Wpis z mikrobloga

ktos mi wytlumaczy czemu deweloperzy nie budują bloków 12-13 piętrowych jak kiedyś?

-zapotrzebowanie na mieszkania jest tak duże, że i tak by to ludzie kupili,
-potrzeba mniejszej działki na budowe dużego budynku,
-technicznie to prawie taki sam budynek jak 4 piętra?
-stare osiedla mają 13-piętrowce i nawet zieleń / parkingi wokół

wiec czemu sie tego nie buduje juz?

#pytanie #bloki #mieszkania #nieruchomosci
jmuhha - ktos mi wytlumaczy czemu deweloperzy nie budują bloków 12-13 piętrowych jak ...

źródło: str26

Pobierz
  • 76
  • Odpowiedz
@jmuhha: Kiedyś czytałem badanie że budowanie wieżowców mieszkalnych najbardziej opłaca się do 20 piętra. Niestety miasta zamiast stawiać coś takiego wraz z planowaniem przestrzeni wokół, wolą rozlać miasto na boki.

Powyżej 4 pięter musi być winda i ognioodporna klatka schodowa o odpowiedniej przepustowości, ilość miejsc parkingowych musi być odpowiednia. MPZP często nie pozwala na budowę takich bloków.
  • Odpowiedz
@jmuhha: budują (jak tylko dostaną pozwolenie) nawet wyższe, Gdańsk "cztery oceany" (18 kondygnacji), "horyzont" (17), "Jagiellońska 13" (13), "Bulvar" (13), "City Park" (12), "Sea Hall" (11), "CentralPark" (17), na zaspie przeogromny teren już podzielony pas startowy z max wysokością 55metrów (18) i wiele innych
Adammik - @jmuhha: budują (jak tylko dostaną pozwolenie) nawet wyższe, Gdańsk "cztery...

źródło: photo-collage

Pobierz
  • Odpowiedz
@jmuhha: bo budowa z wielkiej płyty to już przeszłosć i nieopłacalny biznes.
Wieżowce z wielkiej płyty stoją już czasami nawet 50 lat a YTONG rozpadnie się po 20 a w dodatku nie utrzymałby 11 piętrowego kolosa.
  • Odpowiedz
@jmuhha: coraz częściej deweloper zarządza później wspólnotą a mniej mieszajań w klatce to wyższe opłaty. We Wrocławiu bywa za za marne 40 m² ludzie mają 1200 zł opłat do wspólnoty.
  • Odpowiedz
@jmuhha: nie wiem jak to się przekłada na Polskę ale w Holandii nie robią tak bo a) jest drożej I b) bloki muszą być dalej od siebie i największe zagęszczanie na km2 da się osiągnąć budując do 4 pięter.
  • Odpowiedz
@jmuhha: Bo tu i teraz można zbudować taki 4-5 piętrowy a latami zabiegać o pozwolenia itd. na 10+ pięter to już duże ryzyko że bańka pęknie, także trzeba nastukać ile się da jak najszybciej można ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@jmuhha: Obstawiam, że budowa bloku kilkunastopiętrowego wymaga innego sprzętu, który jest mniej dostępny dla prywaciarza, a bł pod ręką dla państwa w czasach PRLu. Ciężej też pewnie jest ogarnąć instalacje, która pompuje wodę na 15 piętro zamiast na 4. Ale jak się odpowiednio gęsto zabuduje to i na 4 piętrowych budynkach się sprzeda odpowiednio dużo mieszkań.
  • Odpowiedz
@jmuhha: Kiedyś takie bloki budowano bo zakładano że na cały taki blok przypada kilkanaście samochodów. Teraz Żeby zapewnić wystarczająco miejsc parkingowych, to musieliby kolejne 5 pod ziemią dać na parkingi. O takich rzeczach jak MPZP, ograniczenia wynikające działalności lotniska nie wspominam
  • Odpowiedz
@jmuhha: a o planie miejscowym słyszałeś? O przysłanianiu i linijce słońca? Najdroższe są fundamenty i parkingi podziemne, gdyby tylko mieli możliwość to stawialiby tyle pięter ile wlezie.
  • Odpowiedz
@jmuhha: bo plan zagospodarowania na to nie pozwala. U mnie w miescie dopiero teraz, pierwszy raz od kiedy pamiętam, budują sie wiezowce powyzej 10 pieter w ramach ustawy lex deweloper. Jest jedna partia, ktora mowi o deregulacji rynku nieruchomości, ale w ramach "merytorycznej" dyskusji są zasypywani gównem typu "hehe i co będą budowac same mikrokawalerki 15m2 bez parkingu i z oknami jednoszybowymi" xD
  • Odpowiedz
@jmuhha: Znajomi z Nowego Jorku mówili że obok stworzono osiedle, na którym postawiono tylko dwa bloki. Niewysokie. Tylko po 50 pięter. W jakieś półtora roku. Obydwa.
  • Odpowiedz
@kubson93: Już nic nie muszą. Właśnie weszło prawo, w którym to deweloper do spółki z lokalnym samorządem decyduje ile miejsc parkingowych ma wybudować dla świeżej inwestycji.
  • Odpowiedz