Witam Państwa, nastał czas na statystyki z mojej ostatniej gierki Fisherman (pobrania i zyski), dodatkowo dzisiejsze znalezisko będzie ciut większe
niż zazwyczaj, postanowiłem zrobić aktualizację do podsumowania moich innych gier + opublikować też dane z gier, dla których nigdy nie publikowałem danych. Dodatkowo chciałbym też zrobić krótkie podsumowanie całości mojego "gamedevu". Dodatkowo robię #AMA
Interesują cię kolejne statystyki z gierek, premiery gier + zarobki z nich? Obserwuj mnie :
Zapraszam do obserwowania tagu #DonislawDev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do
Lista Wołania (premiery gier, statystyki, alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.
Też warto wpadać na Social Media, czyli:
Facebook
Twitter
Linki do gry
Google Play
Amazon Store
Online
Gra (Fisherman) została wydana na Androida (Google Play, Amazon Store) + WebGL (Kongregate, Crazy Games). "Fisherman" to gra typu clicker/idle, naszym celem jest zarobienie jak największej ilości pieniędzy + zakup nowych ulepszeń. Gra została pobrana 740x (698x Google Play + 42x Amazon Store). Najwyższa liczba pobrań (jednego dnia) wynosi 434x. Wersja WebGL (Online) posiada:
17000 (Kongregate) zagrań
6000 Crazy Games zagrań
Razem 23000 zagrań
^Kongregate nowi gracze
Instalację Android:
Google Play:
Amazon Store:
Mapa użytkowników (Android, Google Play):
A jak wyglądają zyski?
Android:
$6,42 Unity Ads (reklamy video, odtwarzane, kiedy gracz chce, za obejrzenie reklamy jest nagroda)
$2.55 Chartboost (reklamy pełnoekranowe, widoczne tylko wtedy, kiedy gracz ma odpowiedni postęp w grze + jest 1x reklama na 5-8 minut, dodatkowo reklama video za nagrodę (jak nie ma reklamy w Unity Ads)). $2.55 to zysk z Google Play, zysk z Amazon Store $0 :P
Online (WebGL):
$32.53 Kogregate (płatne od ilości zagrań + ich jakości)
€13.97 Crazy Games (płatne od ilości zagrań + ich jakości)
Razem to daje nam...
~$57.41 (Od tego odjąć podatki, koszty grafiki i wszystkiego + nie wszystkie kwoty są wypłacalne + jest prowizja za wypłacenie + w niektórych miejscach jest wypłata tylko na PayPal a tam, jest gorszy kurs).
Jeśli chodzi o zakupy w aplikacji (IAP), to gra ich nie posiada, szczerze to spodziewałem się takiego wyniku, zresztą nigdy nic nie oczekiwałem, dlatego nigdy się nie zawiodłem(。◕‿‿◕。)
No dobra, nastał czas na ciekawsze statystyki:
Największa liczba ocen pochodzi (Android) z Xiaomi Redmi Note 4. Jeśli zaś chodzi o liczbę pobrań, to bardzo popularne są telefony: Redmi 4X i Redmi Note 4, inne urządzenia Xiaomi też są popularne(╭☞σ ͜ʖσ)╭☞ + duża liczbę stanowią pobrania z urządzeń firmy Samsung. Całkowity dzienny czas gry (w najlepszym dniu) to 8.68M sekund (~100dni) a całkowity dzienny czas gry na użytkownika to średnio 3.13k sekund (w najlepszym dniu). Dodatkowo w najlepszym dniu odnotowałem 38.53K kliknięć przycisku sklepu (liczyło tylko jeden sklep, główny) i 11k transportów (rozpoczętych),
* Najlepszy dzień = dzień z największą ilością pobrań.
^Myślałem, że wpadnie mi sporo 1 (miałem 2x wpadkę z crashowaniem się gry):
1. Zaktualizowałem Google Services SDK (do wyświetlania tabeli + medali Googla, starsza wersja coś słabo działała), żadnych błędów ani nic nie było, następnie sprawdziłem dodatkowo grę na swoim telefonie (Android 6), myślałem, że wszystko działa, a jednak( ͡° ͜ʖ ͡°), gra miała problemy z wersjami Android > 6 (crashowała się).
2. W sumie tutaj nic takiego nie robiłem, po prostu wypuszczałem aktualizację (małą), nagle po wypuszczeniu aktualizacji dostałem informację, iż gra się crashuje, okazało się, iż silnik podczas pakowania uszkodził assety (w spakowanej wersji gry), musiałem od nowa wszystko zaimportować.
