Wpis z mikrobloga

Dostałem powiadomienie, że proces produkcyjny zamówionej przeze mnie ciężarówki zacznie się w maju, i prawdopodobnie 3-4 miesiące i będzie gotowa do odbioru :)

W międzyczasie dokańczam uzyskiwać stosowne pozwolenia, aby moja obecna firma mogła rozszerzyć działalność o gałąź transportową.

Zrobiłem sobie porównanie z moim daily, to nie ma co porównywać, tir to jest jednak moc: 370 vs 60 KM, 1900 vs 95 Nm, 6 vs 3 cylindry, 13 vs 1 L. Jedyne w czym Ułan będzie wygrywał z Behemotem to prędkość - na tempomacie prędkości do 120 vs ogranicznik na konia 85 km/h.

#transport #scania #zycietruckera #bekaztransa #firma #biznes #samochody #ciezarowki #fabia #chwalesie
  • 38
@majk_emigrant: Wymiana oleju co 45k - 50k km. Olej to będzie olej zgodny z normami producenta + 2 butelki x 500 ml Motor Protect (molibden organiczny) od Liqui Moly.

Prędkość przelotowa na drogach szybkiego ruchu: 85 km/h sam koń, 84 km/h na pusto, 83 km/h załadowany do kilku ton, 82 km/h załadowany powyżej 10t, 81 km/h to kilku ton z ADR, 80 km/h pow. 10t z ADR.
@Kauabang: Dla mnie robi, bo początkowo zastanawiałem się nad 320 konnym, 5-cylindrowym 9-litrowcem z 1700 niuta. Ale w związku, że 1 tydzień w miesiącu sam siądę za fajerą, oraz, że faktycznie będę regularnie przewozić ładunki o masie do 25t (40t masy całkowitej), to zaszalałem i pozwoliłem sobie na 13-litrowy silnik, 6 cyl., 370 KM, 1900 Nm.
@imargam_2137: Scania królowa szos. Chociaż Volvo nie neguję, też robią wyśmienite tiry, i Volvo byłoby moim drugim wyborem. Niestety nie będzie fot z #detailing , bo nie zmieści się do salonu #autodetailing , tak więc detailing tylko Fabia. Zresztą z ciężarówką nie zamierzam za bardzo wydziwiać, i tak swoje kosztowała, więc nawet nie wybrałem opcji dopłaty za kolor inny od stockowego.
@cwlmod: Na razie w tym tygodniu w końcu zakańczam proces (podzieliłem proces na 3 raty) detailingu Fabii prawie całkowitą folią PPF + powłoka ceramiczno-grafenowa na drobne miejsca, gdzie pozostanie bez folii (np. klamki, wnętrza drzwi, itp.).
@jakno: Nie ma co współczuć. Za niecałe 3 tygodnie pracy na próbę siedem i pół tysiaczka na rękę, a po 3 miesiącach 9-ka z przodu. Do tego jeden weekend możliwość korzystania z opłaconego motelu, dopłata za dojazd do ciężarówki, bonus końcoworoczny, w pełni płatne urlopy, itd. A do tego miła atmosfera, 24-godzinna moja opieka w sytuacjach awaryjnych, bycie tylko kierowcą, a nie kierowcą-mechanikiem-wózkowym, brak jazdy w godzinach nocnych, robota dobrze ułożona
@Adamfabiarz: Ej a czy 85km/h to nie jest zbyt duża prędkość dla silnika, którego vmax to 90km/h? :)

Jaki płyn hamulcowy będziesz stosował? Koń potrzebuje dobrego hamowania. Jakiś DOT 5.1 wlejesz?
@Adamfabiarz: to jest jakas symulacja, test spoleczny dla czytelnikow i prawdziwy test odpornosci psychicznej dla przyszlego kierowcy xddd Zeby jakis Witalij albo Mariusz sie z toba uzeral, to bedzie musial zarabiac 7.5k, ale EURO! XDDDD
@cwlmod: Nie wiem skąd wziąłeś v max 90 km/h, to chyba maksymalne dopuszczalne ograniczenie, pojechałby szybciej niż 90. Jeszcze nie wiem jaki płyn hamulcowy, na pewno zrobię tak by było dobrze.
@kimunyest95: Żadnego użerania nie przewiduję. Spokojna, ułożona praca. Ja tylko sobie będę raz po raz spoglądał na gps, gdzie w trasie się znajduje tir i w program od tacho ile czasu pracy / jazdy minęło. A tak to tylko od kierowcy będę oczekiwał krótkich wiadomości typu: z rana - zacząłem dziś o 5:30, a potem tylko: zameldowany na załadunku / rozładunku, załadowane, rozładowane, jest kolejka - załadunek / rozładunek się przedłuży,
@Adamfabiarz: Ja kupiłem do swojego hot hatcha DOT 5.1 Motula, ale ludzie mi mówią, żeby iść od razu w RBF600. Żadna temperatura cię nie zaskoczy, a płyn i tak warto zmieniać co 1-2 lata, więc jego krótsza trwałość jest bez znaczenia dla świadomego użytkownika

A vmax 90 to mają wszystkie ciężarówki. No pomyśl, po co robić napęd pozwalający na większą prędkość skoro jest wymuszona blokada? ( ͡° ͜ʖ ͡
@cwlmod: Nie wszystkie. 89-90 to max dopuszczalne prawem w Unii Europejskiej. Ale mogą mieć mniej. Ja poprosiłem u siebie blokadę na 85.
Poza Unią w jakichś innych krajach mniej cywilizowanych, a do których są sprzedawane te ciężarówki / silniki mogą nie mieć takich ograniczeń (głupota, to jest masa, tego w sekundę nie zatrzymasz).
@Adamfabiarz: z jednej strony niby wiem ze te posty to jakas forma shitpostingu, z drugiej jednak potrafie sobie wyobrazic, bo wszystko jest mozliwe, ze to się dzieje na serio i zaliczasz śliczny kurs na skały i #!$%@? się z hukiem i trzaskiem. Jesli to prawda, to zacznij robic lejce poki masz jeszcze kase