Wpis z mikrobloga

Cześć!
Jest #afera w której zostałem porządnie zrobiony na ponad 50k niczym babcia na wnuczka. W podobnej sytuacji jest przynajmniej 20 osób, które poznałem przez fb. Chcąc Was przestrzec, a także nagłośnić temat w mediach, postanowiłem opisać tutaj cały proceder. Liczę na tzw. #wykopefekt

Postanowiłem kupić używany samochód. Przyznam, że jestem kompletnie zielony w te klocki, nie mam szwagra, który potrafi ocenić lakier ani kolegi, który sprawdzi jak chodzi silnik. Chciałem po prostu kupić i jeździć. Wyszukałem auto w niemieckim komisie i szukałem pośrednika,
który zajmie się sprowadzeniem, przetłumaczeniem dokumentów i innymi kwestiami formalnymi. Znalazłem w sieci stronę www.carforfriend.pl. Serwis prowadzi polska spółka JCK S.A. która świadczy usługi importu aut. Sprawdziłem to co mogłem tj. opinie, KRS, konta VAT, dane właściciela, pracowników itp. Wszystko wyglądało bardzo dobrze. Pozytywne opinie na fb, artykuły w gazetach motoryzacyjnych i w Pulsie Biznesu opisujące jak działa ich model.

Wypełniłem na ich stronie formularz, podając jakiego auta potrzebuję. Skontaktowała się ze mną pani Dorota, która pracuje tam jako pracownik administracyjny. Musiałem zapłacić 1000 zł zaliczki, która miała pokryć weryfikację samochodu i być gwarancją, że się nie wycofam. Po wykonaniu przelewu, dostałem na WhatsApp zdjęcia i nagrany filmik z oględzin samochodu, a także fakturę PRO-Forma. Kwota na fakturze wynosiła tyle co cena samochodu.

Opłaciłem pełną kwotę pod koniec września. Jak już pewnie się domyślacie od tamtej pory cisza. Kilka razy dzwoniłem do pani Doroty, handlowca - pana Tomasza Kajetana i prezesa. Jedyne co słyszałem, to tyle, że mam czekać, że logistyka się opóźnia. Już od miesiąca nikt nie odbiera telefonu i nie odpowiada na maila.
W piątek dzwoniłem do właściciela komisu w Niemczech - odpowiedział mi, że "mój" samochód czeka już dwa miesiące na przelew od JCK i będzie kontaktował się ze swoim prawnikiem, bo nie dotrzymali warunków umowy.