Wpis z mikrobloga

SRAM Maven - nowe i najmocniejsze hamulce ever!!!11.

News jak news, generalnie #nikogo, ale w tym przypadku jest coś na co warto zwrócić uwagę - Sram porzuca w swoich najbardzejszych hamulcach DOT-a i idzie w olej mineralny. Ironiczne, bo przez dekady się upierali, że nie ma niczego lepszego, ale DB8 pokazały, że jednak oleum ma swoje zalety - zwłaszcza to, że nie trzeba tego tak często serwisować.

Co też trochę ciekawe - zmiana podejścia do odprowadzania ciepła, tzn. ciepło nie jest już najgorszym wrogiem. Trochę ma to sens, jak się popatrzy na to, że Sram ma też trochę grubsze tarcze. Z rzeczy typowo mtb - 4 tłoczki, potężne, skręcane zaciski, 300 banknotów wolności na koło w topowej wersji.

Tak nieironicznie się jaram i czekam na Rivala/Apexa AXS w oleum.

Dla czytatych:
https://www.pinkbike.com/news/review-sram-maven-the-big-brake.html
https://www.sram.com/en/sram/mountain/series/maven

#rower #enduromtb #mtb #dh i #gravel oraz #szosa - bo kwestią czasu jest to, że i tutaj olej trafi
ujdzie - SRAM Maven -  nowe i najmocniejsze hamulce ever!!!11. 

News jak news, gener...

źródło: obraz_2024-02-22_182730752

Pobierz
ujdzie - SRAM Maven -  nowe i najmocniejsze hamulce ever!!!11. 

News jak news, gener...
  • 14
  • Odpowiedz
  • 0
@bartman28: coś tam o tytanie w najwyższych wersjach wspominali (Ultimate worthy polished Lever body and Titanium hardware).

Tak się głośno zastanawiam, że Shimano też m.in. srebrne GRX wypuściło. Teraz jest praktycznie białym krukiem (10k pln za grupę).
  • Odpowiedz
@ujdzie: napędy robią świetne ale do ich hamulców się zraziłem po doświadczeniach z g2r, te heble w ogóle nie hamowały, przesiadłem się na mt7 i dopiero teraz wiem co to znaczy mieć hamulce
  • Odpowiedz
  • 1
@qubas89: jest loteria z ich hamulcami - ja, po doświadczeniach z Avidami lata temu, sprzedaję je bez jeżdżenia i hejtuję przy każdej możliwej okazji. Na ścieżkach jak gadam z ludźmi to też - love or hate, nic pomiędzy ;) Dlatego się cieszę, że z DB8 im tak trochę wyszło i jest nadzieja na nawrócenie się.

Gdyby nie ww. Rival w gravelku (przez łatwość parowania z przerzutką GX AXS), to i szosowe
  • Odpowiedz
@ujdzie: ja mam podobnie, kupiłem właśnie rower i ma seryjnie Cody SRC i pierwsze co zrobiłem to dokupiłem mt7 i klamki hc3, nawet nie zamieram testować tych sramow, będą do sprzedania jakby co ;) A odpowietrzanie Magury to istny koszmar, musiałem zrobić dwa podejścia i rozłożyć to na dwa dni, za każdym razem musiałem pójść na spacer po piwo, żeby się odstresować.
  • Odpowiedz
@ujdzie szkoda że sram to taka padaka… Ciągle miałem jakieś jazdy z zablokowanymi tłoczkami. W sumie odkąd zrobiłem combo zacisków MT5 i klamek XT zalanymi olejem do amorów Putoline to nic więcej do szczęścia nie potrzeba :D
  • Odpowiedz
  • 0
@shuukre: to jest właśnie magia DOT-a przeżerającego uszczelnienia. W guide'ach jedynkach (i starych avidach) np klamka przez to nie wracała do pierwotnej pozycji, też niezły WTF jak ci się coś takiego przytrafi w połowie zjazdu. Serio nie ogarniam dlaczego od 2 dekad się tak okopali w tym docie.
  • Odpowiedz
najmocniejsze hamulce ever


@ujdzie: najmocniejsze hamulce srama ever*

Jestem pewien że mocą i tak się nie zbliżą do chociażby starych Gustawów czy obecnych trickstuffów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz