Aktywne Wpisy
ChwilowaPomaranczka +259
Wróciłem z policji xd w sumie to 10 min trwało przesłuchanie. Pan policjant pokazał mi screena, spytał czy jestem autorem. Ja oczywiście potwierdziłem. Powiedziałem że to był żart, nikt nie wziął tego na poważnie, i że własnoręcznie usunąłem wpis jak zrozumiałem że może on wzbudzić ogólnokrajową panikę i paraliż służby zdrowia. Zeznania zostały spisane w 4 (xD) zdaniach, policjant powiedział że prokuratura zdecyduje o wszczęciu postępowania, ale prawdopodobnie tak. Kara od 6
Hanlan +300
#heheszki #wykop #afera #samoloty #wspomnienia #aferasamolotowa #lotnisko
Pamiętacie te aferę. Ktoś wie może jak to się finalnie zakończyło, ale trzeba przyznać chłop się chyba niespodziewał, że to się tak skończy XD
Pamiętacie te aferę. Ktoś wie może jak to się finalnie zakończyło, ale trzeba przyznać chłop się chyba niespodziewał, że to się tak skończy XD
W komentarzach ciekawsze wpisy.
Polskie Urzędy Morskie (Szczecin i Gdynia) przepisują jak leci wszystkie papiery wydane w Ukrainie na Polskie.
Nie muszę dodawać, że na Ukrainie zakup papierów nawet oficera wachtowego:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Oficer_wachtowy
jest kwestią tylko ceny.
Realnie z doświadczenia i wcześniejszych rozmów gdy pracowałem jeszcze z tą nacją u słabszych armatorów jako młodszy oficer to kwota 5000$ - 6000$.
Jak to możliwe, że w kraju Unii Europejskiej przepisywane są papiery na te wydane z orzełkiem bez żadnej jakiejkolwiek weryfikacji (bo ona nie istnieje).
Gdy ona jeszcze istniała w portach podczas inspekcji przez Port state control masowo wyłapywano osoby z lewymi kwitami.
Problem był tak znany w środowisku morskim, że w 2020 roku IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska) - wyspecjalizowana organizacja systemu Narodów Zjednoczonych, zajmująca się sprawami morskimi, a w szczególności bezpieczeństwem na morzu oraz zapobieganiem zanieczyszczeniu środowiska morskiego przez statki zagroziła wpisaniem Ukrainy jako pierwszego kraju ja świecie na czarną listę z powodu podrabiana papierów!
W Polsce by zdobyć ten dokument trzeba spełnić szereg wymagań:
Osoby zajmujące stanowisko oficera wachtowego muszą wykazać się odpowiednimi kwalifikacjami udokumentowanymi dyplomem wydanym przez urząd morski.
Do uzyskania dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności 500 BRT i powyżej wymagane jest posiadanie świadectw:
przeszkoleń w zakresie: wykorzystania radaru i ARPA (Radarowego Automatycznego Systemu Akwizycji i Śledzenia Ech) na poziomie operacyjnym, ratownika, ochrony przeciwpożarowej stopnia wyższego, pierwszej pomocy medycznej i co najmniej świadectwo ogólne operatora GMDSS (Światowego Morskiego Systemu Łączności Alarmowej i Bezpieczeństwa) oraz (opcjonalnie):
ukończenie uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez uczelnię zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
ukończenie nauki na kierunku nawigacyjnym w ośrodku szkoleniowym (policealne szkoły morskie) kształcącym co najmniej na poziomie operacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki pływania na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez ośrodek zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu oficera wachtowego żeglugi przybrzeżnej oraz dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym oraz ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie świadectwa starszego marynarza, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności 500 BRT i powyżej na stanowisku starszego marynarza oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu radiooficera, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu oficera mechanika wachtowego lub oficera elektroautomatyka, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 36-miesięcznej praktyki pływania na statkach morskich w żegludze międzynarodowej w dziale pokładowym, w tym co najmniej 12 miesięcy praktyki pływania na morskich statkach handlowych o pojemności 500 BRT i powyżej oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym.
Praktyka pływania, w przypadku absolwenta wyższej uczelni morskiej, powinna zawierać okres pełnienia obowiązków wachtowych na mostku pod nadzorem kapitana albo oficera wachtowego przez co najmniej 6 miesięcy, udokumentowany w zaświadczeniu o pełnieniu wachty nawigacyjnej.
Za równorzędny z egzaminem na poziomie operacyjnym uznaje się egzamin dyplomowy złożony w uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym.
#ukraina #polska #prawo #ciekawostki
@xionze: dokładnie
Komentarz usunięty przez autora
@blah1blah2: Ale one nie są podrabiane, zostały legalnie wydane przez odpowiedni urząd na Ukrainie. Że za łapówkę to
@blah1blah2 problemem jest to, że są kraje które mieszczą się w standardach i takie które muszą być weryfikowane przez kraje które te standardy przestrzegają. Jakoś płaczu nie ma, że w USA nostryfikację dyplomów to skomplikowana czynność
Pracowałem z Ukraińcami którzy bezpośrednio mówili o łapówkach w swoim kraju i o ich skali, kupowaniu dyplomów. Dlatego śmieszy mnie to że sami Ukraińcy o tym mówią a wykopki ich bronią że to przecież nie może być prawda. Byłem statkiem w Iliczewsku w 2014 roku gdzie byłem pośrednim świadkiem przyjęcia łapówki przez ukraińskiego inspektora.
Wykopki po prostu oszaleli na punkcie Ukraińców i tak jak ktoś trafnie napisał wyżej
Wg tego Ukraińcy nie mogą już wymieniać swoich papierów w Polsce. Możliwe to było do 31 grudnia 2022, więc byłbym spokojny, chociaż kilka razy miałem przypadek podejrzeń co do kupionych papierów przez Ukraińca, bo wpisów w książeczce #!$%@?, a ogarnięcia absolutnie zero. Mam rozmowy na whatsuppie z jednym, który mnie wprost pyta, czy zdałbym za niego jakiś egzamin gdyby była potrzeba xD
Mogę napisać wprost, że Rosja a w zasadzie Rosjanie mają krew na rękach ale chyba nie tego dotyczy ten wpis. Jedno nie wyklucza drugiego.
I tak może będziesz zdziwiony ale Putin powinien stanąć przed Trybunałem Karnym
Przerabiałem 2 mechanika a dokładniej chłopaczka z papierem drugiego z maszyny w wieku 18 lat :)
Albo CE w wieku 24. Powiedz jak to zrobić w PL. Przecież sam wiesz, że nie jest to realne.
Ja dostałem OOW po obronie inżyniera (co jak wiesz jest równoznaczne ze zdaniem egzaminu).
Ale jako osoba pływając chyba przyznasz rację, że nie raz słyszałeś i to na pewno z ust osoby z Ukrainy jak łatwo kupić tam papier. Chyba, że się myle bo jestem ciekaw Twoich doświadczeń jako oficera