Wpis z mikrobloga

✨️ Jak wybrać płytę gazową? Praktyczne porady
Witam Mirki,
muszę kupić nową płytę gazową, bo w starej po 18 latach pracy odmówiły dwa palniki. Wybór padł na ten model Amici z Media Expert. Chcemy zamówić od nich usługę odłączenia starej i zainstalowania nowej płyty. Płyta będzie wstawiona do otworu w blacie wykonanym z granitu. Przed zakupem pojawiło się u mnie kilka pytań. Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi.
1) Stara płyta to Nardi FV-40AH o wymiarach (szer. x wys. x gł.): 58,5 x 4,8 x 50 cm, zamieszczonych na stronie RTV Euro Agd. Natomiast nowa Amica ma wymiary (szer. x wys. x gł.):
59 x 9,93 x 52 cm. Nie znam się na tym, na pierwszy rzut oka różnice w wymiarach są niewielkie, lecz mogą okazać się znaczące. Czy te różnice mogą utrudnić zainstalowanie nowej płyty? Czy dwa razy większa wysokość nowej płyty ma jakiekolwiek znaczenie?
2) Czy powinienem dokupić do tej nowej płyty jakąś przyłączkę lub przewód/wąż do podłączenia gazu? Czy dla wszystkich płyt jest to uniwersalne (tak jak usb c w smartfonach) i można użyć przyłączki ze starej płyty? Chcę uniknąć sytuacji, że przyjadą i powiedzą, że nie mogą wymienić, bo brakuje jakiejś specyficznej części.
3) Korzystał ktoś z Was z usług instalacyjnych mediaexpert? Chciałbym żeby wszystko było zrobione profesjonalnie i od ręki. Cena za usługę wydaję się akceptowalna, przypuszcam, że prywaciarz może wziąć więcej. Czy dobrze myślę?
4) Czy wybrana przeze mnie płyta jest dobrej jakości? Czy marka ma tu znaczenie? Takie rzeczy kupuje się dosyć rzadko, więc stąd takie pytanie.
5) Czy powierzchnia ze stali nierdzewnej jest w tym przypadku lepsza od szkła? Jest różnica w przypadku wytrzymałości oraz czyszczenia? Z tym pierwszym wydaje mi się osobiście, że tak bo na szkło można przypadkiem coś upuścić i może się zbić.
#agd #plyta #gaz #dom #remont #budujzwykopem #budowa #mieszkanie #amica #mediaexpert #pytanie #pytaniedoeksperta #instalacja

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
▶︎ Obserwuj nasz tag #mirkoanonim
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