Wpis z mikrobloga

Kilka miesięcy temu otrzymałem rachunek za wodę 5k PLN wpis tutaj. Ktoś się machnął i źle odczytał licznik ciepłej wody.
Zarządca zaproponował wysłanie licznika na ekspertyzę, ale najpierw miałem za nią zapłacić 600 zł. Na pytanie, co składa się na koszt ekspertyzy nie uzyskałem odpowiedzi, więc wysłałem do zarządcy oficjalną reklamację poleconym.
Zarządca po otrzymaniu reklamacji ekspresowo wysłał licznik na ekspertyzę bez domagania się 600 zł. Po kilkunastu dniach skontaktowałem się z zarządcą, a ten powiedział, że sprawdzenie licznika trochę trwa i żebym poczekał.
Właśnie mija 5 miesiąc (reklamacja złożona 30.09.2021), a ja wciąż nie otrzymałem informacji o ekspertyzie i wciąż wisi mi rachunek 5k w e-kartotece.

Nie chce mi się kopać z tymi idiotami, więc pomyślałem, że może zgłoszę się do jakiejś kancelarii prawnej i poproszę o sporządzenie pisma, które zakończy sprawę. Czy możecie polecić jakąś kancelarię, która za stówkę, czy dwie sporządzi pismo o przekroczeniu ustawowego czasu na rozpatrzenie reklamacji i tym samym problem się rozwiąże, a mój rachunek zostanie skorygowany?
Może macie jakieś inne pomysły?

#pytaniedoeksperta #prawo #kiciochpyta #mieszkaniedeweloperskie
Justdoit - Kilka miesięcy temu otrzymałem rachunek za wodę 5k PLN wpis tutaj. Ktoś si...

źródło: comment_1645520478R4XB9gR8UuB9FfUYYDkCWF.jpg

Pobierz
  • 109
  • Odpowiedz
@Just_do_it: Człowieku daj komuś do prowadzenia swoje sprawy bo zginiesz w życiu. Źle spisali licznik, a ten na ekspertyze oddaje go do weryfikacji. Albo pierdzielisz głupoty albo serio coś tu jest nie tak.
  • Odpowiedz
przy kolejnym okresie i odczycie wyjdzie Ci w takim razie mniej "i oni będą musieli Tobie zapłacić"


@r5678: No właśnie niekoniecznie, bo teraz jest 56 a z przodu między 0 a 1 czyli wg nich 156, a co jak minie 99 i z przodu nie wskoczy na 1 tylko między 1 a 2 i znowu źle odczytają? :) OP będzie nadal 100m3 w plecy. A 2 odczytają na pewno z przodu
  • Odpowiedz
@Just_do_it: Mam podobna sytuacje tylko dotyczy najmu. W skrócie wynajmuje mieszkanie od Funduszu. W grudniu płaciłem rachunki przy użyciu ich platformy. Wszystko poszło Ok, potwierdzenie od pośrednika - BlueMedia ze pieniądze dotarły no i tyle. W wigilie dostaje maila, ze zalegam z płatnością i mam zapłacić albo rozpoczną proces windykacji. Okazało się, ze na ich platformie podany został niepoprawny numer rachunku i tam trafiły pieniądze. Sprawa ciągnie się do dzisiaj. Kazali
  • Odpowiedz
@Just_do_it: pod koniec 2020 roku kupiliśmy mieszkanie. Do dzisiaj nie uzyskaliśmy od zarządcy informacji gdzie i w jakiej wysokości płacić czynsz.
Wielokrotnie i różnymi drogami próbowaliśmy uzyskać tę informację.
Obecnie próbuje ją uzydkać nasz prawnik.
Nic mnie już nie zdziwi XDD
  • Odpowiedz
  • 1
@Just_do_it czy Twój licznik jest podlicznikiem? Czy roliczasz się razem z czynszem czy posiadasz własną umowę z dostawcą wody?
Ogólnie pomimo reklamacji termin zapłaty faktury obowiązuje w tzw kwocie bezspornej - powinieneś oszacować mniej więcej ile zużyłeś i zapłacić.
  • Odpowiedz
@Just_do_it: U mnie jak były remonty i często wodę wyłączali to był ogromny problem z licznikami bo się psuły na potęgę i w ciągu 4 lat musieliśmy wymieniać liczniki wody 3 razy. Mogę się założyć że licznik nie wyjechał na żadną ekspertyzę, a teraz będą na ciebie zwalać całą odpowiedzialność za jego wskazanie. Nawet jeżeli ta jedynka się tak pojawiła to nie jest to wskazanie 100 tylko 0. Po tym jak
  • Odpowiedz
  • 1
@roszej myślę, że powinien być, ale nie potrafili odpowiedzieć na to pytanie. Nawet składając reklamację, napisałem w uzasadnieniu, żeby porównali licznik zbiorczy z sumą odczytów z każdego mieszkania.
Dzisiaj w końcu rozmawiałem z kimś w miarę kompetentnym (albo mi się wydawało). Trochę babce nawrzucałem i powiedziała, że do jutra rano to załatwi i oddzwoni.
Także czekam do jutra z nadzieją, że w końcu coś się wyjaśni.
  • Odpowiedz
  • 1
@Just_do_it jeżeli się nie odezwą to po prostu pisz następne pismo albo wyślij poleconym albo zanieść do biura i żądaj potwierdzenia wpływu. Nie ma sensu dzwonić i marnować czas bo to zawsze się jakoś rozejdzie Trzymam kciuki żeby zakończyło się szybko i bezboleśnie
  • Odpowiedz