Wpis z mikrobloga

Hej rowerowe świrusy, mam pytanie - jak sprawdzić czy nie jest przypadkiem coś nie tak z oponą i kołem. Mam Schwalbe Lugano 25mm i ledwo zrobiłem ze 200km nowym rowerem - od tego czasu złapałem wczoraj 4. gumę. Co prawda jechałem po drobnym szutrze i trochę stukałem po kamieniach, ale coś za często mi się to przytrafia mam wrażenie (rower od listopada). Aha - pęka mi guma zawsze w tym samym kole - z tyłu. Plus każda gubiła powietrze i musiałem ją przed każdą jazdą dopompowywać (to zrzucałem na bark głupiej presty, bo się nie znam).

Może jest jakiś sposób na dokładne sprawdzenie koła i dętki oraz cechy szczególne, na które warto zwracać uwagę, żeby znaleźć potencjalną przyczynę problemu? A może to ja po prostu nie umiem jeździć? ( ͡º ͜ʖ͡º)
#rower
  • 9
@kasiknocheinmal: za pierwszym razem jak wymieniałem, to mogłem jedną przyciąć, bo nie byłem do końca przyzwyczajony po crossie, jak spasowane są te gumy. Potem już jak z jajkiem podchodziłem do wymiany; tak, nie wykluczam, że to moja wina :-)
@krettinio jak w ogóle z jazdą szozą po lekkich szutrach? Jedni piszą, że luz, inni, że kategorycznie nie. Ja wychodzę z założenia, że jak jest leśna droga rowerowa to jednak na nią
@niejestemjutuberem: a, czyli Ty na szosie. Na szosie się nie znam, mam, jeżdżę, ale szlag mnie trafia przy jakiejkolwiek zmianie opony albo dętki, nic nie polecę. Ostatnio koło wylądowało w serwisie, bo nie mogłam zmienić (nie, że nie umiem, w pozostałych rowerach szło normalnie), niebieski też skapitulował, brat to samo. Zobaczę jak będzie po zdjęciu z trenażera. Za to co do pytania:

jak w ogóle z jazdą szozą po lekkich szutrach?
@niejestemjutuberem:
Schwalbe lugano i durano nie mają dobrej opinii jeśli chodzi o kwestię odporności na przebicia.

Wymień na marathony racer albo urban contact, najlepiej 32mm - bo ten rozmiar jest równie szybki jak 25mm, przy większym komforcie i lepszym prowadzeniu na dziurawym asfalcie i szutrach.