Wpis z mikrobloga

Siemka, w przyszłym roku (ew. za dwa lata) możliwe, że planuje wziąć kredyt na mieszkanie, więc mam trzy pytania.

1. Polecacie jakieś podcasty/artykuły/blogi/grupki (nie licząc tych na fb)/instagramy kręcące się wokół tych tematów? Jestem mocno zielony w tym temacie i przed wzięciem kredytu chcę w pełni (albo chociaż po części xD) być świadom tego, na jakie ewentualne pułapki mogę trafić, na co mam być przygotowany, jakie koszta itp

2. Jak to jest z tym doradcą kredytowym i płaceniem mu za pomoc w uzyskaniu kredytu? Im więcej czytam na ten temat, tym bardziej szczerze się gubie xD Z jednej strony artykuły mówią, że klient nic nie płaci, bo to leży po stronie banku, a bankom zależy na jak największej ilości kredytobiorców, a niektóre artykuły mówią, że koszt doradcy kredytowego jest zaszyty w kosztach około kredytowych, więc jak to jest naprawdę?

3. Do osób, które brały kredyt, ile +- wyszły Was koszta około kredytowe? Przykład : biorę kredyt na 1kk z wkładem własnym 300k, na jakie koszta oprócz wkładu własnego powinienem być przygotowany, typu notariusz, jakaś papierologia, podatki i tak dalej.. Mam być przygotowany na kwotę rzędu 10-20-30k?

#kredyt #nieruchomosci #kredythipoteczny #banki
  • 15
koszt doradcy kredytowego jest zaszyty w kosztach około kredytowych, więc jak to jest naprawdę?


@Gennwat: oczywiście, nikt za darmo nie pracuje.

Ja sam ogarnąłem, to są proste sprawy przecież.
@Gennwat:

1. Ronald Szczepankiewicz na YT

2. Nic nie płacisz doradcy - dostaje on prowizje od konkretnego banku, ale to nie jest uwzględnione w Twoich kosztach. Natomiast może to powodować, że np spośród 4 banków, doradca przedstawi Ci tylko 3, bo od czwartego by nie dostał prowizji. Niemniej nie jest to jakiś wielki problem, o ile nie przedstawia jedynie jednego banku.

3. Największym kosztem przy zakupie mieszkania (obojętnie czy na kredyt
  • 0