Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko185
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

604

Uczę się programowania tworząc grę RPG. Właśnie skończyłem prace nad wersją demo

Uczę się programowania tworząc grę RPG. Właśnie skończyłem prace nad wersją demo

W lutym skończyłem studia, które nie są jednak tym co chcę robić w życiu. Zacząłem więc uczyć się programowania, tworząc grę typu RPG dungeon-crawler. Na wiosnę chcę za symboliczną kwotę wydać ją na Steamie, a dzisiaj gotowa jest wersja demo. Zapraszam wszystkich do testowania :)

itharius
itharius
z
mrealms.com
dodany: 17.12.2017, 15:29:10
  • #
    gamedev
  • #
    programowanie
  • #
    gamemaker
  • #
    gry
  • #
    steam
  • 196
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (3)

Link do dema
itharius
z bit.ly
  • 7
Strona gry w sklepie Steam
itharius
z bit.ly
  • 4

Komentarze (196)

najlepsze

m.....y
m.....y
konto usunięte 17.12.2017, 15:51:07
  • 257
Nie przebijesz sie jak wystawisz ja odplatnie, kupi moze z 10 osob i zarobisz dolara, za darmo jest chociaz szansa, ze ktos zagra.
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 16:09:29
  • 59
@matowoszary: zdaje sobie sprawę, że grafika jest zbyt przeciętna żeby się przebić. Dlatego albo ją wystawię za tego dolara, albo po prostu za darmo.
  • Odpowiedz
b.....d
konto usunięte 17.12.2017, 19:57:09
  • 151
@itharius: Zawsze możesz na steamie dać za dolara a za darmo dać do pobrania np ze strony gry albo torrentów i zwyczajnie poprosić o zakup klucza steam jeżeli gra się podoba ;)
  • Odpowiedz
s.....3
s.....3
konto usunięte 17.12.2017, 20:37:18
  • 50
Wykupuje żeby zwiększyć Ci zasięg, ale sam osobiście nie kupię nawet za symboliczną kwotę. Bardzo nie lubię jak polscy twórcy nie dodają polskiego języka, zawsze jest tłumaczenie, że zrobią to w finalnej wersji, a i tak go brak.

Później wielkie wydawnictwa nie lokalizują gier na nasz rynek, bo uważają że nie trzeba bo i tak się sprzeda.
s.....3 - Wykupuje żeby zwiększyć Ci zasięg, ale sam osobiście nie kupię nawet za sym...

źródło: comment_Cji3twxwmbG6oO42hePQk1yNpm6DN5Ux.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

bub20
bub20
17.12.2017, 20:47:12
  • 16
@AKAPony: Ta, a ludzi, którzy dobrze angielskiego nie znają wcale ten język nie wyrywa z immersji XD
  • Odpowiedz
itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 20:49:12
  • 44
@skk1993: A co tam! Raz się żyje!
itharius - @skk1993: A co tam! Raz się żyje!

źródło: comment_F8jhQoUVD3gEPN6yHjcYz3jX3ZwdomR2.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
D.....o
D.....o
konto usunięte 17.12.2017, 16:11:25
  • 20
w tym GameMakerze pisze się jakiś kod w ogóle czy ma się gotowce? Napisałeś że trochę c++, ale to jest programowanie czy zabawa z programem?

Pytam z ciekawości, bo słyszałem że gry w GM to może tworzyć gimnazjalista który dopiero dostał komputer.
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 16:24:55
  • 37
@Dzolejro: O jak fajnie by to było gdybym mógł stworzyć takiego gotowca. Z tym gimnzjalistą to chodzi o to, że GM ma tryb blokowy, gdzie rzeczywiście tylko ustawiasz specjalne bloczki tworząc grę. Ale w ten sposób można tworzyć tylko podstawowe gry. W przypadku bardziej złożonych nie pozostaje nic innego jak żmudne pisanie kodu. Owszem, jest ono trochę ułatwione, bo Game Maker posiada wiele wbudowanych funkcji, które ułatwiają pracę, ale takie
  • Odpowiedz
S.....k
S.....k
konto usunięte 17.12.2017, 21:32:31
  • 8
@Dzolejro: W Unrealu też tak można poprzez Blueprinty. Są na steamie wydane gry gdzie autor nie napisał linijki kodu ;)
  • Odpowiedz
d.....a
d.....a
konto usunięte 17.12.2017, 16:00:03
  • 20
Thomasowi Biskupowi zajęło 23 lata na wejście do Steama. Nie poddawaj się (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 16:10:08
  • 11
@dajitemka: zatem jeszcze wszystko przede mną! :)
  • Odpowiedz
budus2
budus2
17.12.2017, 19:46:29
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

