Wpis z mikrobloga

Szukam nowego samochodu dla żony. Jak to kobieta, upatrzyła sobie crossovery i wszelkie suvopodobne autka typu Yaris Cross czy C-HR.

Stąd kilka pytań ode mnie:
1. Którymi modelami i silnikami w nich warto się teraz zainteresować? Jaki wybór będzie najlepszy?
2. Czy pójście w silniki 3-cylindrowe to na pewno zły pomysł?
3. Benzyna, Hybryda czy Diesel (jazda głównie po mieście, więc Diesla chyba warto odrzucić)?
4. Czy hybryda to jakieś ryzyko?
5. Czy jest to dobry moment na zakup nowego auta? Czy są jakiekolwiek przesłanki, że wysokie już teraz ceny nowych samochodów spadną, czy będzie już tylko gorzej?

Zakup najprawdopodobniej w ratach jako klient indywidualny.

#motoryzacja #samochody #samochod #pytaniedoeksperta #toyota #kia #peugeot #volkswagen #cokupic #zakup #raty #kiciochpyta #pytanie
  • 51
@roninq6: @trzaichlac69: wg gus, w ostatni kwartał potężne wzrosty cen samochodów o aż 1,3% w tym ostatni miesiąc 0,3%. Dajcie się straszyć dalej, wzrostami, samochody jak każde inne dobro, podlega regułom podaży i popytu, szczyt inflacji w motoryzacji mamy dawno za sobą, wysokie stopy i wzrost kosztów życia skutecznie zniechęciły ludzi do zakupów. Przewiduję brak kolejnych wzrostów cen nowych samochodów plus powrót wyprzedaży i promocji u dealerów, oraz spadek cen
źródło: comment_16681867322euZf9DSsqdf2xrzPggMBe.jpg
@brh77603: @trzaichlac69: @Afera_zbozowa: @SerTrapistow: @dzem_z_rzodkiewki: Właśnie Yaris Cross jest 3 cylindrowa, C-HR już ma 4 i teraz się zastanawiam czy głównie z tego powodu nie powinniśmy odrzucić Yariski?

Z testów, które widziałem na YT to Yaris Cross jest na pewno mocno średnio wykonana w środku (materiały) oraz ma bardzo słabe wyciszenie powyżej 90km/h (co mi chyba najbardziej mówi, aby odrzucić ten pomysł).

W C-HR pod tymi względami
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@roninq6: jedno i drugie ciasne w środku z małym bagażnikiem, tym bardziej w porównaniu z T-Roc / XCeed / Pug 2008 (skoro to tagujesz), ale jeśli to ma być tylko pierdzik na trasie dom-praca i z powrotem to spoko.

Tanio już było, jak szukasz finansowania to z tego co pamiętam sprzed roku to tylko Kia/Hyundai i Ford miały kredyty ze stałym %.
@dzem_z_rzodkiewki: @Lonesome_road: @trzaichlac69:
- VW T-Roc nie ma w hybrydzie, tylko benzyna 1.5TSI 150KM
- Kia X-Ceed jest w hybrydzie 1.6GDi 141KM, ciekawa opcja, ale wychodzi już drożej..
- Peugeot 2008 nie ma w hybrydzie, z tego co czytałem kiepskie jednostki beznynowe 1.2 PureTech

Nie wiem co jeszcze może być alternatywą... Na moim miejscu co byście brali?
Dodam, że skoro będzie to głównie auto do jazdy po mieście to
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@roninq6: no to bierz benzynę ¯\_(ツ)_/¯ MHEV w moim przypadku (XCeed) nie robił aż takiej różnicy żeby był sens do niego dopłacać. Co innego PHEV, ale to też dla mnie nie ma sensu bez własnego garażu z fotowaltaiką na dachu.

