Wpis z mikrobloga

@josedra52: FSR 2.0 ma ambicje być odpowiednikiem DLSS, ale nim nie jest, jakość obrazu jest niższa i wydajność również jest niższa. Więcej ocenić będzie można gdy FSR 2.0 zostanie zaimplementowanie w kolejnych grach.

Różnica w działaniu RT pozostaje taka jaka była.

Co do zakupów to zawsze się mówiło, żeby w takim momencie jak teraz, poczekać na nowe premiery. Ostatnio jednak na ceny i dostępność mają wpływ takie czynniki, że niektórzy na
@josedra52: FSR działa razem z RT.

można spodziewać się takiej płynności jak przy RT i DLSS

FSR ma zbliżoną wydajność do DLSS, na karcie nvidii FSR 2.0 quality ma praktycznie taką samą wydajność co DLSS quality na tej samej karcie.

karty AMD mają niską wydajność w grach mocno wykorzystujących RT wiec wydajność będzie na ogół niższa względem kart nvidii , ale to nie wina FSR tylko samej architektury kart.
ale to nie wina FSR tylko samej architektury kart.


@10129: albo fikołków nvidii. Przez lata wielokrotnie byli łapani na tym, że utrudniają konkurencji działanie i przekupują devów wymuszając tym samym zamknięte rozwiązania, które dobrze działają tylko na ich kartach.
@Kryspin013: w takim wypadku znalazłaby by się chociaż jedna gra wykorzystująca na poważnie RT, która działa lepiej na kartach AMD. Problem polega na tym, że bez sprzętowego wsparcia można co najwyżej zrobić jakieś konsolowe okrojone RT czyli odbicia na naszym aucie jak patrzymy na nie w garażu (Forza 5) i tyle ¯\_(ツ)_/¯
takim wypadku znalazłaby by się chociaż jedna gra wykorzystująca na poważnie RT


@yousouyou: Nie zgodzę się. To samo było z nvidia physics albo z ich super g-sync, które wymagało sprzętowego modułu w monitorze a ktoś zhackował sterownik oszukując, że ma monitor z g-synciem (w rzeczywistości miał monitor z freesync) i sterownik też to łyknął xD

Nvidia potrafiła nawet reimplementować gotowe rozwiazania, które były już na rynku i sprzedawać jako swoja technologię.
Nie zgodzę się. To samo było z nvidia physics albo z ich super g-sync, które wymagało sprzętowego modułu w monitorze a ktoś zhackował sterownik oszukując, że ma monitor z g-synciem i sterownik też to łyknął xD


@Kryspin013: historie jak od wujka Janusza przy niedzielnym obiedzie.

@josedra52 wybierzesz co chcesz, ale proponuję wybrać to co działa i jest sprawdzone. Ostatecznie FSR działa też na kartach GeForce więc jeśli nagle okaże się lepsze,
@yousouyou
@10129

Co #!$%@? xD jest póki co jedna jedyna gra z FSR2 i wydajność jest w niej ciut lepsza od DLSS 2.3 a jakość obrazu też zbliżona. Dopóki nie ma szerszej implementacji to ciężki wydać osad ale to co wy wypisujecie to jakieś kosmiczne bzdury

@josedra52 raytracing jest normalnie zaimplementowany w ramach DirectX, AMD nie ma swojej technologii. Przede wszystkim nie ma dedykowanych temu rdzeni co jest standardem u konkurencji.
@yousouyou: "FSR 2.0 ma ambicje być odpowiednikiem DLSS, ale nim nie jest"

Oczywiście, bo jest czymś znacznie więcej skoro to otwarta technologia dostępna dla wszystkich w przeciwieństwie do zamkniętej i ograniczonej tylko do jednego rozwiązania sprzętowego danej firmy. Biorąc pod uwagę, że jakość jest bardzo zbliżona, to mówimy o czymś, co ma realne szanse stać się standardem branżowym, a nie ficzerem, który żyje tylko dopóty dopóki producent ma interes go wspierać.