Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Założyłem w zeszłym roku ike w xtb bo wszyscy mówili, że warto.

Nie znam się na polskiej giełdzie więc kasę wpakowałem w ameryczkę i pewniaczki.

Teraz mam zysk, ale, że #xtb nie oferuje ike w dolarach to pomimo zysku to jak kupowałem po 4.2zł, a mam sprzedać po 3.6 to jest to mocno odczuwalne.

Tutaj moje pytanie.

Kiedy xtb udostępni konta walutowe na #ike

#gielda
#meczennicyxtb

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Opublikuj swój własny wpis: Mirko Anonim
· Zaakceptował: RamtamtamSi

❤️ Projekt mirko.pro działa dzięki wsparciu użytkowników - dziękujemy! Wspomóż projekt

• 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mirko_anonim: Mam dla Ciebie złą wiadomość.

Zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o indywidualnych kontach emerytalnych oraz indywidualnych kontach zabezpieczenia emerytalnego (Dz.U. 2004 Nr 116 poz. 1205, z późn. zm.):

Art. 5 ust.
  • Odpowiedz
Wszelkie wpłaty, wypłaty, zwroty oraz rozliczenia podatkowe muszą być dokonywane w PLN.

@KishonaKapusta: To jest właśnie klucz. Jedynie wpłaty i wypłaty muszą być w PLN, wewnątrz możesz już przewalutować normalnie na USD na przykład. Bossa oferuje coś takiego
  • Odpowiedz
jak kupowałem po 4.2zł, a mam sprzedać po 3.6 to jest to mocno odczuwalne.

@mirko_anonim: a wiesz, że jakbyś wtedy kupił za dolary przewalutowane po 4.20, a teraz sprzedał akcje i otrzymał dolary warte 3,6 to wyjdzie na to samo?
  • Odpowiedz
@LimboNoir: i co to zmienia? Poza tym że procenciki na IKE pokazuje inaczej to realnie jest to samo bo jak będziesz chciał wyjąć z IKE to przewalutujesz na 'taniego' dolara tak jak @pepedros napisał.

@KishonaKapusta: z tego co rozumie, to problem w tym, że przewalutuje Ci na IKE sprzedaż automatycznie do PLN, czyli po niekorzystnym kursie.
Jakby na IKE było konto w USDi byś chciał sprzedać akcje
  • Odpowiedz
@lormont +9