•  

    #anonimowemirkowyznania
    Ostatnio cos duzo pojawilo sie wpisow na mirko z pytaniami czy oplaca sie powrot do #polska z #emigracja

    Nie wiem czy sa to trolle, czy moze to jakas strategia by sciagnac z powrotem polakow ale chce dorzucic swoje piec groszy

    Wyjechalem z Polski 5 lat temu i tez wahalem sie nie raz czy wrocic. Moim glownym powodem nie byla rodzina czy znajomi ale po prostu chec bycia zrozumianym kulturowo w pracy przez rowiesnikow. Poprosilem mojego pracodawce czy na czas Covid czy moge wrocic do Polski na work from home. Wyrazil zgode i jakos to juz poszlo. I teraz najlepsze - wytrzymalem 3 miesiace i szybko wrocilem do siebie. Dlaczego?

    1. Szarosc. Budzisz sie rano i widzisz szarosc, smog i ogolne przytloczenie. Budynki sa szare, ludzie sa szarzy, auta sa stare i smrodza. W #szwajcaria budze sie, przez okno widze gory, swieze czyste powietrze, piekne slonce (lub snieg). Taki poczatek dnia bardzo dobrze nastraja na caly dzien.

    2. Ludzie ciagle wkurzeni, powazni i zdolowani. Nikt nie patrzy w Polsce w oczy. Widzisz ladna dziewczyne i chcesz sie do niej usmiechnac ale nie zeby podbic czy cos tylko ot tak po ludzku sie usmiechnac? Oj lepiej nie bo wezmie cie za creepa i bedzie miala grymas na twarzy. W tramwaju we #wroclaw kazdy zapatrzony w dal, miny tegie, ubrania takie jakby gorsze. Wszystko, od ubran po plecaki, po twarze jest jakby przykryte taka warstwa smutku i depresji

    3. Polityka. Nigdzie, a mieszkalem przez ostatnie 5 lat w #niemcy i #francja i ww. szwajcaria, nie ma tak wyniszczajacej polityki polaczonej z tak wyniszczajaca gospodarka. Przy jakimkolwiek podejrzeniu popelnienia przestepstwa rzad lub minister podaje sie do dymisji. W Polsce? W polsce mamy już chyba blisko 1000 afer z politykami przez ostatnie 6 lat i co? I nic. Taka oligarchia psychicznie powoduje ukryty stres i duszenie wkurzenia.

    4. Inflacja i ceny. Jak Boga kocham, ceny za granica w miastach wojewodzkich sa mniejsze niz ceny w takim #wroclaw . A jak juz porowna sie do zarobkow to juz totalnie. Myslalem ze przyoszczedze na zakupach wracajac do Polski - a g*wnoprawda. Najgorszy kurczak z biedronki za 18 zlotych za kg?! Ja pamietam jak byl za 9,99 z 2 lata temu. Gdzies czytalem ze inflacja realna dla Polaka ktory nie kupuje mieszkania, nowego auta ani zmywarki to jakies 27% r/r. A jakosc tego jedzenie tez pozostawia wiele do zyczenia. Wszystko jest gorsze, od warzyw, miesa, pieczywa, chemii. Jak cos to trzeba wydac gruba gotowke by kupowac dobrej jakosc jedzenie ktore jest po prostu normalne na zachodzie

    5. Poczucie wyzszosci niektorych przedstawiecieli tego kraju. Nikt we Francji czy Niemczech nie afiszuje sie bogactwem bo nie ma az tak duzych roznic w bogactwie albo po prostu to wyglada z gustem i normalnie. A w Polsce jak w jakims Petersburgu, obok zmeczonych i biednych studentow, obok starych dziadkow i zmeczononych rodzicow chodza napompowane laski albo opaleni faceci w bialych koszulach w A7. To jest tak wszystko na pokaz ze to az odrzuca, takie tandetne podbijanie sobie pileczk "patrz, STAC MNIE!"

    6. Hipoteka i #nieruchomosci . W normalnej pracy, na zachodzie i przy hipotece o stalej stopie procentowej mozna kupic sobie fajne mieszkanie lub dom poza miastem. W Polsce? Za polskie zarobki? Przy zmiennych stopach?! Ktos ostatnio podal jak to w Polsce stosunek plac do ceny nieruchomosci jest gorszy niz w Londynie, Barcelonie czy w Bostonie. Kogo na to stac?

