Wpis z mikrobloga

JAK ZAŁOŻYĆ SKLEP INTERNETOWY W 2022. Poradnik dla laika.

=======================

Nowy rok, nowe możliwości. Wielu z nas myśli o dodatkowych biznesach i często ktoś z nas wpada na pomysł założenia sklepu internetowego. Dzisiaj poradnik dla laika, co musisz wiedzieć, jeśli taki sklep założyć planujesz.

Mirek @smallboobslover założył na tagu #biznes posta zadając kilka pytań o sklep w sieci. Pomyślałem, że odniosę się do niego tworząc temat, który pewnie interesuje wielu.

https://www.wykop.pl/wpis/63779945/czesc-chodzi-mi-po-glowie-stworzenie-malegosklepu-/

Cześć. Chodzi mi po głowie stworzenie małego sklepu internetowego. (może i dwóch). Na początku chcę ruszyć na spokojnie, byle tylko zobaczyć, czy byłby jakiś odzew i dorobić do etatu. Jestem grafikiem i chciałbym sprzedawać plakaty. Czy ktoś ma doświadczenie w sprzedaży takich produktów lub podobnej drobnicy?


Postawy sprawę jasno. Na sklepie internetowym… szybko nie zarobicie. Tak naprawdę, żeby kręcić dobre lody w sklepie internetowym potrzebujecie albo dużo pieniędzy albo dużo czasu. Jeżeli planujecie zarobić dobre siano w okresie świątecznym pod koniec tego roku, to teraz jest dobry moment, by taki sklep założyć, ale po kolei.

We wszystkim chodzi o klienta.

Kiedy idziemy na randkę z dziewczyną myślimy o jak jej zaimponować i jak przekonać do kolejnej randki. Podobnie jest z klientem. W dzisiejszych czasach, gdy mamy mnóstwo oszustów w Internecie, mało kto zaufa sklepowi internetowemu założonemu wczoraj, nawet jeśli są dobre ceny.

Wiecie, w momencie kiedy naprawdę wszystko możecie bezpiecznie kupić na Allegro albo ściągnąć z Ali, kupowanie czegoś w waszym sklepie internetowym musi być pobudzone innymi determinantami niż tylko cena.

Złą praktyką nowych sklepików jest wchodzenie na rynek... sprzedając po kosztach.  Promocja, niska cena: "3 sztuki w cenie 1"

Wiele biznesów budujących się tylko na tym, że sprzedają produkty za bezcen najczęściej upada. Wszędzie, gdzie na początku polityka opiera się tylko na cenie nic z tego wychodzi. Wy obniżycie cenę dzisiaj, aby błysnąć na rynku jutro, natomiast konkurencja, która działa kilka lat na to nie zareaguje i jest w stanie przetrzymać ten okres.

Wielu tego nie rozumie, jednak priorytetem powstania dzisiaj sklepu internetowego powinno nie być to, by jutro było jakiekolwiek zamówienie, ale by za rok sklep był rentowny, a to zasadnicza różnica i wymaga innej polityki biznesowe niż tylko niskiej ceny.

==========================================
Co zatem można robić chcąc zdobyć uznanie klientów?
==========================================

Fajnym motywem przez pierwsze pól roku jest dodawania czegoś do paczek. Czegoś, co zbuduje więź między wami a klientem. Jakąś opcją jeż też darmowa wysyłka, ale w epoce Allegro to coraz słabszy argument. Co zatem robi wielu?

Sprzedaje prawie za darmo. Ok, cebula przyjdzie i kupi, ale jak już przyzwyczaisz klientów do swoich promocji, to oni w normalnych cenach mogą tych zakupów nie dokonywać. Taka taktyka ma sens, kiedy stać was na to by kosztem roku w plecy zbudować bazę klientów. Dotyczy to jednak zwykle firm, które mają mocną pozycję na rynku, które z nowo powstałego sklepu intenretowego życ nie muszą.

W pozostałych przypadkach dużo lepiej jest konkurować o klienta…poziomem obsługi klienta.

Mamy 2022 rok, IT w Polsce się rozrasta, kadra może awansuje na MŚ w katarze, ale jakość obsługi w małym biznesie w Polsce jest fatalna i przypomina PRL. Wielu ma w czterech literach klienta, bo liczy się tylko ilość skala i ilość zamówień.

I wy nie mając wielu zamówień, możecie o tego klienta zadbać. Np. dodając jakiś upominek w paczce, coś drobnego nie będzie was kosztować nie wiadomo ile. Kilka/kilkanaście zamówień w miesiącu i jakieś dodatki do nich to nie jest wielka inwestycja. U jednej klientki, która sprzedawała customowe kubki, wypełnialiśmy je cukierkami, u gościa, który sprzedawał krawaty, dodawaliśmy skarpetki do kompletu. To były groszowe sprawy, często wliczone w cenę, jednak budowały zaufanie, a to się liczyło. Wiele sklepów prowadzi politykę segregacji klienta. Fajnie by było, gdyby wszyscy zawsze byli równi, ale nie są, zwłaszcza w biznesie. Dlatego większe podmioty w Excelu segregują klientów pod względem zawartości koszyka, tego jak często kupują i jednych traktują lepiej, drugich gorzej. E

Gdy klient kupił w nowym sklepie przedmiot i otrzyma coś ekstra, będzie o was myślał pozytywnie. Natomiast gdy w nowym sklepie otrzyma towar byle jak zapakowany, byle najtaniej to więcej do was nie wróci.

Tu zaczynamy najważniejszą rzecz, którą w kursach o biznesie sprzedadzą Wam dopiero na zamkniętym szkoleniu. U mnie za darmo. Promocja.

==========================================
Najdroższy w posiadaniu sklepu internetowego jest koszt zdobycia klienta i wokół tego wszystko krąży.
==========================================

Tak naprawdę aby wam sklep internetowy działał bardzo dobrze, żeby się wam opłacał, to musicie mieć 25-40% klientów powracających wśród wszystkich klientów.

I pomyślmy teraz o przypadku Mireczka, który chciał sprzedawać plakaty. Nie stać was na to aby co miesiąc zdobywać 100% nowych klientów, część musi wracać do waszego sklepu raz kolejny, po prostu by was utrzymywać, byście mieli za co opłacić koszt sklepu, pracowników itd.

To samo dotyczy sklepów jednorazowych, posiadających jeden produkt.

Raz na jakiś czas taki sklep zdobędziecie klienta, ale jeśli produkt nie jest jakiś wyjątkowy, ten klient już do was nie wróci. Ile można kupić plakatów do domu? Ile zwykła osoba może potrzebować świeczek zapachowych czy figurek drewnianych z przydomowej manufaktury? Dlatego wiele sklepików upominkowych, czy tworzących rękodzieła robi fajne rzeczy, ale ciągle walczy o klienta. Nie jest tak przez słaby produkt, wysoką cenę, ale przez to, że wasze środowisko produktów nie pozwala klientowi powracać, bo po jednym zakupie was nie potrzebuje.

Właśnie dlatego sklepy z fanaberiami, tzn produktami nie pierwszej potrzeby aby mieć szansę działania na rynku raz, że musza mieć wysoką prowizję, a dwa powinny mieć dodatkowy asortyment, który już zdobytym klientom można zaoferować. Bez klienta powracającego trudno będzie skalować ten biznes.

==========================================
Ile osób kupuje w sklepie internetowym?
Ilu muszę mieć klientów, zarobić na opłaty i rachunki?
==========================================

Jest coś takiego jak konwersja. Marketingowiec zrobi o tym wykład, ja powiem prosto.

https://www.cstore.pl/blog/konwersja-w-sklepie-internetowym/

Prosto mówiąc konwersja to wskaźnik ile % odwiedzających was sklep dokonuje w nim zakupu. Różnie to bywa. Dobrym sklepom wystarcza 3-5% konwersji do tego aby mieć dobrą kasę. Czyli sklep odwiedza dziennie 1000 osób, 50 z nich dokonuje zakupu i to jest ok. Cały marketing można sprowadzić do tego, że na różne sposoby płacicie za doprowadzenie ruchu na swoją stronę, aby ten ruch zbudować. Do tego prowadzą płatne kampanie np. na facebooku, do tego prowadzi też content marketing, posty na insta, filmy na yt. Wszystko. Możecie czytać książki Kotlera o marketingu, jeździć do guru biznesu w tybecie, czytać o zostaniu diamentem na dochodzie pasywnym, ale tak naprawdę chodzi o to, by do Waszego sklepu doprowadzić właściwych ludzi, wśród których % dokona zakupu. Ot, cała tajemnica wiary.

Teraz wróćmy do przykładu Mireczka chcącego założyć sklep z plakatami.

==========================================
Jak sprzedawać drobnicę i czy to się opłaca?
==========================================

Jeśli marżę na plakatach w przyszłym sklepie internetowym będzie miał niską np. po odliczeniu kosztów 5-15%, to do utrzymania się będziecie potrzebowali  dużego ruchu. Do tego jak dodamy, że nowe świeże sklepy internetowe mają konwersję w okolicach 0.3-2% ile ile musimy sprzedać plakatów by wyjść na swoje? W cholerę.

Na ile maili musi Mirek odpowiedzieć, ile content marketingu musi wykonać, ile zrobić rozdajo na wykopie by ściągnąć do siebie ludzi, którzy dadzą mu zarobić na opłatu? Wielu. Dlatego w większości przypadków sklep z tanimi produktami i niską marżą kończy się upadkiem, bo właściciel w smutny deszczowy dzień orientuje się, że to mu się czasowo nie opłaca.

Dlaczego? Bo po prostu jako świeży przedsiębiorca nie jesteśmy w stanie wskoczyć na taką skalę sprzedaży, by wychodzić na swoje. Jest wiele biznesów bazujących na niskiej marży, ale tam skala ratuje biznes. A jeszcze jak jedziecie na „promocyjnych” cenach i sprzedaży po kosztach? Dlatego sklep z fanaberiami raczej powinien opierać się na wysokiej prowizji od sztuki. Wtedy to może hulać, wtedy może da zarobić.

Tu jeszcze warto dodać problematykę przedmiotów rzeczywistych w sklepie internetowym, które trzeba magazynować, pakować, wysyłać, zbierać zwroty. Ktoś kto nie pracował w sklepie to nie wie, ile z tym zachodu. To właśnie m.in. przyczyniło się do popularności kursów online i innych produktów cyfrowych, coachów itd. Książkę napiszemy raz i e-book można sprzedawać cały czas.

Zamiast gromadzić graty, paczki, folie bąbelkowe, zamiast martwić się logistyką i magazynowaniem robi się produkt cyfrowy raz, który można powielać i wysyłać bez kosztów. Polecam ten styl życia, swoją książkę o reklamie dla firm czy kurs dla młodych grafików wypuszczałem i będę wypuszczał tylko cyfrowo właśnie ze względu na automatyzację całej sprzedaży. Mam też udziały w biznesach stacjonarnych, które właśnie przez swoją złożoność sklepów internetowych nie posiadają ze względu na to ile zajęłoby nam doprowadzenie w tym logistyki do odpowiedniego stanu. W przyszłości do niektórych swoich rzeczy chciałbym dobudować sklepy internetowe, ale teraz nie mam na to zasobów.

A produkt cyfrowy?

Kupujesz o 3 w nocy>płacisz > dostajesz za e-booka na maila. Transakcja dokonana, a ja nawet nie przestałem chrapać. Ten sam proces przy wydawaniu np. książki wydrukowanej albo kursu na płycie jest dużo bardziej czasochłonny co najczęściej oznacza – nieopłacalny.

Jak założyć sklep internetowy w 2022. Poradnik krok po kroku
Ile wydawać na reklamę?

Ile można. Dobre sklepy wydają 10/20/30% swojego dochodu i często to jest wpisane w politykę firmy. Początkowe sklepy internetowe w marketing wsadzają nawet cały zysk, bo często są zakładane jako dodatkowe źródło dochodu.

Czaicie. Ktoś pracuje na etacie, sklep robi po godzinach i nie ma problemu, by przez rok/dwa do niego dokładać i wrzucać zysk z powrotem w inwestycje całą kasę. Polecam ten styl życia, naprawdę dużo lepiej będziecie zarządzać swoim sklepem jak przez pierwszy rok wszystko co zarobicie znowu będziecie wrzucać w tę firmę. Jeżeli po miesiącu będziecie chcieli zmonetyzować działanie sklepu maksymalnie, często niewiele z tego wyjdzie.

==========================================
Jaki rodzaj reklamy się opłaca?  Czy zatrudniać agencję reklamową do sklepu internetowego?
==========================================

Temat rzeka, ale na dłuższą metę wcale nie strona na facebooku z 10000 polubień, a pozycjonowanie+ SEO + własna lista mailingowa + budowanie opinii, zrobią wam robotę. Cokolwiek robicie, nie polecam opierania biznesu jedynie o social media. To nie jest tak, że wrzucisz 100 postów i zdobędziesz 100 klientów. Ale bywa tak, że jutro się budzisz i facebooka możesz już nie mieć, banik, blokada konta i to w najlepszym okresie sprzedażowym, nawet jak nie masz radykalnych postów w stylu Konfederacji. Blokady mediów społecznościowych to codzienność. Widziałem takie przypadki nawet w dużych podmiotach i gdyby nie ich własne leady i inne kanały sprzedażowe Mikołaj na święta by nie przyjechał.

Lajki lajkami, ale odpowiednio robiony mailing naprawdę działa i kontaktów mailowych do klientów nikt Ci nie zabierze. Zbierajcie maile dzisiaj, podziękujecie jutro.

Jednak we wszystkich waszych działaniach reklamowych chodzi o jedno = ruch w sklepie. Ruch właściwej(słowo klucz) grupy docelowej na stronie = % z nich kupuje, tyle w temacie, można się rozejść, studia z marketingu i zarządzania w pigułce.

A tak bardziej serio, to jeżeli jesteś laikiem to prawdopodobnie szybciej ogarniesz reklamę tworzoną w Managerze Reklam na Facebooku niż w Google AdWords. Reklamy na facebooku są dla typowego laika dużo łatwiejsze niż inne. Poczytaj czym są testy A/B, przejrzyj na Facebooku udane kampanie, które Facebook pokaże ci jako case study. Sprawdź konkurencję, jakie posty robią, co sprzedają, na czym opierają swoje produkty, co ty możesz  zaproponować (Analiza SWOT). Potem dobrze przemyśl kto jest twoją grupą docelową, znajdź sobie grafika albo ogarnij podstawy Canva i możesz próbować kampanii na Facebooku.

https://pl-pl.facebook.com/business/tools/ads-manager
https://pl-pl.facebook.com/business/success/
https://www.iso.org.pl/uslugi-zarzadzania/wdrazanie-systemow/zarzadzanie-strategiczne/analiza-swot/
https://www.canva.com/pl_pl/

Nie uda się, trudno, wiele nie stracisz. Masz na kampanię 50 zł, robisz za 50zł, masz 100, robisz za 100. Manager Reklam na Facebooku jest o tyle elastyczny i intuicyjny, że metody prób i błędów dotarcia do danych klientów wiele nas nie kosztują i są łatwe do wyklinania.

W przeciwieństwie do Google Adwords, które jest fantastycznym narzędziem dla profesjonalistów, ale dla wielu nowych(słowo klucz) firm jest trudne.

==========================================
I teraz jeszcze jedno słowo dotyczące agencji reklamowych.
==========================================

Jestem projektantem, zatrudniałem agencje reklamowe do projektów do projektów, pracowałem też sam w takich agencjach.

Dobre agencje działają w bardzo prosty sposób. Starają się zoptymalizować możliwości twojego sklepu do maksimum, ale tak naprawdę… testują.

Oni nie wiedzą w ciemno, co zadziała u Ciebie, bo wiedzieć nie mogą. To nie wróżbita Maciej. Bo nie da się dzisiaj powiedzieć, która metoda reklamy jutro przyciągnie największy ruch akurat do Ciebie. Wszystko to kwestia sprawdzania różnych rozwiązań, każdy sklep jest inny i ilość wariantów jest ogromna.

Jeszcze nie narodził się taki, który w magiczny sposób w ciemno może wiedzieć ilu przyciągnie klientów do sklepu mirka z koszulkami jak mu dasz 10.000zł, natomiast narodziło się wielu magików, którzy będą twierdzić, że wiedzą, jak dasz garnek ze złotem.

Profesjonalne usługi reklamowe na pewno są twojej firmie potrzebne i na pewnym etapie rozwoju, będziesz musiał po takie usługi sięgnąć. Na początku? Niekoniecznie.

I nie daj sobie wcisnąć, że logotyp za 5000zł zwiększy twoją sprzedaż w nowym sklepie.

W początkowym biznesie intranetowym najważniejsza jest sprzedaż, zdobywanie leadów, budowanie siatki klientów, a perfekcyjna identyfikacja wizualna czy logotyp od drogiego projektanta wpływ na twój biznes będą miały marginalny. I mówię to jako projektant grafik z zawodu i wykształcenia, drogi logotyp jak zaczynasz nie jest najważniejszy i w nowym biznesie 5k wolałbym wsadzić w budowanie zasięgów, dobre teksty oparte o SEO na stronę i podstawową logistykę.

==========================================
Ile kosztuje sklep internetowy?
==========================================

0zł 10.000zł albo 100.000zł, ile dasz, Panie Kierowniku :-)

Na podstawie poradnika z youtuba jutro twoja babcia może otworzyć sklep. Moja mama dzisiaj.

Zatem jaka jest różnica? Po co w takim razie płacić? Te wysoko płatne sklepy są robione pod was. To znaczy taki sklep ma rozwiązania do waszego biznesu, do waszej firmy, jest sprofilowany do oczekiwań waszego konsumenta. Jeżeli sprzedajecie czapeczki z daszkiem taki sklep może mieć moduł, gdzie klient robi sobie customową czapeczkę. Jeżeli prowadzicie sklep meblarski, taki sklep może pokazać jak dane meble wyglądają w 3d czy dać możliwość postawienia ich w realnym pokoju. Sprofilowane do was sklepy powinny też mieć dużo lepszą nawigację, która w maksymalny sposób uprasza dokonanie zakupu do kilku kliknięć.

W sklepie, za który nie zapłacicie, który sobie sami postawicie np. na Woocommerce Wordpress na darmowym/kosztującym kilkadziesiąt $ szablonie albo tego nie zrobicie albo będzie to koszmarnie trudne/nieefektywne/toporne. I mówię to jako ktoś, kto lubi stawiać sklepy na Wordpressie.

Kolejna rzecz jest taka, że sklep darmowy żeby go postawić „solidnie” potrzebujecie wiedzy.

Sami musicie optymalizować go pod SEO, pod wyszukiwanie, robić tak, by zdjęcia były odpowiednio indeksowane i zadbać o bezpieczeństwo. Musicie kupić domenę, wynająć hosting, zainstalować na nim środowisko, wszystkie potrzebne rozwiązania, robić aktualizacje, dbać o zaplecze techniczne takiego sklepu. To nie jest specjalnie trudne, ale jest czasochłonne.

https://letsencrypt.org/
https://octamedia.pl/blog/co-powinienes-wiedziec-o-seo/

Jak jesteście laikami, którzy nic z tego nie ogarniają, to jesteście w stanie w miesiąc nauczyć się tego z poradników na youtubie. Jeśli już teraz ogarniacie Wordpressa, rozumiecie czym jest SSL i potraficie zaimplementować do sklepu płatności internetowe, połączyć go z Allegro czy dodać moduły to prosty sklep możecie to zrobić sami. Pytanie jak dobrze i jak długo.

Zastanówcie się. Czy wasz czas nie ma żadnej wartości?

Jeżeli macie poświecić miesiąc by postawić taki sklep to może lepie zapłacić komuś by zrobi to Wam profesjonalnie, a w tym czasie wyjść na randkę, zająć się dziećmi, czy po prostu odpocząć? Żeby móc ciężko pracować, trzeba umieć odpoczywać.

==========================================
Na początek sklep internetowy jako firma bez rejestracji? Czy to legalne?
==========================================

No więc, jest to niby możliwe.

Pamiętać należy, że

Działalność nierejestrowaną mogą prowadzić osoby fizyczne, których przychody z działalności nie przekraczają w żadnym miesiącu 50 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia. W 2021 roku jest to 2800 zł, czyli w praktyce nie można zarobić więcej niż 1400 zł.


https://bluemedia.pl/baza-wiedzy/blog/ecommerce/dzialalnosc-nierejestrowana-komu-moze-sie-oplacac

Są platformy internetowe oferujące legalną sprzedaż nawet jeśli nie posiadasz działalności gospodarczej.

https://www.1koszyk.pl

Gdy w zeszłym roku szukałem rozwiązania dla jednego z klientów 1koszyk oferował możliwość otwarcia sklepu bez działalności. Jedna uwaga. Nie jestem powiązany z tą platformą, to nie jest lokowanie, nie wiem jak jest u nich teraz aktualnie, mój klient ostatecznie zdecydował się założyć firmę i zlecić zbudowanie profesjonalnego sklepu, dlatego przykład 1koszyk podaję tylko jako przykład firmy, która w teorii daje taką możliwość.

Więc tak, da się legalnie prowadzić sklep online bez działalności, natomiast nie jest to porada prawna. Przy naszym systemie podatkowym i tym jak działa, przed uruchomieniem biznesu skonsultuj się z księgowym, bo na temat sprzedaży online bez działalności od różnych księgowych słyszałem różne opinie. Jeden rabin powie tak, drugi powie inaczej, a Pani z urzędu skarbowego jeszcze inaczej.

==========================================
Na co zwracać uwagę zakładając ewentualnie sklep u takiego pośrednika?
==========================================

Kluczowa sprawa, koszty, prowizje, reputacja, banały, ale jest coś jeszcze

Jeżeli wybierasz pośrednika takiego jak wspomniany wyżej sklep sprawdź, czy taki sklepik bez działalności umożliwia szybkie płatności i wysyłkę inpost. To istotne, bo większość takich usług wymaga od ciebie posiadania firmy. Większość płatności internetowych jak uPay czy Dotpay bez posiadania działalności nie podepniesz pod swój sklep, a nawet jeśli to będziesz to robił na granicy prawa. Tak to wygląda w sklepie postawionym samodzielnie na Wordpress. Tam niemal wszystkie bramki płatnicze, prawie wszystkie integracje z firmami kurierskimi działalności i NIP-u wymagają. Jeżeli stawiasz sklep przez pośrednika, takich usług wymagaj.

Zapomnijcie o prowadze
Boomkin - JAK ZAŁOŻYĆ SKLEP INTERNETOWY W 2022. Poradnik dla laika.

==============...

źródło: comment_1645283409ArvOCIYe0riynnhH0I1Fyp.jpg

Pobierz
  • 27
@Boomkin: Dzisiaj rządzi Allegro, darmowa dostawa, darmowy zwrot, szybkość zakupu (każdy ma konto i gotowe dane), a tak jak mam na jakimś sklepie się rejestrować, płacić za paczkomat 10 zł… to po prostu wybieram Allegro. I piszę to jako ktoś, kto kupuje i sprzedaje. Niestety u mnie sklep online nie byl chyba dobrym zakupem. Jeżeli reklamowałem go w Google, to była sprzedaż (np wydalem 1000 zł na reklamę google i miałem
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Boomkin: co prawda nie myślałem nigdy o otworzeniu sklepu internetowego bo moja działka to bardziej usługowa, ale ciekawie się czytało, obecnie kminię jak można ogarnąć adsensa żeby sobie rozliczać hajs z jutuba bez firmy, w tym temacie masz jakieś info/rady?
Dzisiaj rządzi Allegro, darmowa dostawa, darmowy zwrot, szybkość zakupu (każdy ma konto i gotowe dane), a tak jak mam na jakimś sklepie się rejestrować, płacić za paczkomat 10 zł… to po prostu wybieram Allegro. I piszę to jako ktoś, kto kupuje i sprzedaje. Niestety u mnie sklep online nie byl chyba dobrym zakupem. Jeżeli reklamowałem go w Google, to była sprzedaż (np wydalem 1000 zł na reklamę google i miałem sprzedaż produktów
co prawda nie myślałem nigdy o otworzeniu sklepu internetowego bo moja działka to bardziej usługowa, ale ciekawie się czytało, obecnie kminię jak można ogarnąć adsensa żeby sobie rozliczać hajs z jutuba bez firmy, w tym temacie masz jakieś info/rady?


@kondzio29: Przerabialiśmy to u kilku osób. Kilka lat temu dobrym sposobem na to były Inkubatory przedsiębiorczości. W skrócie, firma pośredniczyła, dawała osobność prawną w zamian za kilka stówek i legalnie wyprowadzałeś pieniądze,
Właściwie to mnie to mało obchodzi ten temat, ale przeczytałem całość i jakoś miło mi się zrobiło, że od czasu do czasu można nawet na mirko trafić na (chyba, bo się nie znam) tak sensowne odpowiedzi.Tyle tylko chciałem tu napisać. :)


@George_Stark: i super, dzięki. Raz na jakiś czas będę robił takie posty w odpowiedzi na pytania z tagów #marketing #biznes, jeśli będę miał coś sensownego do napisania w danej
Odpowiedziałem na post mireczka, który pytał jak założyć sklep.


@Boomkin: może inni tego nie widzą ale to nie "mireczek" jakiś tylko ty sam pod innym kontem. Nawet styl i układ tekstu ten sam :D. Ogólnie jest wszystko tutaj, wplecione w tekst linki, część cudze, część te które miały być, widzę przemyślaną strategię marketingową na linkbuilding, ruch, promocję strony, brandu, zaraz będzie vlog i cykl życia mikroblogera zacznie się domykać ;)
Tak