Jednakże tę błędy nie wpłynęło na ocenę gry, dobrzy użytkownicy szybko zgłosili mi problemy z najnowszą wersją gry, błędy naprawiłem <24h (staram się trzymać zasady, iż dzień zgłoszenia błędu = dzień jego naprawienia),
Czas na obrazki:
Kraje (użytkownicy Android, Google Play):
Wersję Androida (Google Play):
Jeśli zaś chodzi o statystyki mojej gierki przed grą "Fisherman", czyli Zarsthor to:
Gra została pobrana 152x (111x Google Play + 41x Amazon store)
Oraz odnotowała ~7k zagrań (wersja online, WebGL). Co do zysków to:
$0 Chartboost, $0 Unity ads, $8.73 wersja online (WebGL).
* Wiem, że miałem już dawno podać te statystyki, ale nie chciałem tworzyć nowego znaleziska.
A i tutaj mam drobny bonus, po wydaniu Zarsthor postanowiłem stworzyć 2 małe gierki (chciałem zmienić swój plan wydawniczy i wydawać "większe" gierki na Androida + WebGL, a te mniejsze tylko dla WebGL, głównie skupiam się na prostych grach dla 2 osób), oto wyniki:
"Throw", czyli moja prosta gra, w sumie nawet dziś już nie pamiętam o czym (chyba coś się rzucało, przynajmniej tak sugeruje tytuł) uzyskała $10.4 zysku (Więcej niż Zarsthor, a dajmy na to, przy tworzeniu Zarsthor było x więcej pracy, taka ciekawostka). Gra uzyskała 12,162 zagrań
"Fish Eat Fishes", czyli kolejna gra dla dwóch graczy, tym bardziej ciut bardziej rozbudowany niż "Throw" uzyskała $47.77 zysku. Gra uzyskała 29,577 zagrań.
Jeśli zaś chodzi o całkowity zysk z moich wszystkich gier (8) to (6 wydanych na Androida + WebGL, 2 tylko na WebGL):
Unity ads
$144.24
Chartboost:
$114.54 (wyplata od $300)
Crazy Games: (portal z grami online)
$238.68
Kongregate:
$128.32
Razem = $625.78 (-$114 niewypłacalne, -podatki i -koszty grafiki i innych rzeczy).
Jeśli zaś chodzi o całkowitą liczbę zagrań moich gier (wersję online), to wynosi ona:
Zagrania:
Kongregate: 86,421
Crazy Games: 164,599
Razem: ~251k zagrań (tylko wersje online)
Ilość pobrań moich wszystkich gier (Android) wynosi:
Google Play: 11643x
Amazon Store: 1943x
Razem: ~13586 razem
Dodatkowo miałem 2 ze swoich 6 gier Androidowych na itch.io i dzisiaj zobaczyłem, że wpadło tam dodatkowe 6x pobrań gry bomb rain z itch.io i 59x gry tree tap (nigdy nie podawałem linka do swojego itch.io), więc dzisiaj postanowiłem też dodać tam swoją resztę gierek:
https://donislawdev.itch.io/
Czas na troszkę danych z "Social Media":
Facebook: 69 polubień
Twitter: 50 osób obserwuje.
Jeśli zaś chodzi o Wykop, to:
Tag #donislawdev obserwują 381 osoby, do mojej listy wołania zapisanych są 123 osoby Lista
Dodatkowo, jeśli chodzi o moje znaleziska to:
Dostałem 3x płomień
Oraz 4166 wykopów (razem)
Oraz: 985 komentarzy (znaleziska tylko)
Jeśli zaś chodzi o wyświetlenia znalezisk, to wychodzi jakoś 164.1 tysięcy (razem)
Jeśli zaś chodzi o MirkoBlog to Dostałem 6119 plusów (liczę tylko plusowanie moich wpisów), jeśli mnie pamięć nie myli, to najbardziej plusowany wpis dostał +2715 plusów i miał ~722 komentarze (ileż było wtedy odpisywania, chyba parę godzin odpisywałem na komentarze i PW ( ͡° ͜ʖ ͡°)).
A tutaj są dane z Reddit (razem):
Total Upvotes (po odjęciu downvotes): 945
Oraz komentarze (total): 441
Pewnie znowu zapomniałem o czymś wspomnieć, ale trudno, a tutaj bardziej szczegółowe dane:
Google Play i Amazon (pobrania):
Fisherman: Google Play Amazon Store Online
698 Google + 42 Amazon Store = 740 pobrań
Zarsthor: Google Play Amazon Store Online
111 Google + 41 Amazon store = 152 pobrań
Mirkowanie: Google Play Amazon Store Online
4118 Google + 49 Amazon Store = 4167 pobrań
Stickman: Google Play Amazon Store Online
549 Google + 533 Amazon Store = 1082 Pobrań
Money Tree: Google Play Amazon Store Online
5013 Google + 970 Amazon Store = 5983 Pobrań
Bomb Rain: Google Play Amazon Store
1154 Google + 308 Amazon Store = 1462 Pobrań
Dodatkowo moje gry są dostępne na Kongregate i Itch.io(Android)
Jeśli zaś chodzi o taką najbardziej "dochodową" grę to chyba jest nią "Fish Eat Fishes" oraz "Tree tap" + "Mirkowanie". No cóż, tak jak już wcześniej pisałem, nigdy nic nie oczekiwałem, dlatego się nigdy nie zawiodłem.
Przyszłe plany:
Teraz pewnie odpowiadam na pytania na PW + może parę pytań z AMA, jeśli zaś chodzi o gry, to rzucam gamedev(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■), nie no żartowałem:
Planuję wydać jeszcze parę aktualizacji do swojej ostatniej gierki, następnie zabieram się za tworzenie prostej gry WebGL (online) na 2 graczy (mam ją gotową w 10-15%), dodatkowo powoli projektuje sobie pomysł na moją kolejną główną grę, tym razem będzie to Tycoon, myślałem wcześniej, iż stworzę jakąś grę wojenną, ale jednak zawsze chciałem stworzyć jakiegoś Tycoona. Co do tematyki gierki, to nie chce jeszcze zdradzać zbyt wielu szczegółów (wciąż trwają pracę nad planem gry), jednakże tematyka tego tycoona będzie bardzo unikalna, jeszcze nigdy nie powstał Tycoon o takiej tematyce (jest to dość niszowa tematyka, jednakże w Polsce powoli zyskuje popularność). Dodatkowo myślałem też nad stworzeniem kolejnej gry o Wykopie, tym razem platformówki, ale to kiedyś :-}
Jeśli ktoś ma jakieś pytania, to zapraszam do ich zadawania. Dodatkowo chciałbym podziękować wszystkim ludziom z Wykopu i nie tylko za pomocą w tworzeniu gier, pomoc przy testach, zgłoszone błędy i wiele wiecej. Dziękuje też za każdy #WykopEfekt. Zawsze będę miło wspominał tworzenie Mirkowania (gry o Wykopie)( ͡° ͜ʖ ͡°)
W sumie to podczas takiego wydania gierek, to całkiem sporo się nauczyłem, a to dopiero początek, jak tworzyłem swoją pierwszą grę, to było to takie bardziej spontaniczne działanie, nic nie planowałem ani nic, po prostu tworzyłem, nie wiedziałem co, jaki jest zamysł gra. Marketing też nie istniał (pojawił się w dniu premiery gry). Dodatkowo odkryłem, iż "wydawanie" gry nie kończy się na jej stworzeniu, później dochodzi tworzenie aktualizacji, ciągła promocja, odpisywanie na ogrom wiadomości i wiele innych rzeczy.
*Skończyłem kompletować te dane o 5 nad ranem, miałem sporo problemów z ich uzyskaniem, dodatkowo wyniki między całkowitym zyskiem a dodaniem zysku z każdej gry (osobno) mogą się różnić o parę $ (dane się jeszcze aktualizują, opcjonalnie wcięło mi troszkę starych danych).
** Wciąż jestem amatorem (jestem zwykłym 20-latkiem, który pewnego dnia postanowił tworzyć gry), nie jest to AMA z profesjonalnym twórcą gier, dodatkowo proszę o traktowanie znaleziska jako ciekawostkę, nie jest to profesjonalna analiza zysków z gier i innych takich rzeczy.
*** Edytor Wykopu do tworzenia znalezisk to porażka, co wchodzę ponownie w edycję to jest inny układ tekstu, dodatkowo nie mogę dodawać linków, muszę wychodzić i wchodzić ponownie na znalezisko w celu dodania linków.
Wszystkie Gry Zostały stworzone w Unity (C# + JS do paru rzeczy w wersji WebGL)
Linki do gry
Google Play
Amazon Store
Online
Interesują cię kolejne statystyki z gierek, premiery gier + zarobki z nich? Obserwuj mnie :
Zapraszam do obserwowania tagu #DonislawDev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do
Lista Wołania (premiery gier, statystyki, alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.
Też warto wpadać na Social Media, czyli:
Facebook
Twitter
Poprzednie statystyki z gier:
Mirkowanie
Stickman RPG
Tree Tap
Bomb Rain
Komentarze (224)
najlepsze
Ja mam kilka pytań o sprawy finansowe :-)
1. Jak wygląda sprawa z płaceniem podatków ? Czy taki typowy księgowy wie jak rozliczyć przychody z UnityAds czy Kongregate ?
2. Czy UnityAds, Google Ads, Chartboost lub inne potrzebują jakoś Cie zweryfikować zanim wypłacą pieniądze ?
3. Czy wybierałeś kierowałeś się przy wyborze dostawców reklam ?
4. Czy dla takich gier już musiałeś zakładać działalność czy dla takiego małego przychodu nie trzeba?
1. Pytałem się 3 w moich mieście (e-mail), żaden nie chciał się tym zająć, ale znalazłem biura rachunkowe, które już z chęcią mi pomogą. Jest coś takiego jak nierejestrowana działalność, można do 1200 mieć przychodu, jak w którymś miesiącu się przekroczy, to trzeba zakładać firmę. Składam po prostu PIT. Ogólnie sprawa jest bardzo skomplikowana, jest podatek u źródła, zyski w USD i EUR. Zyski z USA, Finlandi i Belgii. Dlatego
Dzięki
U mnie od strony prawnej ciężko byłoby dodać IAP (zakupy w aplikacji), jeśli chodzi o reklamy, które się same wyświetlają użytkownikowi to jest jedna reklama na 5-8x minut + wyświetla się tylko wtedy, kiedy mam odpowiedni zysk i to tyle, nic więcej.
Jeśli nadal to Panu przeszkadza, to może Pan grać offline(bez połączenia z internetem). Bardzo przepraszam za kłopot.
Nie znam takiej gierki, jednakże SimPark kojarzy mi się z Zoo Tycoon( ͡° ͜ʖ ͡°).
Chartboost, drzewko: (reklamy na pełen ekran):
$1.44
A w Mirkowaniu (głównie polacy) to już tylko
$0.38
Dużo zależy od kraju graczy, jak jest USA albo inny bogaty kraj to stawki są jak dla mnie bardzo dobre, biedniejsze kraje stoją słabo. Dodatkowo jakoś nie spamuje reklamami, więc myślę, że przez to stawki też są większe.
w Unity Ads to mam za małe liczby, aby skalkulowało jakieś dane. Na Mirkowaniu wychodzi:
$1.16
2. Jak niskie wersje androida wspierasz?
3. Jakie plany zawodowe? Z jakiego obszaru Polski jesteś? W jakie technologie chcesz uderzać?
4. Cokolwiek inwestowałeś w reklamę?
Na privie mogę Ci rzucić prosty trik (CP-managerowie go nienawidzą ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) dzieki któremu znajomy
1. Unity wspiera, to drugie, od następnych gier raczej będę już wydawał też na IOS (mak w chmurze + licencja deva na start wystarczą, a testerów śmiało znajdę na Reddit i tutaj).
2. 4.1+
3. Jelenia Góra (Dolny Śląsk), C# + Unity, interesują mnie też Xamarin Forms (muszę kiedyś zrobić w nich jakąś apkę).
4. Nie, raz tylko 25zł czy tam 20zł na Facebooka, ale tak tylko się bawiłem przy
Nie, na ten moment skupiam się na "głównych" grach + "mniejszych". Takim moim większym projektem będzie Tycoon(będzie to moja pierwsza gra tego typu, chce zobaczyć, jak radzę sobie w tej kategorii), ale nie potrzebuje do niego inwestora, jednakże dziękuje za zapytanie.
Przepraszam( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mam w planach atakować steama swoimi Tycoonami i grami( ͡° ͜ʖ ͡°) (do tego jeszcze długa droga, ale takie wydawanie gier na Androida pozwala mi nabrać cennych doświadczeń).
Cały czas się uczę, po wydaniu pierwszej gierki zauważyłem znaczny progres w umiejętnościach, wraz z każdą wydaną gierką, uświadamiam sobie, iż wiele rzeczy zrobiłbym inaczej.
Ciężko mi jest jakoś czasowo określić.