    6a. Architektonicznie. Troche jak punkt 1. Widac ze to jest wschod i te prlowskie budynki w centrum miasta....

    7. Zarobki. oczywistosc. Za 5 dni pracy moge sobie kupic nowego macbooka. W polsce musialbym pracowac co? z 2 miesiace?

    8. Podejscie do pracownika. To chyba oczywiste ze w Polsce te wszystkie SSC, IT czy fabryki - w Polsce to jest montownia i nikt sie nie przejmuje zdaniem jakiegos polaka. Za granica sa rozne projekty, ciekawa praca, niesamowite podejscie do pracownika. Czujesz sie doceniany i lubiany.

    Konkluzja?! W zyciu nie wracac do Polski. Po trzech miesiacach wracam do Szwajcarii i juz nie moge sie doczekac. Was wszystkich tez zachecam do wyjazdu. Poczujecie spokoj, bedziecie szczesliwi z zycia, kazdy dzien bedzie naprawde piekny. Wole pracowac w #korpobaza #pracbaza za granica niz tutaj za 1/4 pensji z 2x drozszym zyciem i wsrod toksycznych ludzi.

    Kazdego znajomego probuje przekonac do ucieczki. Oczywiscie na poczatku bedzie trudno ale pozniej to z gorki.

    #studbaza dla zasiegu. Studenci - robcie certyfikaty i wyjezdzac jak jeszcze mozecie!

    Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
    Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
    ID: #61653534820612000adc5c48
    Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: Leszcz_Bagienny
    Doceń mój czas włożony w projekt i przekaż darowiznę
    pokaż całość

  •  

    Zakaz traktowania nieruchomości jako inwestycji rozwiązał by problem z cenami. Każdy kto ma nadwyżkę inwestuje w nieruchomości bo to jest łatwe,,instynktownie każdy wie o co w tym chodzi.
    Problem do rozwiązania taki ze co z ludźmi którzy mają po te kilkadziesiąt mieszkań? Można by wprowadzić ten limit 10 mieszkań resztę trzeba sprzedać. To by zmieniło sporo, co o tym sądzicie?
    #nieruchomosci #wynajem #patodeweloperka pokaż całość

    •  

      @vitermagerin: była by to kolejna socjalistyczna ustawa która dzielnie walczy z problemem który socjalizm sam stworzył. Trzeba usunąć przyczynę tej patologii a nie walczyć ze skutkami. Problemem jest rosnący dług naszego kraju który zmusza NBP do utrzymywanoa zerowych stóp przez co duże spółki mające dostęp do kapitału emitują za pół darmo obligacje i skupują między innymi mieszkania pompując ceny. Poza tym mali inwestorzy również wrzucają kapitał w nieruchomości bo nie mają żadnej alternatywy jak lokaty i obligacje płacą 0,1%.
      Rozwiązaniem jest podniesienie stóp do wysokości PKB ale nasz rząd tego nie zrobi bo by nie mógł się zadłużać. Dodawanie kolejnych regulacji tylko będzie pogarszać ten problem
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (25)

  •  

    #bitcoin #kryptowaluty
    O ETF, kontraktach terminowych, contango i insiderach czyli dlaczego 100k USD za Bitcoina jest już nieuniknione

    źródło: youtube.com

  •  

    Czy insiderzy próbują wyprzedzić oficjalne info odnośnie akceptacji Bitcoin ETF? Tajemnicze tweety CEO Grayscale i innych
    #bitcoin #kryptowaluty

    źródło: youtube.com

  •  

    #anonimowemirkowyznania
    #nieruchomosci #kredythipooteczny

    Kiedy nie dostałeś mieszkania od rodziców możesz sobie wybrać kto cię będzie ruchał przez większość życia:
    A. Bank na oprocentowaniu kredytu
    B. Janusz na koszcie wynajmu
    C. Rząd poprzez inflację

    Eh.. Miałem okazję kupić w 2018 tanio mieszkanie w Poznaniu bo wujaszek do Niemiec na stałe się przeprowadzał ale bałem się brać kredyt przy zarobkach 3k.
    Od tamtej pory udało się dojść zarobkami do 5k i miałbym teraz tylko jakieś 900zł raty. Myślałem niedawno nad kupieniem czegoś bo uzbierał mi się wkład fajny ale boję się wzrostu stóp i teraz pewnie pociąg znowu mi odjedzie. Znajomi rok temu się wybudowali i mają 400k krechy a jak się pytałem co ze wzrostem raty to powiedzieli "e tam, parę stówek więcej, damy radę". Część mnie chciałaby żeby ich ujebał zmienny wibor ale znając życie to za kilka lat oni już jakiś kawałek domu będą mieli spłacony a ja dalej będę pakował oszczędności do skarpety czekając na niewiadomo co.

    Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
    Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
    ID: #615dd62e1e741c000ae57b8b
    Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: karmelkowa
    Wesprzyj projekt
    pokaż całość

  •  

    Mirki, został mi wolne 10 tys zł w tether na binance. Jakie alty polecacie kupić?

    Piszcie w komentarzach swoje przykłady ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    #kryptowaluty #shitcoin #bitcoin #binance

  •  

    3 lata i 4 miesiące tyle trwał ostatni cykl od ATH do ATH na #bitcoin wzrost o 230%

    Można się rozejść, kto miał zarobić to zarobił

    źródło: ubR75VZ6.png

  •  

    Tak ostatnio czytam sobie co wykopki myślą na temat Evergrande i takie IKSDE mnie łapie jak bardzo niedoceniany jest to temat i jak bardzo nikt nie dopuszcza do siebie możliwości upadku tego kraju i jak będzie kryzys to na pewno z USA, a nie z tak "świetnie zarządzanego" kraju jak Chiny. Przecież wiadomo - Komunizm tym razem działa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    Na początek zaznaczam że wróżką nie jestem, mogę się mylić w absolutnie każdym rozdziale i czeka nas nieskończona hossa, a Evergrande o ile upadnie to bez echa ¯\_(ツ)_/¯

    TL;DR

    pokaż spoiler BREDZE SOBIE NA TEMAT SYTUACJI W CHINACH, CZEKA NAS MATKA WSZYSTKICH KRYZYSÓW, JESTEM SIEWCĄ PANIKI XD


    Rozdział 1. Evergrande to nie tylko deweloper

    Evergrande to nie deweloper, to ogromny konglomerat, zajmują się produkcją samochodów elektrycznych, parkami rozrywek, mają własną drużynę piłkarską (z największym szkołą piłkarską na świecie!), wodą butelkowaną, produkcją nabiału, no Evergrande to taki Orlen, zajmuje się wszystkim xD I to nie jest tak że tylko filia deweloperska upada, wszystkie biznesy Evergrande padają. Jako że to bardzo zdywersyfikowany biznes nie dziwne że wszyscy chcieli obligacje tego giganta. W końcu co mogło pójść nie tak. No, ale OK wszystko spoko, gdyby w Polsce upadł Orlen pewnie byłby by pewne perturbacje ale nic poważnego by się nie stało prawda?

    Rozdział 2. Chiny to państwo z kartonu

    Chinofile stworzyły propagande że państwo komunistyczne może wygrać z kapitalistami i rozkwit i dobrobyt jest możliwy tylko z komunistyczną władzą, TYM RAZEM SIĘ UDAŁO. No sęk w tym że nie. Chiny to wkurwy zadłużony kraj, mają rozwiązania rodem z Polski gdzie dług publiczny jest eksportowany do spółek typu PFR czy BGK. No więc według analityków goldmana okazało się że Chińskie samorządy są potężnie zadłużone, ukryty dług Chin sięga nawet 50% PKB. Dług samorządów w ciągu 8 lat powiększył się 3 krotnie i coraz gorzej sobie z nim radzą.

    Rozdział 3. Komunistyczny rynek nieruchomości

    "Potęga" Chin nie jest zbudowana na przemyśle jak wszyscy sądzą. Prawie 30% ich PKB to właśnie rynek nieruchomości, najdroższy na świecie zresztą. Sam sposób funkcjonowania deweloperki w Chinach jest dziwny. Jako że to komuniści to nie sprzedają ziemi. Nie możesz mieć działki, możesz ją co najwyżej wydzierżawić i właśnie z tej dzierżawy przez deweloperów, lokalne samorządy miały lwią część dochodów. Dorzućmy do tego kwestie kulturowe że ABSOLUTNIE KAŻDY FACET MUSI mieć mieszkanie bo inaczej raczej nie znajdzie żony i to że Chińczycy nie bardzo bawią się w wynajem bo ceny pustych mieszkań i tak rosną, a poza tym są naleciałości kulturowe jak przeświadczenie że można przejąć pech poprzednich lokatorów. Więc mamy już obraz jak bańka się rozwija (presja na posiadanie mieszkanie, ciągle rosnące ceny) i mamy też potencjalnie pierwsze ofiary pęknięcia bańki w postaci załamanego cash-flow samorządów kiedy utracą kolejne zyski z nowych dzierżaw i przestaną spłacać własne obligacje, a to się właściwie dzieje.

    Rozdział 4. Nie tylko Evergrande

    Spółki dewloperskie w Chinach to właściwie piramidy finansowe, zresztą czasem w Polsce widać też deweloperów którzy sprzedają mieszkania na etapie dziury w ziemi, a potem jest pikachuface, tylko tutaj jeszcze jest to jakoś zabezpieczone funduszami powierniczymi itd. W chinach już nie.
    Jako że rynek w Chinach się powoli załamuje mamy tragiczne raporty odnośnie wolumenu sprzedaży, ponieważ raz że ceny lecą na mordę bo Evergrande wyprzedaje się z czego tylko może to jeszcze jest strach na rynku i ludzie nie chcą kupować. Ceny mieszkań spadły póki co o 11,5%, a wartość kontraktów budowlanych o 26%

    A jako że nie tylko Evergrande był piramidą tak zaczynają powoli pękać inni deweloperzy którzy ogłaszają że nie mają z czego spłacać milionów obligacji https://www.reuters.com/business/chinese-developer-fantasia-misses-repayment-deadline-2021-10-04/ kwestia czasu, aż ta lista będzie coraz dłuższa.

    Rozdział 5. Dług to nie jedyny problem

    Chiny jako komunistyczne państwo z kartonu zmaga się z również z innymi problemami nie znanymi w żadnym innym ustroju ( ͡° ͜ʖ ͡°). Sami na własne życzenie mają kryzys energetyczny. Nie mają po prostu węgla co za tym idzie prądu. Całe miasta mają blackouty, wszystko w Chinach jest zadłużone, ani samorządy ani elektrownie nie bardzo chcą kupować węgiel który wystrzelił w kosmos z cenami, a szaleńcy za sterami nie dopuszczają handlu z Australią bo się na nich obrazili. Oprócz tego regulator w postaci rządu szaleńców pokazał że dla nich nie liczy się gospodarka, ale tylko i wyłącznie szalona ideologia. Wcześniej w tym roku zaorano sektor szkół prywatnych właściwie z dnia na dzień, nie mają zarabiać i chuj, atakują swoje big-techowe korpo rządając niesamowitą ilość danych, jak ktoś ich krytykuje to znika. Jeśli nadal są ludzie którzy twierdzą jak Cezary Graf jak to Czerwony Chiński smok jest przebiegły to w moich oczach mają intelekt Sasina. Jest to tragicznie zarządzane państwo które zaraz upadnie po własnym ciężarem niekompetencji

    Rozdział 6. Święta wiara w bank centralny

    Z jakiegoś powodu sporo wykopków podnosi DEBILNY argument że RZĄD DO TEGO NIE DOPUŚCI ŻEBY COŚ SIĘ STAŁO xDDDD Rząd to nie czarodzieje którzy mogą zadecydować czy zadłużona gospodarka upadnie czy nie. Gdyby tak było to nigdy by nie było żadnego kryzysu. Wiara w Bank Chin też jest conajmniej debilna bo uwaga uwaga BANK CHIN NIE MOŻE DRUKOWAĆ DOLARÓW co za tym idzie NIE SĄ W STANIE ZADRUKOWAĆ ZADŁUŻENIA DENOMINOWANEGO W DOLARZE. Im więcej dodrukują Yuanów tym mniejszą wartość będzie miał w stosunku do dolara. Komunistyczna waluta państwa z kartonu vs Oficjalna waluta rezerwowa świata. Co prawda w głowach Chinofili dolar już dawno przegrał z Yuanem, ale rzeczywistość jest dewastująca xD Chiny pompują codziennie miliardy yuanów żeby utrzymać płynność sektora finansowego, ale to za mało. Mogą tylko złagodzić cios, a nie go zatrzymać.

    Rozdział 7. Wszyscy wiedzą co się święci

    Nikt poważny już za bardzo nie inwestuje, skala reverse repo w USA jasno pokazuje jak bardzo gargantuiczne pozycje gotówkowe mają banki i fundusze. Kto może z świata finansowego ten czeka na "coś". Jeśli Evergrande upadnie to pociągnie za sobą cały sektor gospodarki odpowiadający za 30% PKB DRUGIEJ GOSPODARKI ŚWIATA. Razem z obligacjami deweloperów popłynie cały sektor finansowy z Chin. Właściwie to będzie masakra. Jeszcze nie wiemy jak to odbije się na rynkach zachodnich. Zachodnia ekspozycja na obligacje Chińskie nie jest jakoś bardzo duża, chociaż nadal mówimy o dziesiątkach , potencjalnie setkach miliardów. Dla porównania dług Evergrande denominowany w dolarze to "tylko" 20 miliardów dolarów, ale istnieje szansa załamania całego rynku obligacji korporacyjnych w Chinach.

    Więc mamy DRUGĄ GOSPODARKĘ ŚWIATA, która stoi na krawędzi zagłady z jednej strony nie mając prądu z drugiej mając kryzys zadłużenia. Jej upadek pociągnie szerokie konsekwencje dla zachodu, ciężko mi ocenić jakie bo nie ma precedensu w tej sytuacji. Z jakiegoś powodu zrobiliśmy sobie fabryke świata w komunistycznym kurwidołku który zaraz upadnie xD Jeszcze można dorzucić że zachód wiele mniej zadłużony nie jest, widma wysokich inflacji, podniesienia stóp, setki jak nie tysiące scenariuszów. To czego można być na pewno pewnym to że to nie rozejdzie się kościach i giełdy ani gospodarki nie zostaną obojętne na co się zbliża. Co by się nie stało po każdej Bessie nadchodzi Hossa i jeszcze wszyscy będziemy zarobasami ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    pokaż spoiler Jeśli ktoś uważa że nie jesteśmy globalną wioską przypominam że w 2007 ktoś dał kredyt hipoteczny na psa na drugim końcu globu, ktoś inny zrobił z tego obligacje, a ktoś trzeci ją kupił przez co Polacy z kredytami w Frankach zbankrutowali xD

    #gielda

    #kochanekhedgefund - Mój tag z bredniami, można dać follow albo zablokować jak tam chcecie xD

    SPOKOJNIE KOMUCHY, NASTĘPNYM RAZEM SIĘ UDA ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
    pokaż całość

    źródło: 149494764.v2.pressablecdn.com

    •  

      Więc mamy DRUGĄ GOSPODARKĘ ŚWIATA, która stoi na krawędzi zagłady z jednej strony nie mając prądu z drugiej mając kryzys zadłużenia

      @KochanekAdmina: XD
      Większośc punktów jest częściowo lub kompletnie przekręcona

    •  

      Tak nie lubi że w same evergrande utopione 20 miliardów.

      @KochanekAdmina: evergrande na rynku zagranicznym ma może 30mld długu co jest kroplą w morzu. Dla porównania sam FED w ramach QE skupuję 130mld miesięcznie

      Biorąc pod uwagę ich politykę i to, jak szybko Chiny się rozwinęły, każdy średnio rozgarnięty człowiek wie, nawet bez większej analizy, że muszą mieć ogromne długi. Przecież tam są całe miasta stawiane i nikt w nich nie mieszka. No ale kuce myślą, że tam każdy na paróweczkach się dorobił XD

      @ZieloneKoloTramwaja: Chiny są mniej zadłużone niż np USA. Poza tym gospodarka jest tam bardzo kapitalistyczna z kilkoma wyjątkami, na pewno bardziej kapitalistyczna niż w Europie. Komunizm tam się jedynie objawia przez inwigilacje i cenzurę jedynej słusznej partii
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (191)

  •  

    Ciekawy coin z potencjałem dla kryptomirkow gustujących w #shitcoin na najbliższe kilka tygodni
    Taguje jeszcze #smiesznekreski

    źródło: youtube.com

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika thunder08

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.