W Polsce, a najlepiej całej Europie, powinno się technicznie ograniczyć maksymalną prędkość z jaką mogą poruszać się cywilne samochody, a także ograniczyć moc pojazdów, aby uniemożliwić zbyt dynamiczną jazdę.
Maksymalna pojemność: 1.8 Maksymalna liczba koni mechanicznych: 160 Prędkość maksymalna: 150 km/h
Elektryki powinny posiadać ograniczenia, które stanowiłby odpowiedniki tych wartości. Istniejące samochody o większej mocy powinny zostać wycofane z użytkowania. Rozważyć też należy zakaz sprzedaży samochodów tylnonapędowych.
Nie ma żadnego uzasadnienia dla sprzedaży i poruszania się pojazdów o większej mocy. Maksymalna dopuszczalna prędkość na autostradach w Polsce to 140 km/h, a 99% tras w skali kraju pokonywana jest na drogach o dopuszczalnej prędkości 50-90 km/h. Nawet do tego zaproponowana pojemność to aż nadto.
Takie ograniczenia stłamsiłyby potężną rzeszę kierowców, których zachowania wynikają z korzystania z nadmiarowej mocy pojazdów. Dotyczy to w szczególności typowych BMW oraz Audi, które zazwyczaj mają na pokładzie silniki o mocy 250 KM.
Edukacja nie działa, mandaty nie działają, trzeba więc zabrać narzędzia do łamania prawa.
Ze względów ekologicznych powinno się również wygasić wszelkie motosporty.
Twoja wypowiedź tylko przekonała mnie do poglądów OPa.
@Mopek666: To chyba coś z rozumianiem jest u ciebie nie tak.
Każdy ma prawo i obowiązek jechać z taką prędkością, żeby czuć się bezpiecznie i pewnie za kierownicą.
@Mopek666: Nie. Każdy ma jechać tyle że nie stwarzać zagrożenia dla innych. Jak się nie czuje pewnie to niech nie wyjeżdża. Mirek wyżej wspomniał o liczbie wypadków na prostych odcinkach, które wynikają właśnie z
@cwlmod zostałem wywołany to przyszedłem. Jeździć potrafię bardzo dobrze, znajomość przepisów też nie kuleje typie "wygląda jak rondo to jest to rondo i jeździ się jak po rondzie". XD
zdarza mi się pojechać szybciej niż ustawowy limit, ale "potrafię" to sobie uzasadnić
To praktycznie unieważnia twój cały wywód. Wszyscy wielcy obrońcy limitów prędkości przecież jest łamia bo statystyki są jakie są i tylko takie miernoty jak @Krupier jeżdżą wolniej ( ͡°͜ʖ͡°)
limity dobre dla poloneza nie sa dobre dla nowoczesnego auta ;)
@cwlmod: to tylko mi dodaj tu coś o trumnie na kółkach i możemy zamykać wątek.
To praktycznie unieważnia twój cały wywód.
Napisałem również pomijając wywód OPa i skupiłem się na uzasadnieniu łamania ustawowych limitów. Zauważ również, że jest (a przynajmniej dla mnie) różnica między sporadycznym przekroczeniem prędkości podczas wyprzedzania a notoryczną czy też długotrwałą jazdą z prędkością powyżej ustawowej.
@cwlmod jeżdżę bardzo dobrze (i to po drogach, na których ty byś tylko stanął i się rozpłakał XD), chociaż jazda po drogach publicznych to nie jest jakieś rocket science (nie dotyczy ciebie) przepisy znam nadzwyczaj dobrze. Mandaty się zdarzały (za takie poważne przewinienia jak przekroczenie prędkości o 7 km/h XD) i biorę je na klatę. Nie jestem cipka jak ty, który zwala winę na wszystko dookoła. XD
skupiłem się na uzasadnieniu łamania ustawowych limitów.
Zauważ również, że jest (a przynajmniej dla mnie) różnica między sporadycznym przekroczeniem prędkości podczas wyprzedzania a notoryczną czy też długotrwałą jazdą z prędkością powyżej ustawowej.