W tym rozmiarze może jeszcze Nissan Juke, może Puma, może mniejsze VAGi (T-Cross, Taigo), może Skoda Kamiq? Ewentualnie jakiś plastic fantastic od Suzuki czy Dacii.
@TurboTur: tak samo jak wszyscy teorie tu wysuwają na temat ceny m2 mieszkań. Lada moment rynek padnie i będzie można m2 za grosze kupić albo z dolarem też miał być lada moment po 6zł.
Tak samo auta też lada moment potanieją.
@Lonesome_road: @tazoo8: Juke w benzynie ma chyba 3 cylindry, w hybrydzie dość mało opinii w internecie po dłuższym użytkowaniu, w dodatku parę osób narzekało na awaryjność automatu

Puma ciekawa, ale tu też 1.0 i 3 cylindry, VW w ogóle nie ma w ofercie żadnego crossovera w hybrydzie, Skoda jest paskudna moim zdaniem. Suzuki i Dacie to już sam dobrze skwitowałeś ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Czego bym
@roninq6: 3 cylindry trochę wibrują na niskich obrotach, ale nie jest to chyba powód żeby całkiem je dyskwalifikować. A z punktu widzenia kierowcy to więcej wad nie widzę, jeździ się tak samo.

Jak masz hajs to w miasto zainteresowałbym się hybrydą, a definitywnie odrzucił diesla.

Moim zdaniem auta już tańsze nie będą. W najlepszym wypadku ceny przestaną rosnąć.
@brh77603: @trzaichlac69: @Afera_zbozowa: @TurboTur: @SerTrapistow: @dzem_z_rzodkiewki: @Lonesome_road: @tazoo8: @kogi:
Pooglądaliśmy ostatnio trochę tych aut i szczerze mówiąc jeszcze większy mętlik w głowie...

Żonie najbardziej wpadła w oko ta CH-R, wg. mnie wykonanie w środku chyba najgorsze z tego co sprawdzaliśmy, wygłuszenie faktycznie dupy nie urywa, ale wydaje mi się, że nie jest tak tragiczne jak to się mówi, podobnie z tym "wyciem" -
@roninq6: W cenie CHR masz niro większe , bardziej nowoczesne i przestrzenne w środku. Ja naprawdę nie rozumiem dlaczego ludzie nadal kupują ten samochód. Środek ciasnawy klaustrofobiczny, bagażnik malutki, z tylu ciasno, niczego nie widać. Obejrzyjcie jeszcze raz niro i koniecznie zróbcie jazdę próbną
@dzem_z_rzodkiewki: Możliwe, że sprawdzimy, bo to ciekawa opcja zwłaszcza pod kątem ich hybrydy (bez plug-in), ale na pierwszy rzut oka wnętrze trochę mniej ładne niż w xceed, hr-v czy t-rocu.

@kogi: Pewnie jest tak jak mówisz, aczkolwiek nie zmienia to faktu, że to auto jest trochę... dziwne, np. "to coś" nad tylnymi nadkolami w innym kolorze (po co? dlaczego?), no i ten ogromny tablet jak w Sportage chyba też nie
@roninq6:
Hybryda Toyoty > Tesla > cala reszta hybryd i spalinowych kaszlakow. Dlatego tyle tego jezdzi we flotach i tak rzucaja sie na to taxiarze jak kiedys na slynnego mercedesa. Dodatkowo to lider sprzedazy (Corolla konkretnie)

1. Corolla, Yaris. C-HR typowe babskie auto - z zewnatrz sprawia wrazenie masywnego, wewnatrz jest małe i mniej funkcjonalne od Corolli. Bardzo male okna i ciemno w srodku. Dla kobiet akceptowalne (mojej tez sie podoba,
źródło: comment_1668288063RzhqTb9UuJSMIjCy9VUDd9.jpg
@Lonesome_road: z tymi automatami chodzi o to, że są one dostępne tylko w wersji hybrydowej plug-in w XCeedzie (w benzyniakach są tylko manuale)

a z tego co wyczytałem nie ma sensu się pchać w plug-in bez fotowoltaiki
Czasem mi się wydaje, że ludzie biorą te Toyoty trochę z braku laku.. no i warunki rat wychodzą tam chyba najkorzystniej.


