Wpis z mikrobloga

Na branżowym forum dla marynarzy do którego dostęp mają tylko zweryfikowane osoby, które opłaciły konto - 99 PLN rocznie od jakiegoś czasu często poruszany jest ciekawy wątek.
W komentarzach ciekawsze wpisy.

Polskie Urzędy Morskie (Szczecin i Gdynia) przepisują jak leci wszystkie papiery wydane w Ukrainie na Polskie.
Nie muszę dodawać, że na Ukrainie zakup papierów nawet oficera wachtowego:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Oficer_wachtowy
jest kwestią tylko ceny.
Realnie z doświadczenia i wcześniejszych rozmów gdy pracowałem jeszcze z tą nacją u słabszych armatorów jako młodszy oficer to kwota 5000$ - 6000$.
Jak to możliwe, że w kraju Unii Europejskiej przepisywane są papiery na te wydane z orzełkiem bez żadnej jakiejkolwiek weryfikacji (bo ona nie istnieje).
Gdy ona jeszcze istniała w portach podczas inspekcji przez Port state control masowo wyłapywano osoby z lewymi kwitami.

Problem był tak znany w środowisku morskim, że w 2020 roku IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska) - wyspecjalizowana organizacja systemu Narodów Zjednoczonych, zajmująca się sprawami morskimi, a w szczególności bezpieczeństwem na morzu oraz zapobieganiem zanieczyszczeniu środowiska morskiego przez statki zagroziła wpisaniem Ukrainy jako pierwszego kraju ja świecie na czarną listę z powodu podrabiana papierów!

W Polsce by zdobyć ten dokument trzeba spełnić szereg wymagań:

Osoby zajmujące stanowisko oficera wachtowego muszą wykazać się odpowiednimi kwalifikacjami udokumentowanymi dyplomem wydanym przez urząd morski.

Do uzyskania dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności 500 BRT i powyżej wymagane jest posiadanie świadectw:
przeszkoleń w zakresie: wykorzystania radaru i ARPA (Radarowego Automatycznego Systemu Akwizycji i Śledzenia Ech) na poziomie operacyjnym, ratownika, ochrony przeciwpożarowej stopnia wyższego, pierwszej pomocy medycznej i co najmniej świadectwo ogólne operatora GMDSS (Światowego Morskiego Systemu Łączności Alarmowej i Bezpieczeństwa) oraz (opcjonalnie):

ukończenie uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez uczelnię zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
ukończenie nauki na kierunku nawigacyjnym w ośrodku szkoleniowym (policealne szkoły morskie) kształcącym co najmniej na poziomie operacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki pływania na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez ośrodek zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,

posiadanie dyplomu oficera wachtowego żeglugi przybrzeżnej oraz dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym oraz ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie świadectwa starszego marynarza, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności 500 BRT i powyżej na stanowisku starszego marynarza oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,

posiadanie dyplomu radiooficera, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu oficera mechanika wachtowego lub oficera elektroautomatyka, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,

posiadanie świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 36-miesięcznej praktyki pływania na statkach morskich w żegludze międzynarodowej w dziale pokładowym, w tym co najmniej 12 miesięcy praktyki pływania na morskich statkach handlowych o pojemności 500 BRT i powyżej oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym.
Praktyka pływania, w przypadku absolwenta wyższej uczelni morskiej, powinna zawierać okres pełnienia obowiązków wachtowych na mostku pod nadzorem kapitana albo oficera wachtowego przez co najmniej 6 miesięcy, udokumentowany w zaświadczeniu o pełnieniu wachty nawigacyjnej.

Za równorzędny z egzaminem na poziomie operacyjnym uznaje się egzamin dyplomowy złożony w uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym.

#ukraina #polska #prawo #ciekawostki
Caracas - Na branżowym forum dla marynarzy do którego dostęp mają tylko zweryfikowane...

źródło: temp_file.png6135641736532171999

Pobierz
  • 107
Czy Bandera to zbrodniarz?


@Caracas: Zbrodnia Stepana Bandery przeciwko państwu polskiemu była tak naprawdę tylko jedna. I ci, co dziś w Polsce chętnie mówią o banderyzmie, najczęściej o niej zapomnieli
Były premier zwraca przy tym uwagę, że w Polsce niesłusznie wiąże się nazwisko Stepana Bandery, ukraińskiego nacjonalisty, z rzezią wołyńską. Bandera - jak dodaje - ponosi odpowiedzialność za zamach na szefa polskiego MSW płk. Bronisława Pierackiego, za co zresztą został skazany
@Caracas: Nie rozumiem do końca o co ten kwik. Jeśli ktoś z podrabianymi papierami bez umiejętności trafi na statek, to zostanie szybko zweryfikowany i odesłany przy pierwszym zawinięciu do portu i następną robotę dostanie najwyżej przy myciu zbiorników. A jeśli ma podrabiane papiery i posiada wiedzę, oraz umiejętności (gdzie ludzie nawet z oryginalnymi papierami potrafią być skrajnymi debilami) to kim ja jestem żeby nie pozwolić mu pracować? Współpracowałem wiele razy z
@Caracas: Wykop ma już mózg przeżarty Ukrainą. Ludzie tutaj przestali przyjmować do wiadomości, ze Ukraina była i nadal jest jednym z najbardziej skorumpowanych krajów w Europie.
Wiem, że każdy by chciałby wierzyć, że Ukraina to kraj prawie dościgający poziomu krajów Uni Europejskiej, bo tak media starają się ja przedstawiać od ostatniego roku, ale to praktycznie jest kraj trzeciego świata.
Do niedawna pracowałem w branży morskiej i miałem bardzo dużo kontaktu z
@Kolanka: schemat znany od lat: nadejdą hordy biedaków ze pokomunistycznych bantustanów, zabiorą pracę, mieszkania, socjal, będą popełniać przestępstwa, oszukiwać i śmierdzieć. A w ogóle to niech siedzą u siebie o!
Brzmi znajomo?
@Caracas: jest naczelna onuca morska. Dawno cię tu nie było, ale jak już wracasz to z coraz głupszymi tematami xD

Zgłoś to do prokuratury i wrzuć na wykop potwierdzenie zgłoszenia.
@Caracas: normalnie na Ukrainie we Lwowie albo Tarnopolu bo najbliżej. Potem załatwiasz sobie przeniesienie do Lublina np bo jest najszybciej (bo przecież studentem już jesteś) i praktyki normalnie w polskim szpitalu
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl To jest akurat bardzo wiarygodne bo temat ukraińskich dokumentów "podrobionych" - czyli wydanych przez prawdziwe instytucje ale za opłatą (bez nauki, zdawania egzaminów, poświęcania czasu, praktyki i pracy) jest znany od lat jak chociażby prawo jazdy.

Ja rozumiem, że jest wojna i jak najbardziej trzeba wspierać Ukrainę ale to nie oznacza promowania korupcji, zasad i zachowań wyjętych z trzeciego świata, które niestety obywatelem tego kraju przenoszą m.in do Polski
@Caracas Kupowanie różnych dokumentów na Ukrainie to nie nowość. Lata temu było tak z prawo jazdy. Wystarczyło pojechać i za wówczas tysiąc dolarów się miało ukraiński papier honorowany w Polsce. Tam jest wszystko do kupienia za odpowiednią ilość dolarów.
@Caracas: u mnie w szpitalu też trzeba przyjmować dyplomy itp ukrainskie i traktować na równi z polskimi i w ten sposob nie ma żadnej pomocy ani sensu w leczeniu przez doktorki ukraińskie

NIE POTRAFIĄ NIC
Ja nie mam nic przeciwko ukraińcom w polsce, ale nie dawać ich na ważne stanowiska bo to tak jakby każdy z nas poszedł na to stanowisko
via Android
  • 1
@kodijak jak nie ma dyolomu @kodijak Gdzie piszą, że jest oddzielny dyplom dla 2 oficera. .

W PL w dziale pokładowym masz tak:

Dyplomy w dziale pokładowym:

oficera wachtowego na statkach o pojemności brutto 500 i powyżej,

starszego oficera na statkach o pojemności brutto od 500 do 3000,

starszego oficera na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej,

kapitana na statkach o pojemności brutto od 500 do 3000,

kapitana na statkach o