Aktywne Wpisy
Brawo dla uśmiechniętych fajnop0laków z Jagodna.
Jesteście cudowni ❤️❤️❤️
( ͡º ͜ʖ͡º) #rudeobietnice
#bekazlewactwa #bekazpo #idiokracja
Jesteście cudowni ❤️❤️❤️
( ͡º ͜ʖ͡º) #rudeobietnice
#bekazlewactwa #bekazpo #idiokracja
Anonek463 +35
Czaicie, że baba wydaje na jedzenie dla swojego psa więcej niż dla siebie a duża część ludzi w komentarzach pisze, że to normalne xD #psiarze #kociara #kociarze #logikarozowychpaskow #logikaniebieskichpaskow #heheszki #pies #kot #zwierzaczki
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
W komentarzach ciekawsze wpisy.
Polskie Urzędy Morskie (Szczecin i Gdynia) przepisują jak leci wszystkie papiery wydane w Ukrainie na Polskie.
Nie muszę dodawać, że na Ukrainie zakup papierów nawet oficera wachtowego:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Oficer_wachtowy
jest kwestią tylko ceny.
Realnie z doświadczenia i wcześniejszych rozmów gdy pracowałem jeszcze z tą nacją u słabszych armatorów jako młodszy oficer to kwota 5000$ - 6000$.
Jak to możliwe, że w kraju Unii Europejskiej przepisywane są papiery na te wydane z orzełkiem bez żadnej jakiejkolwiek weryfikacji (bo ona nie istnieje).
Gdy ona jeszcze istniała w portach podczas inspekcji przez Port state control masowo wyłapywano osoby z lewymi kwitami.
Problem był tak znany w środowisku morskim, że w 2020 roku IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska) - wyspecjalizowana organizacja systemu Narodów Zjednoczonych, zajmująca się sprawami morskimi, a w szczególności bezpieczeństwem na morzu oraz zapobieganiem zanieczyszczeniu środowiska morskiego przez statki zagroziła wpisaniem Ukrainy jako pierwszego kraju ja świecie na czarną listę z powodu podrabiana papierów!
W Polsce by zdobyć ten dokument trzeba spełnić szereg wymagań:
Osoby zajmujące stanowisko oficera wachtowego muszą wykazać się odpowiednimi kwalifikacjami udokumentowanymi dyplomem wydanym przez urząd morski.
Do uzyskania dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności 500 BRT i powyżej wymagane jest posiadanie świadectw:
przeszkoleń w zakresie: wykorzystania radaru i ARPA (Radarowego Automatycznego Systemu Akwizycji i Śledzenia Ech) na poziomie operacyjnym, ratownika, ochrony przeciwpożarowej stopnia wyższego, pierwszej pomocy medycznej i co najmniej świadectwo ogólne operatora GMDSS (Światowego Morskiego Systemu Łączności Alarmowej i Bezpieczeństwa) oraz (opcjonalnie):
ukończenie uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez uczelnię zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
ukończenie nauki na kierunku nawigacyjnym w ośrodku szkoleniowym (policealne szkoły morskie) kształcącym co najmniej na poziomie operacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki pływania na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez ośrodek zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu oficera wachtowego żeglugi przybrzeżnej oraz dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym oraz ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie świadectwa starszego marynarza, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności 500 BRT i powyżej na stanowisku starszego marynarza oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu radiooficera, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu oficera mechanika wachtowego lub oficera elektroautomatyka, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 36-miesięcznej praktyki pływania na statkach morskich w żegludze międzynarodowej w dziale pokładowym, w tym co najmniej 12 miesięcy praktyki pływania na morskich statkach handlowych o pojemności 500 BRT i powyżej oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym.
Praktyka pływania, w przypadku absolwenta wyższej uczelni morskiej, powinna zawierać okres pełnienia obowiązków wachtowych na mostku pod nadzorem kapitana albo oficera wachtowego przez co najmniej 6 miesięcy, udokumentowany w zaświadczeniu o pełnieniu wachty nawigacyjnej.
Za równorzędny z egzaminem na poziomie operacyjnym uznaje się egzamin dyplomowy złożony w uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym.
#ukraina #polska #prawo #ciekawostki
xD
Ale wróćmy do tematu. Fejk posty? Wszyscy marynarze którzy tu się udzielali w tym wątku potwierdzili to co pisałem bo sami byli tego świadkami więc jak to wytłumaczysz :D Oni też "pracujo" dla Kremla? Jezu wszyscy są w spisku przeciwko Ukrainie