzmy kliknął na klucz, i teraz na tym pierwszym ekranie kliknie na strefę 6, czyli opowiedzmy drzwi, pojawia się komunikat, że może użyć klucza, albo po prostu informacja "drzwi są teraz otwarte" i powiedzmy strefa 1 (czyli północ) staje się aktywna, i gracz może przejść do następnej lokacji, albo odwrotnie, informacja "ten klucz nie pasuje".
Czyli na przykładzie przedmiot(lokacja)=1 to znaczy że sobie leży w danym miejscu, 2 = że jest u gracza, 0 = że został użyty, tak dla uproszczenia.
No i osobna procedura od dialogów, gdy się już je aktywuje, powiedzmy z barmanem, wczytują się dialogi dla tego NPCa, a ich wybory powodują określoną modyfikację parametrów np dostępności do przedmiotów, aktywacji strefy, gdzie można kliknąć, lub zmienić stan danej strefy (czyli gadamy z barmanem i pozwala graczowi wziąć powiedzmy pogrzebacz) lub 0aktywacji danego kierunku, czyli przepuszcza gracza na zaplecze.
Jak wspomniałam będę używać tablic zmieniają ich parametry i próbuję to ubrać w jakiś algorytm. Chodzi o to, żeby nie robić osobnych procedur dla każdej lokacji. Dobrze kombinuję?
#programowanie #amos #amiga #kiciochpyta
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
Bardziej by pasowało jedną procedurę z parametrami, np:
Procedura ŁadujLokacje(grafika, tablicastrefy, tablica_opis, muzyka)
Nie pamietam czy w Amosie można robić struktury czy tylko same tablice.
Bo można by stroć strukturę opisujaca daną strefę:
typedef struct
{
int rodzaj;
int x0,x1, y0,y1,
char* opis;
} sStrefa;
a potem tablicę tych struktur
sStrefa Strefy_Salonu[10];
A jak nie to jakos sprytanie to zastapic samymi tablicami
.#12 - nr lokacji, którą sobie wyszukuję przez search, a potem zakodowane poszczególne akcje, w jakimś sensownym formacie, że jest jedna procedurka, która to parsuje na kolejne podprocedury warunkowe czy wykonawcze, o jakiejś sensownej strukturze... I właśnie w tej strukturze pies jest pogrzebany. Ale chyba to rozgryzę ;)
#12
laduj obrazek
włącz boba z przedmiotem (jeśli on tam jeszcze jest) lub z elementem tła który miałby być zmieniany
definiuj 3 tablice o wymimiarach x1,y1,x2,y2 itd
instrukcje warunkowe na strefach i tu zakodowane co ma