Wpis z mikrobloga

Motomirki pomóżcie bo już zgłupiałem. Jak to jest z tym 1.5TSI 150KM? Głównie chodzi mi o żywotność. Jedni piszą że super silnik i wszystko git. Drudzy że się wysypie po 180kkm. Mam na oku jedną Octavie z tym motorem z przebiegiem 185kkm i nie ukrywam że trochę się cykam. Chciałbym nią pojeździć do 300kkm bez większych awarii i boję się że po paru km będzie silnik do remontu albo do wyrzucenia.

No i jeszcze ten GPF. Naprawdę jest się czego bać?

#samochody #skoda #motoryzacja #volkswagen #mechanikasamochodowa #silnik
  • 34
@marcinpodlas8 już Ci kolego pisałem wcześniej, na co zwrócić uwagę nawet w tym roczniku. Jak olej wymieniany maks co 15 tyś. km możesz brać jak standardowe interwały co 30 to sobie odpuść. Ale znając życie leasing czyli pakiet serwisów i tak jak producent przykazał, powiem Ci żeby było śmieszniej vag wymyślił już chyba też na rocznik 2019 żeby filtr powietrza zmieniać co 90 tys. Km więc to też warto sprawdzić czy jaskółki
@marcinpodlas8 tak technologia long life i nic z tym nie zrobisz i optymalizacja kosztów wszystkie marki tak robią. A wiem sporo o tych silnikach bo sam użytkuje dwa i poprzednie miałem TSI i te silniki wbrew obiegowej opinii są dobre pod warunkiem dbania o serwis olejowy, taka jest niestety konstrukcja tych silników. Zresztą wszystkie nowoczesne benzynowe silniki turbo z wtryskiem bezpośrednim lubią częste wymiany oliwy.
@marcinpodlas8: nie no pewnie sprawdzić/obejrzeć zawsze warto, ważny jest dany egzemplarz niż sama marka. Co do reno to się nie wypowiem, bo nigdy nie miałem auta tej marki. Tak z ciekawości jak możesz powiedzieć ile stoi taka Octavia z takim przebiegiem?
ważny jest dany egzemplarz niż sama marka.


@mariusz_and: no tak ale silnika mi nie rozbiorą żeby sprawdzić czy nie zatarty itd. więc muszę bazować na historii serwisowej. Jak był olej zmieniany co 30k a prawdopodobnie był po to poleasing to sam pisałeś żeby odpuścić ( ͡° ʖ̯ ͡°)