Wpis z mikrobloga

Ja mam szybkie pytanie odnośnie UPC w Krakowie. Czy tylko ja na internecie światłowodowym 600mb/s mam codziennie skoki pingu? Do godziny jakoś 16 jest wszystko ok, ping 20-30 zależy jaka gierka i serwer wiadomo, ale w każdym bądź razie stabilny. Potem to już jest dramat, przedział od 37 do rekordowych 200. Prędkość oczywiście cały czas maksymalna zatem BOK stwierdza, że jest wszystko w porządku i żebym zrestartował router. Tymczasem na stronach typu downdetector widać wyraźnie jak właśnie od około 16 do późnych godzin nocnych ludzie zgłaszają problemy. Dzisiaj już kompletny hit bo nie mogłem załadować maili na skrzynce bo przekraczałem czas oczekiwania serwera XD. I oni mi mówią że może przyjść technik i sprawdzi modem.... Tak bo modem sobie wybrał takie stałe godziny, w których gorzej działa, a wcale problem nie leży po ich stronie.
#upc #play #internet #krakow
  • 20
@majster123-123: Zadzwoń do nich. Najlepiej w godzinach wieczornych. Najpierw rozmowa z botem - mówisz mu że masz niestabilny internet - on Ci resetuje router zdalnie. Bez poprawy. Po 20min dzwonisz, bot się Ciebie pyta czy dalej masz niestabilny internet, potwierdzasz, łączy Cię z konsultantem i tam im mówisz, że masz #!$%@? pingi i prosisz o naprawę. Mija kolejne 30min i cieszysz się stabilnym pingiem. Przerabiałem to 2 dni temu.
@Eschios Co znaczy pojęcie "infrastruktura" w tym przypadku? Bo u mnie infrastruktura została, wymienili tylko sprzęt czyli: router i box tv. Różnica w działaniu to przepaść. Więc może wyjaśnij co masz na myśli? Bo jeżeli okablowanie ( tak mi się wydaje ). Możesz wyjaśnić?
@rdy: No to faktycznie #!$%@?. U mnie po wieczornym telefonie w niedzielę wszystko wróciło do normy. Babeczka z pomocy technicznej mi powiedziała, że musi przepiąć mój sygnał na inne pasmo, czy coś takiego (nie jestem specem od IT). Obecnie pingi po 18-25 w gierkach typu fifa / overwatch (o godz 21 w niedzielę ping miałem po 180-250)
I oni mi mówią że może przyjść technik i sprawdzi modem....


@majster123-123: o, widzę, że w upc metody serwisowania stabilne. Jak korzystałem z ich usług, to rocznie kilkakrotnie wymieniano mi modem (zawsze 'nowy' wyglądał tak, jakby został zdemontowany u poprzedniego klienta, u którego również podejrzewano problemy z modemem).
@78702318667314: no teoretycznie w umowie są tylko te minimalne prędkości, nie ma tak na prawdę nic o pingu itp. także na tej podstawie tam raczej nic się nie da ugrać, ale umowa jest do maja, jak nic nie zrobią to kończymy tą zabawę, ale nie powiem że prze 3,5 roku wszystko było TOP, no ale... przyszła fuzja cudowna
@rdy: @goferek Tak sobie teraz myślę, że może być różnica w obsłudze, gdyż do mojego numeru telefonu są przypisane dwie oferty - osobna firmowa dla biura pod jednym adresem, a osobna do mieszkania pod innym adresem. Może mnie przepięli do pomocy technicznej dla firm, która dużo lepiej funkcjonuje, niż pomoc dla klientów indywidualnych...
W umowie gwarantują ci dostęp np. do 600mbps czyli nawet 5MBps jest spełnieniem umowy. Moj router od roku swieci na czerwono i podaje komunikat "Degradacja usług. Tylko DS". Serwis ma to w dupie, proponują mi nową umowe i nowy diwajs ale ja na nich leje. ZA UPC był cyrk, ale z Playem to już są turbo jaja
@majster123-123: mi się tak kiedyś działo, to technik powiedział, że mnie przełączy do jakiegoś innego nadajnika czy coś i generalnie po tej zmianie już dobrze działało. Tyle, że najpierw musisz przejść przez serię durnych pytań, np. jak daleko od routera siedzisz, czy próbowałeś restartować itp.
@majster123-123: jedyna zaleta UPC przed polaczeniem z PLAY byl "jako taki" routing bazujacy na wyjsciu na swiat przez ich wlasna infrastrukture, ktora mieli tez w innych krajach. teraz aorte migruja do tego samego gowna ktorym leci orange i reszta syfu wiec mozesz zapomniec o stabilnym pingu. to samo jest z wysyceniem lacza. po migracji do PLAYa w zasadzie przepustowosc spadla do 30% tego co bnylo deklarowane, za co bylo placone i