No to piszę wprost. Uzasadnieniem jest to, że prędkość bezpieczna wynikająca ze wszystkich warunków jest bardzo często wyższa od limitów. Limity prędkości
jeżdżę bardzo dobrze (i to po drogach, na których ty byś tylko stanął i się rozpłakał XD), chociaż jazda po drogach publicznych to nie jest jakieś rocket science (nie dotyczy ciebie) przepisy znam nadzwyczaj dobrze
@Krupier: No ewidentnie dalej stosujesz projekcję, bo to ty masz problem z normalną jazdą i poruszasz się jakimć gruzem klasy citroena C1 xD
Mandaty się zdarzały (za takie poważne przewinienia jak przekroczenie prędkości o 7 km/h
@wjtk123: jakbyś 70 lat temu powiedział, że pasy bezpieczeństwa ratują życie i muszą być obowiązkowe to tak samo twardogłowi by Cię wyśmiali. Jeśli w większości mamy tutaj po 20-30 lat to myślę, że jeszcze za naszego życia doczekamy się scenariusza bardzo podobnego do tego o którym piszesz. ,,Fani adrenaliny" dzielnie na to pracują, a z każdym Majtczakiem czy Perettim jesteśmy bliżej takich ograniczeń.
@Kouros: wcale nie trzeba szukać tak dawno. Jak w USA w latach 70tych wprowadzono obowiązkowe pasy bezpieczeństwa a w latach 90tych zakaz prowadzenia po pijaku spotykały się z dokładnie taką reakcją jak postulaty OPa. Ograniczanie wolności, ja wiem lepiej bla, bla, bla. Dziś obie powyższe rzeczy są uznawane za standard. Poczekamy, płaczki petrolheadów umilą czas. Nasrali w swoje gniazdo, to teraz będzie płacz.
@Krupier: jestem taksówkarzem, mam prawko od 12 lat, zero wypadków. Dla każdego myślącego o społeczeństwie, a nie o swoim nosie, Oczywistym jest że po drogach publicznych nie powinny jeździć pojazdy zbyt mocne. Prędkość maksymalna mogłaby być nawet ograniczona do 120. A motocykle całkowicie zabronione na drogach publicznych. Jak chcesz sobie #!$%@? RWD 300KM to na tor zapraszam. Ostatnio szedlem sobie chodnikiem i znowu jakoś cep w bmw stwierdził ze wyjeżdżając z
,Fani adrenaliny" dzielnie na to pracują, a z każdym Majtczakiem czy Perettim jesteśmy bliżej takich ograniczeń.
@57_bel_air_fan: A kogoś poza nimi i tymi sebkami co się zawijają na drzewach to znasz? Bo chyba nie porównujesz jazdy 180 na autostradzie to tego co ci debile zrobili, bo to by było głupie xD
Maksymalna pojemność: 1.8
Maksymalna liczba koni mechanicznych: 160
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Elektryki powinny posiadać ograniczenia, które stanowiłby odpowiedniki tych wartości. Istniejące samochody o większej mocy powinny zostać wycofane z użytkowania. Rozważyć też należy zakaz sprzedaży samochodów tylnonapędowych.
Nie ma żadnego uzasadnienia dla sprzedaży i poruszania się pojazdów o większej mocy. Maksymalna dopuszczalna prędkość na autostradach w Polsce to 140 km/h, a 99% tras w skali kraju pokonywana jest na drogach o dopuszczalnej prędkości 50-90 km/h. Nawet do tego zaproponowana pojemność to aż nadto.
Takie ograniczenia stłamsiłyby potężną rzeszę kierowców, których zachowania wynikają z korzystania z nadmiarowej mocy pojazdów. Dotyczy to w szczególności typowych BMW oraz Audi, które zazwyczaj mają na pokładzie silniki o mocy 250 KM.
Edukacja nie działa, mandaty nie działają, trzeba więc zabrać narzędzia do łamania prawa.
Ze względów ekologicznych powinno się również wygasić wszelkie motosporty.
