Wpis z mikrobloga

Siema. Post skierowany do programistów 15k ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komputer to moje narzędzie pracy odkąd poszedłem do gimnazjum, zacząłem wtedy uczyć się programów adobe. Mam w małym palcu photoshopa, lightrooma, premiera mniej, indesign też mniej.
Pracuję jako fotograf, grafik, osoba odpowiedzialna za fp oraz ig pewnej szkółki pływackiej.
Oczywiście jako młodsza osoba, próbowałem coś tam skrobać w htmlu (a kto nie skrobał ( ͡º ͜ʖ͡º))
Chciałbym poszerzyć swoje kompetencje i zacząć uczyć się języka. Pytam specjalistów #programista15k bo konkretnie chciałbym się zagnieździć w sferze stron internetowych. Jedne źródła mówią że na początek #python bo jest "prosty" (cokolwiek to znaczy?), inni że jak strony to #java albo #javascript

#programowanie #komputery #programista1000k
  • 13
  • Odpowiedz
@Brygida_Niska: python i jakieś proste zadania algorytmiczne na start, później jakiś framework żeby ogarnąć backend i pouczyć się podstawowych wzorców projektowych i baz danych, frontend to za 5-10 lat będzie 90% ai i moim zdaniem już nie warto, chyba, że czujesz predyspozycje na full stacka, wtedy dodaj podstawy sieci, clouda i konteneryzacje

chyba, że to hobbystycznie, to bierz js, a później react albo angular żeby ładne fronty robić
  • Odpowiedz
@Brygida_Niska: zachowam się jak #!$%@? z elektrody, ale muszę to napisać: wygoogluj sobie i nie zawracaj ludziom głowy, materiałów o tym na YT jest tyle, że się można zestać.

1. Otwórz google w przeglądarce
2. Wpisz „how to create modern website tutorial”
3. Wybierz cokolwiek nie od Hindusa
4. Naucz się przepisując to co pokazują
  • Odpowiedz
@k1npatsu: Dzięki. Mam w sumie jeszcze pytanie bo mama od mojej różowej pracuje w banku jako tester oprogramowania. Na czym taka praca polega bo zwykle siedzi na zdalnym w domu i śmieje sie do komputera XD?
  • Odpowiedz