Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 19
@Tibor: procesory słabszej mocy obliczeniowej korzystają z tzw look-up table (LUT) żeby przyspieszyć obliczenia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W takim LUT masz gotowy wynik 7+7 więc zamiast obliczać to po prostu bierzesz ze schowka, a potem na nim robisz proste obliczenie jak dodawanie 1 lub -1 ( ͡° ͜ʖ ͡°) dokładnie tak jak w memie
@ZohanTSW: LUT nie służy do tego co piszesz tzn. do prostych operacji artytmetycznych. Nawet "średniowieczne" procesory sprzed kilkudziesięciu lat mają sprzętowy ALU (Arithmetic Logic Unit) gdzie dodawanie wykonasz znacznie szybciej (np. w jednym takcie) niż adresując wielkie tablice danych, pamięć swoje kosztuje. LUT to raczej do danych nielinowych, danych trygonometrycznych itp. gdzie liczenie tego na piechotę trwaloby faktycznie długo
via Wykop Mobilny (Android)
  • 11
@ZohanTSW: LUT nie służy do tego co piszesz tzn. do prostych operacji artytmetycznych. Nawet "średniowieczne" procesory sprzed kilkudziesięciu lat mają sprzętowy ALU (Arithmetic Logic Unit) gdzie dodawanie wykonasz znacznie szybciej (np. w jednym takcie) niż adresując wielkie tablice danych, pamięć swoje kosztuje. LUT to raczej do danych nielinowych, danych trygonometrycznych itp. gdzie liczenie tego na piechotę trwaloby faktycznie długo

@hu-nows: masz rację, chciałem to przedstawić w najprostszy sposób i przy
@Amfidiusz: Czasem patrzę szybko na dane równanie, zamykam oczy i bez dłuższego zastanawiania się podaję pierwszą liczbę jaka przyjdzie mi do głowy. O dziwo, mam rację w jakichś 60-70%, może to kwestia liczenia podświadomego.
@ZohanTSW: mi się wydaje właśnie że lut jest dla ludzi z mocniejszym procesorem którzy nie chcą marnować pamięci na pierdoły więc wstawiają tam sobie tylko podstawowe działania a końcówki liczy procesor.
Ludzie ze słabszym procesorem mogą zawalić całą pamieć gotowymi śmieciami typu 7+6 bo i tak tyle wolnej nie bedzie im nigdy potrzebne
@hu-nows: Doom w wersji na którąś konsolę (chyba na SNESa) wszystkie możliwe obliczenia związane z grafiką 3D miał wstępnie przygotowane przez twórców gdy i hardkodowane w silniku. Powodem była oczywiście fatalna wydajność zmiennego przecinka w tej konsoli. Tak czy siak, ta wersja to programistyczny majstersztyk, sprytnie rozwiązano wiele różnych problemów napotkanych po drodze...