@roninq6: nie ma nic lepszego niz ten uklad hybrydowy toyoty. Kiedys niemcy robili zajebiste auta pancerne i w dobrej jakosci. Teraz sie to troche pogorszylo, zostaly japonce. Japonce zawsze mialy technologie rozwinieta topowo. Od lat 80,90 przemyslu audio, wideo i elektronike po lata obecne. Oni nawet kible maja jak male
@rtp_diov: Co do Toyoty to w moim otoczeniu trzy osoby kupiły RAV4, nowe. W dwóch już skrzynia CVT uległa awarii po niecałym pół roku, w tym do jednej był problem z częściami i ponad miesiąc stał w ASO. NA szczęście naprawa gwarancyjna
@justice_league: Ale to pewnie mowisz o skrzyni cvt zwyklym starego typu a nie ecvt? Bo az nie chce sie wierzyc, ze ecvt by mogla pasc. Miedzy zwykla cvt a ecvt jest olbrzymia roznica konstrukcyjna, jedynie nazwy podobne bo przyspiesza stale ale calkowicie inny mechanizm dzialania. Ecvt to przekladnia planetarna. Tego rodzaje przekladnie stosowane są w lokomotywach, okrętach, pojazdach budowlanych i specjalnego przeznaczenia - no i w toyotach na taxowki. Wytrzymują gwaltowne
@rtp_diov: @brh77603: @trzaichlac69: @Afera_zbozowa: @TurboTur: @SerTrapistow: @dzem_z_rzodkiewki: @Lonesome_road: @tazoo8: @kogi: @justice_league: @quizonmyface:

Żona zdecydowała się jeszcze poczekać na model rocznikowy 2023. Zastanawiamy się głównie nad Toyotą C-HR i Hondą HR-V, póki co ze wskazaniem na Toyotę (z uwagi na bardziej korzystne rozłożenie rat).

Za Hondą przemawia to, że jest trochę pozbawiona dziwactw C-HR (gdzie z tyłu jest mało miejsca i
@dzem_z_rzodkiewki: @kogi Z ciekawości: podalibyście kilka swoich alternatywnych typów (konkretne modele i jednostki), które mniej więcej wpisywałyby się w powyższe wymagania, a które waszym zdaniem są warte uwagi? Niekoniecznie crossover, więcej niż 3 cylindry i do miasta.

Zawsze to lepiej mieć szerszą perspektywę.
@dzem_z_rzodkiewki: Hm myślę, że ok 15 tys rocznie, może delikatnie więcej

głównie jazda po mieście + co 2-3 tygodnie wyjazd pomiędzy miejscowościami ~30-35km licząc w jedną stronę + raz na kilka miesięcy pewnie jakaś trasa 100-200km w jedną stronę
@roninq6: to w sumie takie bimbanie sie, jak nie masz mnóstwa kasy to kup Stonica 1.0 turbo albo Captura, ewentualnie Forda Pume a reszte daj w urządzenie mieszkania. A jak naprawdę nie masz co z kasa robić to kup Corolle hatchback albo XCeeda albo Atece.
Niestety cena/wygoda HRV lub CHR jest niesamowicie niekorzystna, do tego stopnia że wolałbym dwie Skody Fabie za tą cenę
@dzem_z_rzodkiewki: Szczerze mówiąc trochę obawiam się tych 3 cylindrowych silników, zamieniłem dwa słowa z 3 mechanikami, do których miałem mniejszy/większy dostęp i wszyscy zdecydowanie odradzali mi pakowanie się w 3 cylindrowy samochód argumentując to tym, że będzie zwyczajnie nietrwały i że lepiej kupić już coś najtańszego, ale z 4 cylindrami.

Oglądałem/siedziałem w C-HR, HR-V, Xceedzie czy T-Rocu to jak w C-HR akurat mnie nie urzekło nic poza tym napędem (Toyota w
@roninq6: przecież policz sobie ile oszczędzisz na paliwie rocznie, 1L na 100km, max 2L na 100km. To jest nic przy kwocie zakupu samochodu. To co dopłacisz za hybrydę C-HR ci się nawet nie zwróci!

3 cylindry jak zjeżdżają z niemiec z cofniętymi licznikami to faktycznie "są mniej trwałe" ale nowe z salonu na 15kkm rocznie to żaden problem jak jest serwisowane w ASO. Nie odrzucaj pochopnie, w szczególności że za HR-V