RudaSwinia
RudaSwinia
17.12.2017, 18:17:49 via Android
  • 12
@itharius za własną inicjatywę zawsze wykop. Jak na brak wcześniejszego doświadczenia w temacie to demo wygląda całkiem zachęcająco. Powodzenia w wydaniu pełnej wersji ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 19:04:42
  • 2
@RudaSwinia: Oj powodzenie przyda się zdecydowanie. Już teraz jednak muszę ograniczać moje odważne plany, bo przy pracy samemu nad grą wszystko zajmuje X razy dłużej niż pierwotnie zakładałeś. Ale to nic bo lubię wyzwania ;D
  • Odpowiedz
itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 19:18:21
  • 1
@RudaSwinia: EDIT: przez przypadek usunąłem komentarz :/ Wybicie się na rynku mobilnym, zalanym morzem niezależnych aplikacji jest też wyzwaniem. Dlatego również życzę powodzenia!
  • Odpowiedz
Chrzonszcz
Chrzonszcz
17.12.2017, 22:49:55
  • 7
szczerze mowiac to gowno sie nauczysz piszac gre w makerze, wbijaj na hackerrank i trzaskaj zadanka to sie nauczysz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
18.12.2017, 08:24:06
  • 3
@Chrzonszcz: Na studiach klepałem okazyjnie kod w Visual Studio i wiem czy się różni taki C++ od GML (język Game Makera). Owszem, jest on prostszy, ale wciąż muszę napisać mnóstwo linijek kodu, żeby to wszystko działało. No a poza tym GM uczy mnie rozwiązywania programistycznych problemów, no a właśnie to chciałem sobie "potrenować" przed zabraniem się za poważniejszy język na serio. Teraz przynajmniej wiem, że takie tematy sprawiają mi przyjemność
  • Odpowiedz
rubesom
rubesom
rubesom
17.12.2017, 20:35:36
  • 5
@itharius Gratuluję!
Jeżeli chodzi o grafikę to nie ma ona większego wpływu na to czy gra się sprzeda czy nie. Analizowałem swego czasu gry które się sprzedały (bardziej na telefony) i powiem Ci, że szybciej sprzedał byś grę z grafiką którego użyłeś do zrobienia tła (to z napisem "Mysterious Realms" na stronie www) niż z tą która jest w grze.
Popatrz sobie na grę Rucoy online - grafika to zwykłe piksele,
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 21:14:57
  • 0
@rubesom: Dzięki za miłe słowa :) Wydając grę też po cichu liczę na karierę od pucybuta do milionera, ale żeby odnieść jakiś większy sukces, to oprócz solidnej bazy fanów/dobrej grafiki trzeba często mieć ten łut szczęścia. Patrz wspomniany przez Ciebie Rucoy online. No ale żeby mieć szczęście, to trzeba w ogóle spróbować ;)
  • Odpowiedz
d.....f
d.....f
konto usunięte 17.12.2017, 19:54:24 via iOS
  • 5
Zrob grę za 1 dolara i rozdaj kluczyki na wykopie wtedy bedziesz miał graczy a z czasem przyjdzie 20 dolarów zysku akurat na kolacje :)
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 20:34:21
  • 2
@darkelf: Zauważyłem, że początkujący twórcy już tak tutaj robili i nie wychodzili najgorzej. Jeśli więc będzie zainteresowanie, to pewnie zrobię jakieś rozdajo podczas premiery ;)
  • Odpowiedz
Z.....n
Z.....n
konto usunięte 17.12.2017, 22:13:59
  • 4
Zacząłem się uczyć programowania

C++ i Pascala


masochista

C++ jest tak bardzo nie "noob-friendly" że dziwie się, że często jest zalecany na start.
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Z.....n
Z.....n
konto usunięte 17.12.2017, 22:22:24
  • 6
@vesterr:

Ja polecam zaczynać od języków wysokiego poziomu, a później spróbować tego cpp - docenisz garbage collector i lukier składniowy.
  • Odpowiedz
Z.....n
Z.....n
konto usunięte 17.12.2017, 23:06:42
  • 1
@vesterr:

Czy wiesz może coś o polskich książkach/poradniach wartych uwagi?


Nie wiem. Szczerze? wszystko co się da - google i weryfikowanie na np. MSDN (jest mega)
  • Odpowiedz
Arkass
Arkass
17.12.2017, 20:54:46
  • 4
Przydałoby się wejść we współpracę z jakimś grafikiem, bo bez oprawy wizualnej choćby na poziomie 3/10 to ciężko może być. Nawet prosta oprawa jak np. w Minecraft, już wystarczy, ważne by nie była odpychająca, moim zdaniem.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

A.....y
A.....y
konto usunięte 17.12.2017, 20:56:07 via iOS
  • -4
@Arkass: kurde co jest nie tak z oprawą xd jest spoko
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >

Hity

tygodnia

PILNE: Domagamy się delegalizacji posiadania i hodowli niebezpiecznych ras psów
PILNE: Domagamy się delegalizacji posiadania i hodowli niebezpiecznych ras psów
7243
Dziś minęły dwa lata odkąd Sebastian Majtczak zabił 3 osoby na autostradzie A1.
Dziś minęły dwa lata odkąd Sebastian Majtczak zabił 3 osoby na autostradzie A1.
4510
Chcesz dodać opinię o Media Expert? Ok, ale akceptujemy tylko pozytywne :)
Chcesz dodać opinię o Media Expert? Ok, ale akceptujemy tylko pozytywne :)
3169
Luxmed abonament = brak terminów. No chyba, że zapłacisz za wizytę, to od ręki
Luxmed abonament = brak terminów. No chyba, że zapłacisz za wizytę, to od ręki
3089
Sąd zdecydował. "Wtorki dla pań" w saunie to dyskryminacja mężczyzn
Sąd zdecydował. "Wtorki dla pań" w saunie to dyskryminacja mężczyzn
3004
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #gry
  • #unity3d
  • #programowanie
  • #indiegamedev
  • #android
  • #grafika
  • #unrealengine
  • #tworczoscwlasna
  • #javascript
  • #unity
  • #steam
  • #androiddev
  • #gamedevordie
  • #pcmasterrace
  • #pixelart

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking