Wpis z mikrobloga

Na branżowym forum dla marynarzy do którego dostęp mają tylko zweryfikowane osoby, które opłaciły konto - 99 PLN rocznie od jakiegoś czasu często poruszany jest ciekawy wątek.
W komentarzach ciekawsze wpisy.

Polskie Urzędy Morskie (Szczecin i Gdynia) przepisują jak leci wszystkie papiery wydane w Ukrainie na Polskie.
Nie muszę dodawać, że na Ukrainie zakup papierów nawet oficera wachtowego:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Oficer_wachtowy
jest kwestią tylko ceny.
Realnie z doświadczenia i wcześniejszych rozmów gdy pracowałem jeszcze z tą nacją u słabszych armatorów jako młodszy oficer to kwota 5000$ - 6000$.
Jak to możliwe, że w kraju Unii Europejskiej przepisywane są papiery na te wydane z orzełkiem bez żadnej jakiejkolwiek weryfikacji (bo ona nie istnieje).
Gdy ona jeszcze istniała w portach podczas inspekcji przez Port state control masowo wyłapywano osoby z lewymi kwitami.

Problem był tak znany w środowisku morskim, że w 2020 roku IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska) - wyspecjalizowana organizacja systemu Narodów Zjednoczonych, zajmująca się sprawami morskimi, a w szczególności bezpieczeństwem na morzu oraz zapobieganiem zanieczyszczeniu środowiska morskiego przez statki zagroziła wpisaniem Ukrainy jako pierwszego kraju ja świecie na czarną listę z powodu podrabiana papierów!

W Polsce by zdobyć ten dokument trzeba spełnić szereg wymagań:

Osoby zajmujące stanowisko oficera wachtowego muszą wykazać się odpowiednimi kwalifikacjami udokumentowanymi dyplomem wydanym przez urząd morski.

Do uzyskania dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności 500 BRT i powyżej wymagane jest posiadanie świadectw:
przeszkoleń w zakresie: wykorzystania radaru i ARPA (Radarowego Automatycznego Systemu Akwizycji i Śledzenia Ech) na poziomie operacyjnym, ratownika, ochrony przeciwpożarowej stopnia wyższego, pierwszej pomocy medycznej i co najmniej świadectwo ogólne operatora GMDSS (Światowego Morskiego Systemu Łączności Alarmowej i Bezpieczeństwa) oraz (opcjonalnie):

ukończenie uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez uczelnię zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
ukończenie nauki na kierunku nawigacyjnym w ośrodku szkoleniowym (policealne szkoły morskie) kształcącym co najmniej na poziomie operacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki pływania na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez ośrodek zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,

posiadanie dyplomu oficera wachtowego żeglugi przybrzeżnej oraz dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym oraz ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie świadectwa starszego marynarza, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności 500 BRT i powyżej na stanowisku starszego marynarza oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,

posiadanie dyplomu radiooficera, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu oficera mechanika wachtowego lub oficera elektroautomatyka, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,

posiadanie świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 36-miesięcznej praktyki pływania na statkach morskich w żegludze międzynarodowej w dziale pokładowym, w tym co najmniej 12 miesięcy praktyki pływania na morskich statkach handlowych o pojemności 500 BRT i powyżej oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym.
Praktyka pływania, w przypadku absolwenta wyższej uczelni morskiej, powinna zawierać okres pełnienia obowiązków wachtowych na mostku pod nadzorem kapitana albo oficera wachtowego przez co najmniej 6 miesięcy, udokumentowany w zaświadczeniu o pełnieniu wachty nawigacyjnej.

Za równorzędny z egzaminem na poziomie operacyjnym uznaje się egzamin dyplomowy złożony w uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym.

#ukraina #polska #prawo #ciekawostki
Caracas - Na branżowym forum dla marynarzy do którego dostęp mają tylko zweryfikowane...

źródło: temp_file.png6135641736532171999

Pobierz
  • 107
via Android
  • 0
@Ogau Zarabiam kilkakrotnie więcej niż przeciętny Polak. Mogę nawet skromnie powiedzieć, że przez miesiąc zarabiam tyle ile ma na rękę początkujący nauczyciel przez rok. Faktycznie nie warto xD

Ale wróćmy do tematu. Fejk posty? Wszyscy marynarze którzy tu się udzielali w tym wątku potwierdzili to co pisałem bo sami byli tego świadkami więc jak to wytłumaczysz :D Oni też "pracujo" dla Kremla? Jezu wszyscy są w spisku przeciwko Ukrainie
via Android
  • 0
@Ogau I tak dla Twojej informacji bo zapewnie taki oblatany jesteś w temacie ale tego pewnie nie wiesz. Nie płacą mi za to, że jestem zamknięty bo zwykły marynarz czy nawet starszy marynarz lub bosman wcale tak dużo nie zarabia bo są to zarobki rzędu 10k miesięcznie. Więc jak widzisz na morzu nie na każdym stanowisku płacą dużo ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Caracas na jednym z poprzednich statków miałem elektryka ukra (swoją drogą broni swojego kraju siedząc we wroclawiu xd), typ koło 50 lat, sea service odpicowany w #!$%@?, najlepsze firmy i statki, a jak dostał polecenie żeby sprawdzić jednego floodlighta na rufie (takie swiatlo), to typ odciął kabel, zdjął lampę i zaniósł do warsztatu xD taki z niego fachowiec był :D