Wpis z mikrobloga

Witam szanownych pedalarzy,
planuję zaraz oddać mojego Tribana RC500 na serwis, a zarazem chciałbym też wymienić kilka części - tutaj prośba o polecenia

- opony: do tej pory jeździłem na Continental Speed King CX 35c (https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-speed-king-cx-pd18764/), ale chciałbym wrzucić coś nowego. Zależy mi na rozmiarze 35c (może max 36c) i żeby nie były bardzo drogie bo to Triban ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeżdżę 70% asfalt, 30% teren chociaż w tym sezonie proporcje mogą się zmienić na korzyść terenu ponieważ się zmotoryzowałem i będę zabierać Trabanta gdzieś dalej, byle uciec od warszawskich i podwarszawskich tras.
- łańcuch i kaseta: myślę, że są do wymiany, tutaj też prośba o jakieś polecajki solidnej jakości
- hamulce: jako, że jestem niezadowolony z fabrycznych chciałbym wymienić chociaż jeden (przedni). Czytałem niedawno, że Avid BB5 lub BB7 będą ok. Jezeli których z tych to wersję road czy mtb?
- siodełko: przemęczyłem się na fabrycznym, ale chciałbym je w końcu zmienić xd tutaj też prośba o polecenie czegoś ze średniej półki, chociaż mam wrażenie, że w tym przypadku dobór siodła pod swoje dupsko to metoda prób i błędów

#rower
  • 8
@G06DbT: Mozna, ale to tez wcale tak tanio nie wyjdzie. Ostatnio sprawdzalem na Ali grupe Ltwoo 1x11, klamkomanetki plus hamulce i przerzutka to koszt okolo 1000zl, gdzie dochodzi jeszcze koszt korby i kasety. Szosowa grupa jest jeszcze drozsza. Takich podstawowych rowerow jak ten Triban nie oplaca sie ulepszac i pisze to z doswiadczenia. Swoj stary rower tak zmodernizowalem i dzisiaj uwazam to za totalna strate pieniedzy.
Tribana RC500


@matumat:

łańcuch i kaseta: Kup oryginaly Shimano bo najlepiej ze soba wspolpracuja. Sora juz ma system hyperglide, przerzucanie moze nie byc plynne na kasetach innych producentow.
- hamulce: Uzywalem BB7 i hamowaly bardzo dobrze. Natomiast strasznie mnie wkurzalo ich ustawianie wiec zmienilem je na jakies chinskie, gdzie oba tloczki byly ruchome.
- siodełko: Bardzo indywidualna sprawa. Zmierz rozstaw kosci kulszowych i dobierz dobra szerokosc siodelka - dla szosowych to