#samochody #auta #bmw #audi #mercedes #polskiedrogi #polska
@Mopek666: To chyba coś z rozumianiem jest u ciebie nie tak.
@Mopek666: Nie. Każdy ma jechać tyle że nie stwarzać zagrożenia dla innych. Jak się nie czuje pewnie to niech nie wyjeżdża. Mirek wyżej wspomniał o liczbie wypadków na prostych odcinkach, które wynikają właśnie z
@krytyk__wartosciujacy: Na autostradzie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To praktycznie unieważnia twój cały wywód. Wszyscy wielcy obrońcy limitów prędkości przecież jest łamia bo statystyki są jakie są i tylko takie miernoty jak @Krupier jeżdżą wolniej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Krupier: Ani jeździć nie potrafisz, ani przepisów nie znasz, co ci udowodniłem wiele razy. Nawet mandaty wyłapujesz dzbanie xD
No ale dopisz że nie z mojej winy, bo teraz wychodzi że jesteś zapchlonym kłamcą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@cwlmod: to tylko mi dodaj tu coś o trumnie na kółkach i możemy zamykać wątek.
Napisałem również pomijając wywód OPa i skupiłem się na uzasadnieniu łamania ustawowych limitów.
Zauważ również, że jest (a przynajmniej dla mnie) różnica między sporadycznym przekroczeniem prędkości podczas wyprzedzania a notoryczną czy też długotrwałą jazdą z prędkością powyżej ustawowej.
Dlatego jesteś i będziesz #!$%@?
Osobiście uważam, że volvowskie ograniczenie do 180 km/h jest dobre i na polskie drogi (tu - autostrady) jest wystarczające.
Wolałbym 2.0, żeby silnik był po prostu bardziej wytrzymały, ale 1.8 nie jest złe.
150-180 jest absolutnie wystarczające do codziennej jazdy.
Złożę jeszcze pojemność i moc w całość. Tu by się przydała jakaś mała turbina, która by doładowywała by
@krytyk__wartosciujacy: nie rozumiem.
No to piszę wprost. Uzasadnieniem jest to, że prędkość bezpieczna wynikająca ze wszystkich warunków jest bardzo często wyższa od limitów. Limity prędkości
@Krupier: No ewidentnie dalej stosujesz projekcję, bo to ty masz problem z normalną jazdą i poruszasz się jakimć gruzem klasy citroena C1 xD
@lycaon_pictus: Nawet ja się z tym zgodzę, ale takie miernoty za kółkiem jak @Krupier nawet 120 nie ogarniają xD
Jeśli w większości mamy tutaj po 20-30 lat to myślę, że jeszcze za naszego życia doczekamy się scenariusza bardzo podobnego do tego o którym piszesz. ,,Fani adrenaliny" dzielnie na to pracują, a z każdym Majtczakiem czy Perettim jesteśmy bliżej takich ograniczeń.
Ograniczanie wolności, ja wiem lepiej bla, bla, bla.
Dziś obie powyższe rzeczy są uznawane za standard. Poczekamy, płaczki petrolheadów umilą czas. Nasrali w swoje gniazdo, to teraz będzie płacz.
Zaraz jeszcze powiesz mi że nazywasz się cwlmod xD
Wiem, że byś chciał być lepszym kierowcą ale to głowa cię tutaj ogranicza xD
Dla każdego myślącego o społeczeństwie, a nie o swoim nosie, Oczywistym jest że po drogach publicznych nie powinny jeździć pojazdy zbyt mocne. Prędkość maksymalna mogłaby być nawet ograniczona do 120. A motocykle całkowicie zabronione na drogach publicznych. Jak chcesz sobie #!$%@? RWD 300KM to na tor zapraszam.
Ostatnio szedlem sobie chodnikiem i znowu jakoś cep w bmw stwierdził ze wyjeżdżając z
@57_bel_air_fan: A kogoś poza nimi i tymi sebkami co się zawijają na drzewach to znasz? Bo chyba nie porównujesz jazdy 180 na autostradzie to tego co ci debile zrobili, bo to by było głupie xD