Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Witam Mirki,
szukam samochodu do około 40k pln lub 10k euro. Będę go wykorzystywał głównie na trasie (dojazdy w okolice Berlina). Łącznie miesięcznie będzie robił góra 1200 km (dwa razy w miesiacu po 600 km). Zależy mi głównie na ekonomii i bezawaryjności. Co mozecie polecic w tym budzecie? Nigdy nie kupowałem samemu samochodu używanego, więc moje doświadczenie jest dość słabe. Aczkolwiek mam podstawową wiedzę jeśli chodzi o samochody. Generalnie zacząłem szukać w samochodach z grupy VAG, bo z nimi mam najwięcej doświadczenia. Znalazłem 5 letnia Fabię 1.0 tsi z dsg za jakieś 9k euro (przebieg 170k) . Nie przekonuje mnie jednak ten trzycylindrowy 1.0 110km i dsg, o której słyszałem że lubi się psuć w okolicy 200k km. Jest ktoś kto mógłby mi powiedzieć jak to z trwałością tych silników? Miałem 1.2 tsi w Polo (2016) i byłem zadowolony, ale to była sprawdzona konstrukcja, czterocylindrowa z manualem. Oprócz Skody znalazłem też Golf sportsvan z 2017 za około 9k euro. Silnik 1.6 TDI 5 biegow przebieg 180k. I ta opcja mi się bardziej spodobała. Czytałem że te silniki 1.6 tdi to następca sprawdzonego 1.9 tdi, które miałem w swojej octavii I i byłem bardzo zadowolony (ponad 340k km i jezdzilbym dalej ale rdza ją zjadła). Autko z ogłoszenia całkiem fajnie wyposażone bo ma climatronic, multifunkcje, duży ekran itd. Zastanawiam się czy jest gdzieś haczyk. Chciałem jechać to auto zobaczyć tylko zastanawiam się na co zwrócić uwagę przy oględzinach. Dodam że auto jest w Niemczech w komisie. Jak jest z awaryjnością tych samochodów? Czy ta dosyć przystępna cena wynika z tego że golf sportsvan ma specyficzną bryłę? Dodam że zwykły Golf VII w podobnym wyposażeniu wydaje się 2-3 k euro droższy. Zaznaczę na koniec, że na wyglądzie mi aż tak nie zalezy - auto ma być praktyczne i bezawaryjne. Chciałbym żeby posłużyło mi co najmniej 5-7 lat bez jakiś remontów silnika czy coś (zeby spelnialo rowniez normy emisjne przy wjezdzie do centrum Berlina). Będę bardzo wdzięczny za każdą poradę i pomoc.
#samochod
#auto
#pytanie
#pytaniedoeksperta
#vw #skoda #vag #golf #tdi #audi #seat
#kupujzwykopem



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: Dipolarny
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 13
  • Odpowiedz
@mirko_anonim: Te 1.6TDI od VAG są całkiem spoko. Mamy skodę w robocie z takim motorem i fajnie chodzi. Przy spokojnej jeździe w trasie można się zmieścić w 5l/100km.
  • Odpowiedz
ekonomii i bezawaryjności.


@mirko_anonim: czyli Toyota.

Chcesz w takie trasy jeździć i rozważasz polo? Albo jesteś masochista albo naprawdę kiepsko znasz się na motoryzacji.

Nie będę Ci od razu sugerowal BMW e39, ani ogólnie segmentu E (chociaż laguna by się nadala odpowiednia) ale zlituj sie chłopie nad sobą i weź chociaż coś segmentu D na takie trasy.

Imho toyota Avensis to minimum
  • Odpowiedz
@MirkoAnonim do tej kasy szukał bym jakiejś Hondy albo Toyoty dosyć wygodne , mało awaryjne , zarówno diesel jak i benzyna jak na maska ekonomia zamiast komfortu to może jakieś 1.6 TDI z grupy VAG ,ale na regularne długie trasy dosyć męczące. jak kasy by starczyło to bardziej 2.0 TDI Common rail @programista15cm: tak niech kupi e39 najlepiej 525 i zapas silników do wymiany ..
  • Odpowiedz
via mirko.proBOT
  • 0
✨️ Autor wpisu (OP): @LongWayHome te nowe VAGI są aż tak awaryjne? Wiem że VW miało przygody z 1.4 TSI z łańcuchem i 2.0 TDI PD na pompowtryskiwaczach, ale myślałem że nowe jednostki są już dopracowane? Czy chodzi Tobie bardziej o elektrykę i ogólna awaryjność?


· Akcje: Odpowiedz anonimowo ·
  • Odpowiedz
@mirko_anonim odpuść sobie 3 cylindry, bo to wyje na trasie niemiłosiernie. Jeżeli będziesz szukał auta w automacie, z dużym przebiegiem, to sprawdzaj koniecznie czy wymieniany był olej w skrzyni. Dużo osób powie, że się nie wymienia, a później jest płacz, bo się skrzynia sypie. Na takie trasy imo będzie dobry diesel, ale tutaj znowu zaczyna się zabawa z DPFami, EGRami, to się lubi zapychać, a niektórzy mają tendencję do ich usuwania, a
  • Odpowiedz